מהם התהליכים שצריך לעבור על מנת לאשר מוצרים טבעיים במשרד הבריאות

כל מוצר או תרופה שנכנסת לשוק צריכים לעבור רגולציות ותנאים מסויימים על מנת להגיע אליכם למדף. במאמר זה נתעסק בעיקר במהם התהליכים שצריך לעבור על מנת לאשר מוצרים טבעיים במשרד הבריאות בפירוט מעמיק.

 

איזה תהליכים מוצר חדש עובר?

  1. חברה אשר רוצה להוציא אישור למוצר מסויים צריכה קודם כל שיהיה לה רישיון לתמרוק, מה שמאפשר לה יצירת תמרוקים חדשים וכניסתם לשוק. רשיון לתמרוק מקבלים דרך משרד הבריאות, ובשביל לקבלו צריך לשלוח את כל הטפסים הרלוונטים הקשורים למוצר.
  2. עמידה בכל התקנות והנהלים של משרד הבריאות- לדוגמא מעלון למידע ומה שצריך להיות כתוב על האריזה עצמה.
  3. במידה ומיקום יצירת המוצר או כל דבר הקשור לשנוי המוצר יש להנפיק רשיון חדש לאותו מוצר דרך משרד הבריאות- תמרוקים.
  4. בדיקת תופעות לוואי של המוצר- כל חברה מחוייבת לציין תופעות לוואי ובמידה ויש תופעות לוואי חמורות שלא עומדות בתקנים של משרד הבריאות, אותו מוצר לא יקבל רשיון לתמרוק ולא יגיע למכירה לציבור הרחב.
  5. במידה והמוצר דורש ייבוא- יש נהלים אחרים התקפים לייבוא וגם הם עומדים בתנאים המחמירים ביותר.

נוכל לראות, שמוצרים טבעיים עוברים רגולציה קפדנית של משרד הבריאות וצריכים לעמוד בכל התקנים המחמירים ביותר, לבדוק תופעות לוואי, לציין את כל מה שצריך לציין בעלון המידע ורק אחרי שהחברה עומדת בכל הנהלים נוכל לראות את אותו מוצר על המדף שלנו.

 

מה חשוב לדעת על התהליכים שהמוצר עובר:

  • לא כל מוצר שהוא טבעי הוא בהכרח טוב לנו ופותר בעיות. ישנם הרבה דברים טבעיים שלקיחתם בצורה הלא נכונה יכולה לגרום לבעיות חמורות ואף למוות לכן משרד הבריאות בודק כל מוצר ומוצר שרוצה להגיע מדף מכירה בצורה הקפדנית ביותר.
  • כמו כן, מוצרים טבעיים עוברים פחות רגולציות מאשר תרופות כימיות אשר נוצרו בתנאי מעבדה מחמירים ולכן במידה ויש לכם מוצר חדש או רעיון חדש שאתם מעוניינים לשווק כמו תוסף תזונה כזה או אחר דעו שהדרך תהיה קצרה יותר מאשר תרופה שאינה מוגדרת כתוסף תזונה.
  • לדוגמא נקח את חברה XTRASIZE, חברה המתעסקה בתוסף שמיועד עבור עיבוי והגדלה של איבר המין הזכרי. חברה זו עברה כמה וכמה רגולציות לפני שיכלה לפרסם את המוצר שלה בפומבי ולכן במידה ואתם מעוניינים להשתמש במוצר שלהם אתם יכולים להיות בטוחים שהיא לא הגיעה יש מאין וכן עברה את הרגולציות של משרד הבריאות והתהליכים שמוצר טבעי עובר בשביל לקבל אישור על שיווקו.

לסיכום, מוצרים טבעיים עוברים תהליכים רבים במשרד הבריאות על מנת להיות חלק מתרופות המדף המשווקות לצרכן ולכן אנו יכולים להיות בטוחים כאשר אנו מעוניינים לקנות תוסף תזונה כזה או אחר.

 

פרחים ונוזל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלי תחבורה
עורך דין ביטוחים
האם פרמיית הביטוח עולה לאחר תאונת דרכים?

תחום ביטוחי הרכב הינו תחום מורכב, וכולל מרכיבים רבים בחובו. חלקם מסוג ביטוחי חובה וחלקם ביטוחי רשות. חובתו של כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה, מכיוון ישנו איסור להשתמש ברכב

סקים של כסף
מיסים
החזר מס לנכה או עיוור

הרי זה ברור שכשהבריאות של אדם נפגעת, כך גם נפגעת איכות חייו. כשמדברים על החזר מס לנכה או לעיוור, למעשה מדברים על מקרים בהם אנשים התעוורו וכעת יהיו זקוקים לתמיכה