מתי נזדקק לעורך דין צבאי במהלך השירות שלנו?

להיות חייל בצה"ל עלול להיות דבר לא פשוט כלל. אומנם יש רבים המוצאים את עצמם במערכת בצורה נוחה ואף מתנדבים להשאר לתקופת קבע וכן גם לפיתוח קריירה. אך כל החיילים יוכלו להסכים בפה אחד – שהמסגרת הצבאית נוקשה ובעלת חוקים וסעיפי התנהגות רבים ומרובים. אין ספק שלעיתים התפקוד תחת מסגרת כזאת קשה ואף מתסכלת.

ישנם חיילים שיותר קל להם לפעול תחת משמעת ומוצאים את עצמם מתפקדים כראוי כבר מהרגע הראשון. מנגד, ישנם חיילים שמתנגחים אל מול המסגרת הצבאית וחווים משברים רבים. מעבר לתסכול העצמי שכרוך בהתנגשות אל מול מסגרת קשוחה כמו הצבא, עלולים להגרר מכאן עונשים מחמירים שאופפים את אימת הכלא. אל תוותרו על זכויותיכם וצרו קשר עם עורך דין צבאי. לכל הפרטים, הוסיפו לקרוא.

 

אילו סוגי עבירות קיימות בצבא ההגנה לישראל?

ראשית, יש להבין שהמערכת הצבאית עובדת אחרת מהמערכת האזרחית בכל מה שקשור למשפט והענשה. בנוסף, גם העונשים עצמם לא מופיעים ונשפטים בצורה דומה אם היו נעשים באזרחות. כמו כן, ישנם זכויות שונות לחיילים אל מול אזרחים העומדים מול מערכת המשפט. חשוב להכיר את סוגי העברות בצה"ל ראשית לכל.

  • עבירות נוכחות: בראש ובראשונה כמו שכולם מכירים נמצאות עבירות הנוכחות שיכולות להחשב כעריקות או נפקדות.
  • עבירות נשק: נחשבות תחת שימוש לא ראוי בנשק, כיוון נשק לאדם ללא כל סיבה הגיונית, הפקרת נשק וכדומה.
  • עבירות כנגד חיילים אחרים: הטרדות מיניות, תקיפות אלימות שונות וכן האלה.
  • עבירות גניבה: גניבת רכוש
  • עבירות תנועה במסגרת שירות צבאי

 

לאחר שהובן איזה עברה בוצעה ותחת איזו הגדרה היא נופלת יהיה קל יותר לפעול מולה ולהבין מה עושים. כן כמו, להבין אם צריך עורך דין ואם החייל זכאי לכזה. חומרת העונש נקבעת לפי כל מקרה לגופו ולפי חומרת המעשה. נוסף על כך ישנה חשיבות רבה לשיתוף הפעולה של החייל במשפט והאם מביע חרטה או לא. עיקר הרצון בעונשים בצבא היא לחנך את החייל המתרשל וכן גם את החיילים בסביבה שכן למען יראו ויראהו.

 

מתי כדאי לכם לקחת עורך דין צבאי?

חשוב להבין שישנם מקרים רבים בהם חיילים עומדים למשפט על סדר היום, באופן שגרתי ולא בגלל סיבות מחמירות ולכן מקרים אלה לא דרמטיים. עם זאת, ישנם מקרים חמורים כמו תקיפה, הטרדה מינית, משחקים בנשק ועריקות ארוכה שעלולים לגרור משפטים מורכבים וכן גם עונשים מחמירים מאוד. במקרים כאלה חמורים, הצבא הרבה פעמים מעמיד לרשותכם עורך דין שיסייעה לכם להתמודד עם המשפט ועם השלכותיו. עם זאת, הרבה פעמים יהיה לכם מומלץ לקחת עורך דין מטעמכם שיעזור לכם. עם זאת, חשוב להדגיש את החשיבות של השכרת שירותיו של עורך דין צבאי המכיר את התחום לעומק. https://idf-law.co.il.

חיילים עם נשק ואבק

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קניית דירה
עורך דין מקרקעין
מהם הסיכונים בקניית דירה על הנייר?

רכישת דירה על הנייר מאפשרת לרוכש לקבל הנחה משמעותית מהקבלן. מנגד, פרויקט בנייה שבנייתו טרם התחילה עלול להיתקל במגוון בעיות, כולל קריסת הקבלן, שעלולות  לגרום לעיכובים משמעותיים. נתייחס אליהם במאמר