חלוקת רכוש בגירושין

בתהליך הגירושין, מתבצעת חלוקת רכוש בין הצדדים, דבר בעל השלכות כלכליות מרחיקות לכת.

חלוקת הרכוש מהווה לעיתים רבות מקור סכסוך, המאט את הליך הגירושין.

על פי החוק במדינת ישראל, בהליך הגירושין, יחולק רכושם של בני הזוג שווה בשווה.

בסוגיה זאת, נבדיל בין רכוש משותף, הנצבר על ידי בני הזוג במהלך חייהם המשותפים, לבין רכוש אשר נצבר לפני הנישואים, וכן רכוש הניתן לאחד מבני הזוג בירושה.

 

הקדמה

על פניו, נראה כי מדובר בנושא פשוט, שהרי על הצדדים לחלק שווה בשווה את רכושם. אך למעשה, חלוקת רכוש בגירושין, הוא נושא מורכב, רגיש ובעל השלכה כלכלית גדולה על כל אחד מבני הזוג. בחלוקת הרכוש קיים ניגוד אינטרסים בין בני הזוג ולכן, ניתן להניח כי נושא זה יהווה מחלוקת עיקרית בהליך הגירושין.

 

הסדר איזון משאבים

הסדר זה, הינו הסדר חלוקת רכוש שהוראותיו מפורטות בחוק. על פי סעיף 5 א' לחוק "עם התרת הנישואין או עם פקיעת הנישואין עקב מותו של בן זוג, זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שווים של כלל נכסי בני הזוג". משכך, עולה החשיבות לעריכת הסכם ממון, שיסדיר מראש את עניין חלוקת הרכוש, בהעדר הסכם זה, בני הזוג יהיו תלויים בהוראות המפורטות בחוק.

 

הסכם ממון

כאשר בני הזוג חתמו על הסכם ממון, בעת הגירושין, חלוקת הרכוש תעשה בהתאם להסכם עליו חתמו מראש. על מנת להימנע מסכסוכים ומחלוקות, זוגות רבים בוחרים לחתום על הסכם ממון, המתייחס לכלל הסוגיות הרלוונטיות לעניין חלוקת הרכוש. לשם כך, פונים בני זוג לעורך דין לדיני משפחה, אשר עורך עבורם הסכם ממון באופן אישי, המותאם עבורם.

 

הסכם גירושין

בהעדר הסכם ממון, מומלץ לבני הזוג להגיע להסכמה בנושא חלוקת הרכוש או הסכם גירושין, הכולל בתוכו הסדר על חלוקת הרכוש. לשם כך, על בני הזוג לפנות לעורך דין לדיני משפחה על מנת לערוך הסכם זה.

 

סיכום

חלוקת רכוש בגירושין, הינה מחלוקת הגורמת לסכסוך בעת סיום פרק הנישואין. חלוקת הרכוש, משפיעה באופן ישיר על מצבם הכלכלי של שני הצדדים ועל עתידם. מדובר בסוגיה משפטית מורכבת ורגישה ולשם כך, זקוקים שני הצדדים לליווי וייצוג של גישור גירושין או גישור משפחתי, הבקיא בכל דיני החוק ויעמוד על זכויותיו של הלקוח.

 

פיות וכסף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכב שחור
כללי
כיצד יראה שוק הרכב בישראל בשנת 2030?

איגוד יבואני הרכב יצא בתחזית לשנת 2030 על שוק הרכב בישראל. כיצד יראה פני העתיד בכל הקשור לתחבורה בישראל ולהיכן תוביל אותנו הטכנולוגיה העולמית בתחום הרכב? ואם חשבתם כי התחבורה