נהיגה בשכרות – מהם העונשים והאם ניתן להשיג הקלות

אחת העבירות החמורות ביותר היא נהיגה בשכרות. מאחר ונהיגה תחת השפעה של סמים או אלכוהול עלולה להוביל לתאונת דרכים קטלנית ומסכנת חיים, בית המשפט לא מתייחס בקלות ראש לענישה בנושא.

 

איך החוק מגדיר שיכור?

אז בניגוד לדעה הרווחת שלנו שאם אנחנו מסוגלים לתפקד וללכת בקו ישר אנחנו לא שיכורים ובהחלט מסוגלים לנהוג בדרכים, לחוק יש דרך ברורה מאד להגדיר שכרות: הימצאות של 50 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר דם, או לחלופין 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף.

נהגים חדשים צעירים (עד גיל 24) ונהגים מקצועיים (נהגי מוניות, אוטובוסים, משאיות וכלי רכב מסחריים נוספים) מוגדרים כשיכורים אם בגופם נמצאו 10 מיליגרם אלכוהול בלבד ב-100 מיליליטר דם.

 

מהם העונשים על נהיגה בגילופין?

העונשים מתחלקים ל-4 קטגוריות: שלילה מנהלית, פסילת רישיון, מאסר וקנס. יש להגיד שהעונשים יהיו חמורים יותר עבור נהגים חדשים ועבור נהגים שזוהי לא פסילתם הראשונה.

שלילה מנהלית – המשטרה יכולה לקחת את הרישיון במקום ולבצע שלילה זמנית בהתאם לתנאים הבאים: אם לא נגרמה תאונה – שלילה עד 30 יום, אם נגרמה תאונה ויש נזק לרכוש – שלילה עד 60 יום, במידה ונהרג אדם בתאונה – שלילה עד 90 יום.

פסילת רישיון – בית המשפט יכול לקבוע פסילת רישיון לשנתיים במקרה וזוהי העבירה הראשונה, ואילו הנהג כבר הואשם בנהיגה בשכרות בעבר, רשאי בית המשפט לפסול את רישיונו לתקופה של 4 שנים לפחות.

מאסר – בהתחשב בחומרת המעשה (במרבית המקרים לא תינתן תקופת מאסר) בית המשפט יכול להטיל על הנאשם תקופת מאסר של שנתיים בגין נהיגה בשכרות.

קנס – בית המשפט עלול להטיל קנס על הנאשם כאורך תקופת המאסר. על פי הגדרה זו, במקום מאסר של שנתיים יכול הנאשם לקבל קנס של למעלה מ-75,000 שקלים.

 

איך אפשר לצמצם את הנזקים?

במידה ושוטר בודק את רמת השכרות שלכם, ניתן לעשות גם מבחן מעשי שימדוד את רמת התפעול שלכם (הליכה בקו ישר, עמידה ברגליים צמודות, ועוד). אם התוצאות יראו שהינך מתפקד טוב, תוכל לטעון להקלות בטענה שהאלכוהול לא השפיע עליך כל כך.

כמו כן, לפני ביצוע הבדיקה אתה זכאי להתייעץ עם עורך דין. לאחר ביצוע הבדיקה, תוכל לערער על דרך ביצוע הבדיקה ואולי אף להביא לפסילתה. ללא נתונים, ההרשעה כנראה תיפסל.

דבר נוסף, אנשים חושבים שאם יסרבו לבדיקה לא יהיה ניתן להאשים אותם, אין זה נכון שכן ניתן להאשים אדם בנהיגה בשכרות גם אם מסרב להיבדק. שתפו פעולה עם השוטר, ואולי הוא יחליט להקל עליכם את העונש.

 

לסיכום

נהיגה בשכרות זה לא דבר שצריך לקחת בקלות ראש, אך אם אתם חושבים שנעשה לכם עוול יש כמה דרכים שיעזרו לכם לשפר את המצב.

מאזניים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מגן
כללי
פספורטקארד: כל המידע

שוקלים לרכוש ביטוח נסיעה לחו"ל אצל חברות הביטוח המובילות? כל הפרטים על פספורטכארד, החברה שנכנסה לשוק הישראלי ולעולם הביטוחים בשנת 2011, ומאז כבר הכול היסטוריה. עם היכנסה לשוק הישראלי, החברה

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין במכירת דירה

כאשר מדובר במכירת דירה, תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא בעל חשיבות עליונה. עו"ד מקרקעין, כמו מירי יעקב גביש, מתמחה בהיבטים המשפטיים של עסקאות מקרקעין וממלא תפקיד מכריע בהבטחת מכירת

זוג
עורך דין
חלוקת רכוש משותף בהליך גירושין

לאחר ההחלטה של בני הזוג לפרק את התא המשפחתי יש לעבור לשלב המורכב יותר, חלוקת הרכוש. חלוקת רכוש בגירושין עלולה להיות מורכבת ומסובכת. כדי לבצעה יש צורך לעמוד הקריטריונים של