רישום פלילי: מהן ההשלכות?

ביצעתם עבירה קלה, יצאתם עם עונש קל אך עם רישום פלילי? התבקשתם להביא פירוט רישומים פלילים מהמשטרה? מהו רישום פלילי ומהן ההשלכות למחזיקים בו

 

רישום פלילי

רישום פלילי הוא מושג שלא רק עורך דין פלילי מכיר אך רובנו לא באמת מבינים מה הוא אומר ואילו דברים רשומים בו. כשמדברים על רישום פלילי הכוונה לרישום במשטרה אשר על פי חוק מחויבת לרשום ולתעד כל אדם שהורשע בעבירה. לכל אדם יש רישום פלילי משלו בהתאם לרישומים הקיימים עליו. במסמך זה יפורטו הן עונשים והרשאות שעברו בבית המשפט בעקבות ביצוע עבירות והן צווים שקיבל הנאשם בהתאם לעבירות שביצע. גם החלטות המתקשרות לנוער שמחליפות הרשעה, כגון שליחה לפנימייה בעקבות עבירה שביצע, נרשמות בתור רישום פלילי ובמסמך זה גם יצוינו החלטות על קיצור, מחיקה או ביטול של עבירה על ידי נשיא המדינה.

 

הרישום עצמו נמצא במשטרה אך כל אחד יכול להגיש בקשה למשטרת ישראל לקבלת תעודה המפרטת את עברו הפלילי, זה הוא הרישום הפלילי שלו. ישנם מקומות, בעיקר מקומות עבודה, אשר מבקשים לקבל את הרישום הפלילי של המרואיין כדי להחליט אם לקבל אותו ובמקרים אלה יש להגיש בקשה למשטרה לקבלת הרישום.

 

רישום משטרתי

חשוב להבדיל בין סוגי הרישום. רישום משטרתי הוא מעין תיעוד להליך שהתבצע במשטרה, לדוגמא אם נפתח עבור אדם תיק במשטרה על עבירה שביצע ובהמשך התיק נסגר אין לאדם רישום פלילי אך כן נותר לו רישום משטרתי.

 

מחיקת רישום פלילי

רק בהחלטת נשיא המדינה ניתן לסגור תיק פלילי או בעקבות התיישנות של התיק. תקופת ההתיישנות החלה על התיק תלויה בהרשעה שבה עוסק התיק ולעונש שהוטל על הנאשם. בפועל הרישום לא באמת נמחק אלא "נעלם מעיניהם" של גופים מסוימים ורק גופים ספציפיים עדיין יכולים לראות מידע על הרישום.

 

השלכות לרישום פלילי

גיוס לצה"ל –

צעירים בעלי רישום פלילי אשר עתידים להתגייס לצה"ל עלולים להיתקל בקשיים ובעיכוב בהליך הגיוס. ניתן להתגייס עם רישום פלילי אך הדבר מצריך בחינה מעמיקה על ידי הצבא של מצב הנער כדי להבין מה המצב שבו הוא נמצא והאם הוא מתאים לשירות בטחוני.

 

תעודת מקצוע –

קבלת רישיון מקצועי לעבודה בתחום מסוימת דורשת תעודת יושר שהיא שוות ערך להוצאת רישום פלילי נקי.

 

אשרה למגורים –

פעמים רבות בבקשת אשרה למגורים בחול או  בעת בקשה לקבלה לישובים בארץ אשר יש להם ועדות קבלה נדרשת הצגת רישומים פליליים, במידה והם קיימים הבקשה יכולה להידחות.

רישום פלילי הוא רישום במשטרה אשר מלווה את בעל התיק לאורך שנים ארוכות ולעיתים גם לכל החיים. פעמים רבות בקבלה למקומות חדשים יש בקשה מהמרואיין להציג את הרישומים הפליליים שלו ובמידה וקיים רישום כזה הוא יכול להידחות ממבוקשו.

 

חוקים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מלחמות ירושה
עורך דין צוואות וירושות
‏מלחמות ירושה: אל תגידו לי זה לא יקרה

מלחמות ירושה מתוקשרות של אנשי עסקים מרובי נכסים מספקות לנו הצצה לעולם המורכב והיצרי של הצוואות  והירושות. אבל, מלחמות ירושה אינן מנת חלקם הבלעדית של בעלי ההון, כל אחד מאיתנו

מגן
כללי
פספורטקארד: כל המידע

שוקלים לרכוש ביטוח נסיעה לחו"ל אצל חברות הביטוח המובילות? כל הפרטים על פספורטכארד, החברה שנכנסה לשוק הישראלי ולעולם הביטוחים בשנת 2011, ומאז כבר הכול היסטוריה. עם היכנסה לשוק הישראלי, החברה