תאונות דרכים – מה עושים כשחברת הביטוח לא רוצה לשלם

נסיעה על הכבישים בישראל איננה חוויה מרגיעה. פעם אמרו שאם הרכב האוטונומי יוכל להתמודד עם הנהג הישראלי המצוי, הוא יוכל להתמודד עם כל כביש בעולם. כחלק מהאופי של הנהגים בישראל – תאונות דרכים הן תופעה נפוצה איתן צריך לדעת איך להתמודד. במקרה של תאונת דרכים, לרוב נרצה לתבוע כספי פיצויים מחברת הביטוח המעניקה לנו כיסוי.

אולם, למרות שהחזקת פוליסת ביטוח נועדה להבטיח קבלת פיצוי במקרה של מעורבות בתאונה, חשוב לזכור – האינטרס של חברות הביטוח הוא לדאוג שהאדם מן היישוב ימשיך לשלם להן פרמיות, ובנוסף לכך – לשלם כמה שפחות כספי פיצויים, ולעיתים אף להימנע מכך לחלוטין כאשר הדבר מתאפשר.

אז נשאלת השאלה – מה עושים כשחברת הביטוח לא מוכנה לשלם?

 

מה אומר החוק ואיך תשמרו על זכויותיכם?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נועד לפתור חלק מהקשיים איתם מתמודדים רבים מול חברות הביטוח החזקות. החוק קובע כי חלה אחריות מוחלטת לשלם כספי פיצוי לנפגעים מתאונות דרכים, ללא קשר למידת האשמה של המבוטח. זאת אומרת – לא משנה מה הקשר שלכם לתאונה – אתם זכאים לקבל פיצויים מהביטוח במקרה שנגרם לכם נזק, לרבות נזק פיזי, נפשי, אובדן כושר עבודה ועוד. יוער כי כאשר מדובר בתאונות עבודה חלים דינים שונים, להם נקדיש דיון נפרד.

 

כיצד עובד החוק עובד ואיך מממשים את הזכויות שהוא מעניק?

כידוע, כל אדם המחזיק ברכב מנועי מחויב להחזיק בביטוח חובה לפי חוק. ביטוח זה נועד להגן ולהבטיח פיצוי לא רק לבעל הרכב, אלא גם לנוסעים, הולכי רגל ולנהגים אחרים המעורבים בתאונה. על פניו, הסיפור אמור להיות פשוט. תובעים את חברת הביטוח של הרכב הפוגע, ממלאים כמה טפסים ומקבלים כסף. אבל, כפי שכולנו מבינים, חברות ביטוח אינן כספומט מהלך, ומהצד שלהן – המטרה היא למקסם רווחים ועל כן לשלם כמה שפחות כסף לתובעים, אם בכלל. ניגוד זה מייצר התנגשות חזיתית בין האינטרסים הלגיטימיים של הצדדים, ולעיתים מובילים לסכסוכים משפטיים מורכבים.

 

מה עושים במקרה של מאבק מול חברת הביטוח?

כאמור, ישנם מקרים בהם ההתנהלות מול חברות הביטוח היא פשוטה והן משתפות פעולה. אולם, גם אז חשוב לזכור – אם חברת הביטוח שתבעתם מוכנה לשלם לכם, כמו בכל משא ומתן, עם הסיוע הנכון, תצליחו להוציא מהן יותר. למרות שלעיתים אפשר להתמודד מול חברות הביטוח בכוחות עצמכם, הבעיה האמתית מתחילה כאשר החברות מציעות לכם פיצוי כספי נמוך או אפילו מסרבות לשלם את הפיצוי שתבעתם.

ללא הבנה בכלל הרבדים של דיני הביטוח, לרבות חוקי רבים ופסיקת בית המשפט בנוגע לתאונות דרכים – יהיה קשה להשיג את מה שמגיע לכם. מומלץ להסתייע בייעוץ משפטי מקצועי אשר מסוגל להילחם עבורכם מול תאגידי ענק כמו חברות הביטוח.

הייתם מעורבים בתאונת דרכים?

אל תחכו עד שחברת הביטוח תסרב לשלם לכם כספי פיצויים! עורך דין יואב רונקין הינו מומחה בדיני הביטוח. פנו אלינו ונעניק לכם את הליווי והסיוע המשפטי המגיע לכם. צרו עמנו קשר ונעמוד לשירותכם!

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייפוי כוח מתמשך
עריכת דין
5 סוגים של ייפוי כוח מתמשך

כשאדם מסוים לא יכול לקבל החלטות בצורה רגילה על תחומים מסוימים בחיים שלו, הוא יכול לקבוע לעצמו מיופה כוח. ייפוי כוח מתמשך מאפשר קביעת מיופה כוח, בהסכמה של מיופה הכוח

זוג
עורך דין
חלוקת רכוש משותף בהליך גירושין

לאחר ההחלטה של בני הזוג לפרק את התא המשפחתי יש לעבור לשלב המורכב יותר, חלוקת הרכוש. חלוקת רכוש בגירושין עלולה להיות מורכבת ומסובכת. כדי לבצעה יש צורך לעמוד הקריטריונים של

מטבעות ורכב
משפט
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

במדינת ישראל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוים.כיצד מקבלים ומה יהיה גובה הפיצוי? כל הפרטים – במאמר הבא. נפגע תאונת דרכים? אתה זכאי לקבל פיצוי לצערנו, במדינת ישראל