ארבע סיבות נפוצות לזכאות לפיצוי על ידי חברת התעופה

טיסות, בימינו, הן אירוע נפוץ ושגרתי. חלקנו טסים מספר פעמים בשנה – לפגישות עבודה, לאירועים משפחתיים, לחופשות ועוד. לעתים הטיסה היא אירוע חלק וללא אירועים, אך לא אחת קורה שהטיסה כרוכה בבעיות ובתקלות. במקרים מסוימים, לחברת התעופה אחריות כלפי אותן תקלות ולכן היא מחויבת בפיצוי כלפי הנוסעים. כמה דוגמאות למקרים כאלה תוכלו למצוא במאמר הבא. 

קשה לנו לדמיין את החיים בלי טיסות. חברות התעופה מספקות לנו שירות חשוב וחיוני. לעתים הן פועלות בצורה מיטבית ויוצרות חוויה יעילה ומדויקת, אך במקרים אחרים החוויה פחות נעימה, בשל תקלות כאלה ואחרות. במאמר זה סקרנו בקצרה את המצבים בהם עשויה להיות זכאות להחזר. תוכלו למצוא מידע נוסף באתר www.rotbaumlaw.com.

 

ביטול טיסה

חשוב לציין כי לא בכל מקרה שבו חברת התעופה ביטלה את הטיסה, יהיו הנוסעים זכאים לפיצוי כספי. התשובה לשאלת הזכאות נמצאת בשתי שאלות שונות – מתי הודיעה חברת התעופה לנוסעים על ביטול הטיסה, וכן אם היו נסיבות מסוימות המסירות מהחברה את החובה לפצות את לקוחותיה.

ככלל, נוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי בגין ביטול טיסה, אם הודיעו לו על ביטול הטיסה תוך פחות משבועיים לפני ההמראה ללא הצעת טיסה חלופית המאפשרת הגעה באותו זמן ליעד, וזאת כאשר לא נמצאו נסיבות מקלות כגון מלחמה, אסון טבע או השבתה שמונעת מהחברה להפעיל טיסות. כמו כן, יש לזכור כי במידה והתקיימו נסיבות אלה והחברה מסרבת לפצות את הלקוח, הוא זכאי ממנה לפיצוי מוגבר וזאת ללא הוכחת נזק.

 

איחור בטיסה

טיסה שהתעכבה במשך למעלה משמונה שעות, נחשבת כטיסה שבוטלה, וזכאות הלקוחות לפיצוי יהיו בהתאם לכללים שהוזכרו בסעיף הקודם, הנוגע לטיסות שבוטלו. אך מה לגבי טיסות שהתעכבו במשך זמן קצר יותר? במקרה כזה, הלקוח לא יוכל לקבל פיצוי כספי, אך באחריות החברה לספק לו מזון, שתייה ושיחת טלפון. במידה והטיסה התעכבה בטווח שבין חמש לשמונה שעות, זכאי הלקוח גם לבחור לבטל את הטיסה ולקבל את כספו בחזרה מחברת התעופה.

 

ביטול כרטיסי טיסה על ידי חברת התעופה

במקרים מסוימים, לקוח אינו מגיע לטיסה, בין אם לטיסה ראשונה ובין אם לטיסת המשך. במקרים כאלה, החברה מבטלת את כרטיס הטיסה שלו בכיוון חזור מבלי לפצותו. לכאורה, הדבר נמצא בתנאי ההתקשרות עם החברה, אך במקרים מסוימים יהיו הנוסעים זכאים לפיצוי על כך ולהשבת הכסף על הכרטיסים. מתי? למשל, כאשר נוסע אינו מגיע לטיסת המשך בשל איחור בטיסה הראשונה. במקרה כזה, הרי שאי ההגעה לטיסת ההמשך לא היה באשמת הנוסע, והוא יהיה זכאי לפיצוי.

 

פציעה במהלך טיסה

ככלל, חברת התעופה יכולה להיחשב כאחראית לנזק שנגרם לנוסע במהלך טיסה, ולכן במקרים של פציעה במהלך טיסה, ניתן, בהתאם להתייעצות עם עורך דין מתאים, לתבוע פיצויים מחברת התעופה. כמובן שיש להראות כי מדובר בנזק שנגרם שלא באשמת הנוסע.

איחור בטיסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חללי עבודה ראשית
עורך דין
האם ישנם חוקים מיוחדים לחללי עבודה?

וירוס הקורונה הוא ללא ספק האירוע המשמעותי ביותר בשנה האחרונה, שהשפיע על חיי רבים ותפס את כולנו לא מוכנים. יחד עם זאת, אחרי תקופת הסגר והחרדה, מדינות רבות מתחילות לחזור

חוֹק
עורך דין משפחה
כיצד לבחור עורך דין לענייני משפחה וגירושין?

בחירה נכונה של עורך דין שאיתו מתייעצים לגבי ענייני משפחה ובעיקר גירושין היא משימה מורכבת ורגישה. עם זאת, ניתן לבסס את הבחירה על כמה שיקולים אובייקטיביים וכך ליהנות מהיתרונות שלה