את בהיריון? חשוב שתכירי את זכויותיך

תקופת ההריון היא תקופה מרגשת, מיוחדת וחשובה בחייה של כל אישה, אבל זוהי גם תקופה עמוסה בחששות בתחומים רבים, בין השאר בנוגע לתחום התעסוקה. כדאי לדעת שהחוק הישראלי מגן על עובדות בהריון במגוון זכויות והגנות מיוחדות. אם תרצי לשלב בין קריירה לחיי משפחה, הזכויות הללו יוכלו לסייע לך.

 

דברים שחשוב לדעת

כאשר מדובר על נושאים משפטיים, חשוב מאוד להבין היטב את המושגים שעליהם מדברים. כדי להתמודד עם מקרים של התנהלות בניגוד לחוק בזכויות עובדים בכלל ובנושא זכויות נשים בהריון במקום העבודה בפרט, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום כמו עו"ד ליאת פייגל.  כאשר מדובר על פיטורים של אישה בהריון, מדובר על כל מקרה של סיום עבודתה של אישה בהריון על ידי המעסיק וגם על מקרים של התפטרות בשל הרעת תנאים.

 

הגנה מפני פיטורים

נשים בהריון מוגנות על ידי החוק מפני פיטורים, החל מתחילת ההיריון ועד 60 ימים לאחר יום הלידה. בזמן שבו נשים מוגנות מפני פיטורים אסור לפטר אותן במקרים של צמצומים. אישה בהריון מותר לפטר רק במקרים כמו אי התאמה לתפקיד או ביצוע עבירה חמורה, שמוזכרים באופן ספציפי כמקרים חריגים בחוק. כל פיטורים מסיבה אחרת הם פיטורים שלא כדין, וניתן לפנות לבית המשפט כדי לקבל פיצויים על הפיטורים.

 

תנאי עבודה מיוחדים

החוק מתייחס גם לתנאי העבודה של אישה בהריון. ראשית יש איסור חוקי לקיים אפליה כנגד נשים בהריון, בכל תחום. נשים בהריון זכאיות גם לשורה של תנאי עבודה מיוחדים, שביניהם עבודה בסביבה ממוזגת, איסור על ביצוע עבודה פיזית מאומצת או קשה, ומתן הפסקות עבודה תכופות יותר מאשר לעובדים רגילים. החל מהחודש החמישי של ההיריון, אין להעסיק את האישה ההרה בשעות נוספות או בימי המנוחה.

 

חופשת לידה וחזרה לעבודה

חופשת הלידה הקבועה בחוק היא חופשת לידה בתשלום במשך 14 שבועות עם אופציה להארכת החופשה עד 26 שבועות. במהלך חופשת ההיריון, על המעסיק לשמור על מקום העבודה של האישה וכן על כל הזכויות שלה, עד תום חופשת הלידה. בסיום חופשת הלידה זכאית האישה לחזור לעבוד בתפקיד אותו עזבה לפני ההיריון או בתפקיד מקביל.

 

טיפים למיצוי זכויותייך בהריון

  • השלב הראשון בדרך למיצוי זכויותייך כאישה בהריון הוא היכרות עם החוק, ובמידת הצורך גם פנייה לייעוץ משפטי מקצועי.
  • חשוב לתעד כל מקרה רלוונטי בכתב, וגם לנסות לשמור ראיות כמו מיילים או הקלטות של שיחות טלפון.
  • כדאי לקבל סיוע והכוונה – בהקשר זה אפשר לפנות גם לארגוני נשים שמסייעים בין השאר לנשים בהריון בהתמודדות עם פגיעה בזכויותיהן.

 

לסיכום

אין סיבה שהריון ואימהות יפריעו לך למצות את הפוטנציאל שלך בעולם העבודה. הזכויות לנשים בהריון קבועות בחוק והן נועדו לעזור לך לשלב בין העולמות תוך שמירה על בריאותך ועל שלמות הריונך.

הֵרָיוֹן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעה לתאונת עבודה
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת עבודה?

לתאונות עבודה יכולות להיות השלכות קשות על העובדים, הן פיזית והן כלכלית. כאשר מקרים כאלה מתרחשים, חיוני להבין כיצד ממשיכה תביעת תאונת עבודה כדי להבטיח שזכויותיך מוגנות ומתבקשים פיצויים. מדריך מקיף

עסקאות נדלן ראשית
כללי
עורך דין מקרקעין לעסקאות נדל"ן שונות

מרגישים שהגיע הזמן שלכם להתקדם בחיים? נמאס לכם לשלם שכירות ואתם חוששים שכך לא תהיה לכם יציבות כלכלית? אם כך, אין ספק שאפשר להבין אתכם. מי מאיתנו לא היה רוצה

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
כמה עולה פגישת ייעוץ עם עו"ד נדלן

כמעט כל עסקת נדל"ן דורשת מהצדדים להיעזר בשירותיו של עורך דין נדל"ן מומחה, שישמור על האינטרסים שלהם ויבטיח עבור כל הצדדים ראש שקט ועסקה בטוחה. אך עוד לפני כן, חשוב