מהם שמות המשפחה הזכאים לדרכון פורטוגלי?

מאחר ועברו מאות שנים מאס הגירוש, ממשלת פורטוגל הסמיכה קהילה מקורית להחליט למי היא רוצה לתת אישור לדרכון ואזרחות.

הקריטריון הבסיסי ביותר בתהליך היה הוכח הקשר ששם המשפחה שלכם יופיע ברשימת הזכאים.

 

דרכון פורטוגלי – שמות משפחה

לאחר שאיתרתם את שמכם ברשימה ארוכה המונה שמות רבים, מצוין, ניתן להתחיל תהליך עם עורך דין או כל איש מקצוע שתרצו להתקדם לשלב של הגשת הבקשה לממשלת פורטוגל. לקבלת דרכון פורטוגלי שמות משפחה הן החלק הראשון לאיתור. תהליך העשוי לקחת בין חודשיים לחמישה חודשים עד לקבלת אישור ראשון. הודעה לקבלת תעודת לידה פורטוגלית, שעימה מפיקים את תעודת הזהות והדרכון, עורכת כשנה וחצי עד שנתיים.

פורטוגל היא חברה באיחוד האירופאי מאז שנת 1986, דבר המסמן לכך שעם קבלת אזרחות תוכלו לגור בכל מקום ברחבי האיחוד האירופי, ולא רק לגור, גם להשקיע כסף ולעבוד. לאחר קבלתה של תעודת הלידה הפורטוגלית, אזרחות זו למעשה תקפה לכל החיים. הדרכון הפורטוגלי עשוי להכניס אתכם למדינות שלא מתירות כניסה עם דרכון ישראלי כמו אינדונזיה או באלי ויפטור את הויזה אם תרצו לנסוע לארה״ב. הילדים שלכם יקבלו זכאות אוטומטית אם הם נולדו לאחר קבלת הדרכון ואם אתם נשואים, בני זוגכם יוכלו גם כן לקבל אשרה למגורים ועבודה באיחוד האירופי במידה וכך תרצו.

איחוד אירופי יכול להיות מקום מעולה לסטודנטים. בתור בעלי אזרחות אירופאית תוכלו ללמוד בכל רחביי יבשת בעלות מוזלת ובאוניברסיטאות מסוימת אפילו בחינם.

 

מה לעשות אם השם שלי לא מופיע ברשימה

במידה והשם שלכם לא ברשימה, זה לא אומר כלום ולא אומר שאינכם זכאים לדרכון פורטוגלי. כאן עורך דין טוב נכנס לתמונה ויכול לבדוק עבורכם את הזכאות באילן היוחסין. ייתכן והיו שמות שונים לפני הנישואין או שמות משפחה פורטוגלים או ספרדים. מאחר ומגורשי פורטוגל התפצלו לעשרות מדינות ברחבי מזרח התיכון, כמו צפון אפריקה, אירופה ואמריקה קיימת אפשר להוכיח קשר לקהילה יהודית בפורטוגל באמצעות ארץ מוצא וערי לידה של הסכים והסבתות. חשוב לעשות בדיקה יסודית ולא לאבד שום תקווה אם שם משפחתכם אינו מופיע ברשימה. במידה ולא תהיה התאמה לאחר בדיקת ההתאמה שבדרך כלל היא בחינם, לא תיגבה תשלום נוסף.

הזכות לדרכון ואזרחות פורטוגלית עומדת בפני כ-3 מיליון ישראלים. כרגע לא ידוע כמה זמן יישאר חלון ההנפקה פתוח וכמה יישארו חזקים הקשרים לקהילה היהודית בפורטוגל, לכן מומלץ לעשות דרכון ואזרחות פורטוגלית הכי מהר שניתן כדי לא לפספס הזדמנות זו.

 

לסיכום

במידה ושמכם אינו מופיע בבדיקה ראשונית, אל תתייאשו וקחו את שירותיו של עורך דין היכול לעזור לכם בתהליך כולו וגם לאתר את שם משפחתכם באישור לזכאות לקבלת דרכון ואזרחות פורטוגלית. לעיתים שמות משפחה עלולים להשתנות עקב נישואין ורצוי לבדוק את אילן היוחסין לעומק בעזרת גורם מקצועי כמו עו"ד ישראל מזרחי דרכון פורטוגלי.

 

חתימה על מסמך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש וכסף
עורך דין תעבורה
הכל על תביעות פיצויים תאונות דרכים

  תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומתיים אשר עשויים להוביל לפציעות פיזיות, נזק לרכוש ומצוקה רגשית. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ייתכן שאתם תוהים מה הצעדים שעליכם לנקוט כדי להתמודד

מהם הגורמים העיקריים לתאונת דרכים?
כללי
מהם הגורמים העיקריים לתאונת דרכים?

תאונת דרכים זה ללא ספק מאורע לא נעים, לכל הצדדים המעורבים בו. עם זאת, אל לנו להתעלם מהנושא המעיק ולא ללמוד על הנושא. חשוב מאוד שנכיר את הגורמים העיקריים לתאונות

כריות אוויר לאחר תאונה
עורך דין
בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

תאונות דרכים הן עניין שכיח למדי במדינת ישראל. לצערנו, אנשים רבים מוצאים את עצמם מעורבים בתאונות דרכים שונות, בין אם בתור הולכי רגל ובין אם בתור נהגים. למרבה הצער, לא