פיטורין שנה לפני יציאה לגמלאות

בכל שלב בחיים, פיטורים הם לא עניין של מה בכך וצפויים להעמיד את המפוטר בפני התמודדויות מורכבות.

יחד עם זאת, פיטורים של עובד רגע לפני פרישה לגמלאות הם עניין קשה ומקומם אף יותר.

מצבים שכאלה הם צורמים במיוחד לנוכח העובדה שלעיתים קרובות מדובר בעובדים וותיקים ולויאליים אשר יתקשו להשתלב מחדש בשוק העובדה.

חשוב לדעת כי מבחינת החוק אם יש למעסיק סיבה מוצדקת, אין כל מניעה לפטר עובד סמוך לגיל הפרישה.

לרוע המזל לעיתים קרובות מעסיקים ינסו לפטר עובד הקרוב לגמלאות מסיבות לא מוצדקות.

אם אתם או אחד מבני המשפחה שלכם פוטר בגיל מאוחר ללא עילה מוצדקת דעו שיש מה לעשות.

 

איך לקבל פיצוי אם רוצים לפטר אותי סמוך לפרישה?

כאשר מדובר בפיטורים של עובדים שנותרו להם פחות משנה עד לגמלאות, קיימים לא מעט פסקי דין שנפסקו לטובת המפוטרים. רבים ממפוטרים אלו זכו לפיצויים של כמה מאות אלפי שקלים ויש סבירות טובה שגם אתם תוכלו לקבל פיצוי משמעותי ממעסיק שביקש לפטר אותכם רגע לפני פרישה.

כיצד זה אפשרי כאשר החוק מתיר לפטר עובדים בסמוך לפרישה? ובכן, בהתאם לחוק שוויון הזדמנויות חל איסור מוחלט לפטר עובד מפאת גילו. אם הוכח כי סיבת הפיטורים אינה מוצדקת ניתן לעצור פיטורים אלו מבעוד מועד באמצעות עתירה והשגת צו מניעה או לתבוע לאחר מעשה במטרה לקבל פיצוי כספי. בעת מהלך משפטי שכזה חשוב מאוד למצוא עורך דין דיני עבודה מקצועי ומנוסה אשר מכיר את התהליך היטב, ידע לנהל אותו ולהדריך אותכם בדרך.

 

איך זוכים בתביעה מול מקום עבודה שפיטר אותי סמוך לפרישה?

אם החלטתם לפתוח בהליך משפטי מול מקום עבודה שרוצה לפטר אותכם בסמוך לפרישה חשוב שתבינו את התהליך ותדעו להיערך מבעוד מועד. בכדי לזכות במשפט שכזה אתם לא צריכים להוכיח שפוטרתם מחמת גילכם אלא להוכיח כי הסיבה שבגינה המעסיק טוען שפיטר אותכם אינה נכונה. אם המעסיק לא יצליח להוכיח שהייתה לו סיבה מוצדקת כדי לפטר אותכם החוק יהיה לצידכם.

כלומר עליכם להיות מודעים לכל ביקורת שהמעסיק ימצא נגדכם או עילה לפיטורים שהוא יעלה ולדעת כיצד להפריך את הטענות האלו. בכדי לעשות זאת מומלץ לאסוף עדויות והוכחות לכך שהייתם עובדים טובים ולהביא למשפט  מכתבי תודה והערכה או  הוכחות לבונוסים כספיים והטבות שקיבלתם כאות הערכה על עבודתכם.

מעסיקים אשר לא יעשו את המקסימום כדי למנוע פיטורים של עובד ותיק ומסור סמוך לגיל הפרישה עלולים לקבל קנס כספי גבוה ולסבול מפגיעה בתדמית. אם בכל זאת קיבלתם הזמנה לשימוע לפני פיטורין רגע לפני גיל הפרישה אל תהססו, פנו לקבלת יעוץ מקצועי בהקדם כי אם המעסיק שלכם לא דואג לזכויות שלכם תמיד תוכלו למצוא מישהו שיעזור לכם לדאוג לעצמכם.

 

איש משפט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
צוואה בנחלה חקלאית
עורך דין צוואות וירושות
העברת חלק מהזכויות בירושת נחלה חקלאית

הורשת משק חקלאי או נחלה חקלאית בישראל, זהו נושא מורכב ומסובך משפטית. הזכויות בקרקע בחלק גדול מהנחלות שייכות לחקלאים שגרים ומתפעלים אותה וגם לרשות מקרקעי ישראל. לרשות מקרקעי ישראל יש

עורכי דין למס הכנסה
כללי
איך מתמודדים עם עבירות מס הכנסה?

אם יש משהו שמרגיז את רוב האנשים העובדים בישראל זה הנושא של תשלומי מיסים. כולנו אומנם מבינים שעלינו לשלם מיסים במדינה, אך עובדה היא שרוב האנשים מעידים על כך שהם