תביעה רשלנות רפואית – התיישנות: עד מתי אני יכול להגיש את התביעה?

תביעה בגין רשלנות רפואית היא תביעת נזיקין, אשר חלה עליה התיישנות לאחר 7 שנים. העניין הוא שלא תמיד אפשר להגיש את התביעה במסגרת 7 שנים לאחר המקרה, מסיבות שונות. במקרים כאלה, בית המשפט מגלה הבנה ומאפשר להגיש את התביעה למרות שעברה תקופת ההתיישנות.

 

מהם המקרים הללו?

 

מירוץ התיישנות של 7 שנים על רשלנות רפואית

אחת הסיבות לכך שכדאי לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ משפטי, היא מירוץ ההתיישנות של מקרי רשלנות רפואית. מרגע המקרה יש לכם 7 שנים להגיש את התביעה.

אבל האמת היא שחשוב למהר בהגשת התביעה מסיבות נוספות:

  • הפגיעה טרייה וכואבת ולכן גם מידת הנזק נראית יותר בבירור (אם כי לא תמיד)
  • הכספים שיוכלו לקבל כפיצוי על הנזק, מיועדים לעזור לכם להתמודד ולהשתקם מהנזק ולכן אין טעם לחכות.
  • המתנה ארוכה לפני הגשת התביעה עלולה ליצור רושם שאתם לא ממש זקוקים לפיצויים ולכן ייתכן שיפסק לכם סכום פיצויים נמוך מאשר אם הייתם מגישים את התביעה מוקדם יותר.
  • חשוב להכין חומרים להכנת התביעה, כמו מסמכים רפואיים, הקלטות של שיחות טלפון, חוות דעת של מומחה רפואי ועוד. את כל אלה חשוב לעשות בסמוך ככל הניתן למקרה, כדי להבטיח איתור ואיסוף יעיל של ראיות ועדויות.

 

מקרים בהם לא חלה התיישנות לאחר 7 שנים

למרות האמור מעלה, ישנם מקרים בהם מירוץ התיישנות לא מתקיים באופן רגיל.

 

רשלנות רפואית בילדים

ילד שנפגע מרשלנות רפואית יכול לתבוע רק באמצעות הורים, או אפוטרופוס אחר. אם אלה לא הגישו את התביעה בשמו עד גיל 18, מתחיל מירוץ התיישנות ולכן הוא יכול להגיש את התביעה עד הגיעו לגיל 25 – 7 שנים לאחר שהפך לבגיר. עם זאת, כאמור, חשוב להכין תביעה כזו מוקדם ככל הניתן מסיבות נוספות ולכן, לא כדאי לחכות עד שהילד מגיע לבגרות.

 

נזקי רשלנות רפואית התגלו לאחר כמה שנים

השפעותיה של רשלנות רפואית יכולות להתגלות לאחר מספר שנים, שכן לעיתים הגוף לא מראה תסמינים, למרות הפגיעה. כל שכן כאשר מדובר בפגיעה נפשית, אשר עלולה להתפרץ לאחר כמה שנים.

לכן, אם התגלה נזק כמה שנים לאחר טיפול רשלני, ההוכחה עשויה להיות מורכבת יותר, אך מרוץ ההתיישנות מתחיל רק לאחר גילוי התסמינים – באישור בית המשפט, לאחר שתוכיחו כי יש בסיס לטענה ויש סיכוי סביר כי מדובר על רשלנות רפואית.

 

לסיכום, נגענו כאן על קצה המזלג בנושא העצום של רשלנות רפואית. חשוב להכיר היטב את ההיבטים השונים של התחום, את העילות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, כדי להכיר את הזכויות שלכם. אז אם אתם רוצים לדעת עוד, כאן ניתן לקרוא עוד על רשלנות רפואית.

מקרים בהם לא חלה התיישנות לאחר 7 שנים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאזניים
עורך דין ביטוח לאומי
איך ניתן לדעת מהן הזכויות הרפואיות שמגיעות לך

תהליך מימוש הזכויות הרפואיות שמגיעות לך עקב פגיעה, תאונה או מחלה, עלול להיראות מסובך למי שלא בקיא בתחום. מאמר זה יעשה סדר ויבאר כיצד ניתן לדעת מהן הזכויות הרפואיות שמגיעות

הגשת תביעה
משפט
הזכות לשם טוב והגנה על הפרטיות

לכל אדם שמורה הזכות לשמו הטוב והגנה על פרטיותו, ומשום כך במידה ואדם הכפיש את שמכם ברבים אתם יכולים לתבוע אותו במסגרת תביעת לשון הרע. כל הפרטים אודות הגשת תביעה