כך תדעו אם נפלתם קורבן למקרה רשלנות רפואית

במקרים רבים, אנחנו נמצאים בתוך סיטואציות שאנחנו לא מסוגלים להבין אותן. רשלנות רפואית למשל, יכולה לקרות להרבה מאוד אנשים. כל מי שהולך להליך רפואי כזה או אחר חשוף בפני רשלנות כזאת. במאמר הבא נסביר כיצד גם אתם תוכלו לדעת האם נפלתם קורבן למקרה של רשלנות רפואית.

 

מה החוק אומר?

הגדרת החוק של רשלנות רפואית תאפשר לכם להבין בצורה טובה יותר האם נפחתם קורבן למקרה של רשלנות כזאת. לפי החוק, כל נזק משמעותי שנגרם לאדם מסוים, כתוצאה מרשלנות של רופא, אחות או כל גורם מטפל ורפואי כזה או אחר, הוא אירוע של רשלנות רפואית.

לכן, רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל הליך רפואי. גם כאשר אתם לא עוברים טיפול אתם עשויים להגיע למצב של נזק משמעותי, אם כי לא באופן מידי. עורך דין מומלץ במקרים של רשלנות רפואית יסייע לכם להבין האם המקרה שלכם עונה על הגדרות החוק.

 

אף אחד לא יספר לכם

במקרים של רשלנות רפואית, כדאי לא להיות תמימים ולא להמתין. האינטרס של המוסדות הרפואיים ושל רופאים שונים הוא לא לספר לכם על מקרה של רשלנות רפואית, גם אם עולה חשש כזה. בסופו של דבר, אדם שיגלה רק מאוחר יותר על רשלנות שאירעה לו, לא יוכל להגיש תביעת פיצויים שהחוק מאפשר עקב תקופת התיישנות.

 

נזק מידי לאחר טיפול רפואי

אם ספגתם נזק מידי לאחר טיפול רפואי, הדבר אמור להעלות חשד אצלכם שנפלתם קורבן למקרה של רשלנות רפואית. אומנם יש טיפולים רבים שעשויים להסב לכם נזק מסוים, כמו ניתוחים מסוכנים אם תרופות עם תופעות לוואי, אבל ייתכן שהנזק נגרם כתוצאה מרשלנות ולא מאופי הטיפול.

 

הליך רפואי שכשל

ביצעתם הליך רפואי כלשהו, אך הוא כשל? הדבר עשוי להוות סימן לרשלנות רפואית. ייתכן שאת הנזקים תוכלו לראות או להרגיש בחלוף כמה שעות, ימים, שבועות או חודשים, אך הליך רפואי שכושל, כל עוד לא מדובר בהליך עם סיכויי הצלחה נמוכים, הוא סימן מחשיד.

 

קבלת אבחון מאוחר

הייתם אצל הרופא, לא אבחנו אצלכם דבר אך לאחר שהסימנים החמירו אבחנו אתכם עם מחלה או תסמונת מסוימת? ייתכן שמדובר ברשלנות רפואית, שכן אבחון מאוחר יכול להתרחש עקב רשלנות של הרופא, בזמן שהמטופל סופג נזקים.

 

התנהגות חשודה של הצוות הרפואי

אם לאחר הליך רפואי כלשהו הצוות הרפואי שלכם התחיל להתנהג בצורה מחשידה, כדאי לכם ליצור קשר עם עורך דין. צוות רפואי לא אמור להתנהג בצורה מחשידה, והדבר יכול להעיד על ניסיון טיוח של רשלנות.

 

פנו אל עורך דין

אירע לכם נזק רפואי לאחר טיפול רפואי? יש חשד לרשלנות באבחון? הבחנתם בהתנהגות מחשידה? מוטב לכם לפנות אל עורך דין, על מנת שהאחרון יוכל להבין האם אכן התרחשה רשלנות ואם כן, הוא יסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים.

כך תדעו אם נפלתם קורבן למקרה רשלנות רפואית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עבירות מין
עורך דין הטרדה מינית
איך ניתן למגר את תופעת עבירות המין בישראל?

עבירות מין מהוות אתגר משמעותי לחברות ברחבי העולם, וישראל אינה יוצאת דופן. שמירה על זכויות ורווחתם של אנשים, ללא הבדל מגדר, המשלבת אמצעים משפטיים, חינוכיים, חברתיים וטכנולוגיים. מאמר זה נועד

צוואה בנחלה חקלאית
עורך דין צוואות וירושות
העברת חלק מהזכויות בירושת נחלה חקלאית

הורשת משק חקלאי או נחלה חקלאית בישראל, זהו נושא מורכב ומסובך משפטית. הזכויות בקרקע בחלק גדול מהנחלות שייכות לחקלאים שגרים ומתפעלים אותה וגם לרשות מקרקעי ישראל. לרשות מקרקעי ישראל יש