אילו פרטים חייבים לדעת לפני שהולכים לסכסוך בין יורשים?

ירושה עלולה להוות טריגר לסכסוכים, במיוחד כאשר הצוואה שנשארה אינה ברורה או שקיים ספק לגבי אמינותה. כאשר ניגשים לפתיחת צוואה לאחר פטירת המנוח, חשוב להכיר את הזכויות שלכם ואת חוקי הצוואה, על מנת להימנע מסכסוכים, או במידה וישנו מצב לסכסוכים – להגיע אליו מוכנים. אז מה כדאי לכם לדעת לפני שמגיעים לסכסוך בין יורשים?

 

ירושה וצוואה – הסבר כללי

כאשר אדם הולך לעולמו יש לטפל בעיזבונו. עיזבונו של מנוח נחשב לכלל הנכסים שלו לרבות מיטלטלין, נדל"ן וכספים. במידה והמנוח הותיר אחריו צוואה עיזבונו יחולק לפי הוראתו, אך במידה ולא הותיר צוואה עיזבונו יועבר ליורשיו החוקיים ובמדינה ואין כאלה יועברו לידי המדינה. למידע נוסף על צוואות ירושות, חפשו פורטל ירושה וצוואה וקבלו את כל המידע שאתם צריכים לדעת.

 

האם ניתן לערער על צוואה?

צוואה היא הוראה מחייבת בחוק אך ניתן במקרים מסוימים לערער אליה. במידה והצוואה נכתבה ללא נוכחות עורך דין, או כאשר המנוח לא היה בצלילות מלאה בעת כתיבתה וניתן להוכיח שחוסר הצלילות השפיעה על כתיבת הצוואה, ניתן לערער על הצוואה. כמו כן, במידה והצוואה נכתבה באופן שאינו ברור לגבי חלוקת הרכוש, גם אז ניתן לערער עליה על מנת לפרשה באופן שהכי קרוב לכוונת המנוח.

 

מהם הגורמים המניעים לסכסוכים בין יורשים?

סכסוכים בין יורשים לרוב מונעים באופן חלוקת הרכוש של המנוח. כאמור, לעיתים הצוואה כתובה באופן שאינו ברור ולכן קשה להבין כמה כל אחד צריך לקבל, והדבר עלול להוביל לסכסוכים. במקרים אחרים, המנוח לא הותיר אחריו צוואה ואז חלוקת הרכוש נעשית על פי חוק, דבר העלול גם הוא להוביל לסכסוכים בין יורשים.

 

איך מתמודדים עם סכסוכים על ירושה?

כאשר ישנו סכסוך בין יורשים על הירושה, חשוב קודם להבין מה מהות הסכסוך. ניתן לנסות להגיע להבנות בתוך המשפחה בין היורשים, וזאת ללא התערבות חיצונית. במקרים רבים הסכסוך עלול להגיע למקומות בלתי פתירים ואז ישנו צורך בהיעזרות בשירותיו של עו"ד מומחה. במקרים אלה כדאי לפנות לעו"ד המתמחה בתחום צוואות וירושה, שיוכל לסייע לכם לפתור את הסכסוך במהרה.

 

האם ניתן למנוע סכסוכים על ירושה?

סכסוכים על ירושה ניתנים למניעה כאשר ישנן הבנות ברורות בנוגע לחלוקת עיזבונו של המנוח. במקרים בהם לא ברור מה היה רצון המנוח, ניתן להגיע להסכמות תוך שיח מעמיק בנושא ותוך רצון להתחשבות ברצונו של המנוח כפי שהיורשים מכירים זאת. גם במקרים אלה, ניתן לערב עו"ד לגישור בטרם הגעה לסכסוך משפטי של ממש.

 

אז מה כדאי לכם לדעת לפני הגעה לסכסוך בין יורשים?

סכסוך בין יורשים נוגע לאופן חלוקת עיזבונו של המנוח. לפני שאתם מגיעים לסכסוך חשוב שתבינו מה המניעים לסכסוכים כאלה ותעזרו בשירותיו של עו"ד מומחה.

איש משפט

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אש בוערת
משפט
איפה מותר ואסור להדליק אש על פי החוק

כמה היינו רוצים שהחוקים יהיו בידיים שלנו, ושנוכל לעשות כל מה שרק נרצה. עם כל הרצון הטוב, אם כל איש הישר בעיניו יעשה נמצא את עצמנו בבלאגן מוחלט, ולכן קיימים

עוד הטרדות מיניות
עורך דין הטרדה מינית
מה לעשות אם אתם חוששים שנפגעתם מינית?

עבירות מין מסוגים שונים הן לצערנו הרב עדיין תופעה נפוצה בישראל כיום. על אף המאבק של המדינה נגד תופעה זאת והעלאת המודעות לנושא שהתרחשה בשנים האחרונות, אנשים רבים עדיין נפגעים

עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
3 צעדים לנקוט אם אתה חושד ברשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא כל מקרה שבו איש מקצוע מתחום הבריאות גורם נזק למטופל בעקבות טיפול שגוי או חוסר טיפול. בישראל, אחוזים נמוכים מאוד של מקרי רשלנות רפואית מגיעים לשלב הגשת