החזרי מס בגין הפסקות עבודה – זכויות העובד השכיר

הפסקות עבודה הן בין הסיבות השכיחות להיווצרות מצבים של זכאות להחזרי מס.

אם פוטרתם, או עזבתם מקום עבודה אחד, או יותר, באותה שנת מס – סביר להניח שאתם זכאים להחזר.

אבל למה זה קורה? איך תדעו אם מגיע לכם החזר ומה עושים כדי לקבל את הכסף?

 

כך נוצרים לכם החזרי מס בלי שאתם יודעים

החזרי מס הם כמו חיסכון כספי שיושב ומחכה לכם אצל רשויות המס, אלא שפעמים רבות אתם בכלל לא יודעים שהכסף הזה נמצא שם ומחכה לכם. למה?

כי שכחתם לדווח על החלפת מקומות עבודה ולבדוק אם מגיע לכם החזר.

יש אלפי אנשים בישראל שמגיעים להם כספים מרשויות המס בצורת החזרי מס, אבל כספים אלה מצטברים בקופת המדינה ואין להם דורש, כי אנשים רבים מאוד פשוט לא מודעים לזכויות שלהם, או לא יודעים מה צריך לעשות כדי לקבל את המגיע להם.

כאשר מחליפים מקומות עבודה באותה שנת מס, יכול להיווצר בטעות מצב שאתם משלמים מס קצת יותר גבוה ממה שבאמת צריך. זה יכול לקרות אם למשל התחלתם את השנה בעבודה עם שכר גבוה יחסית אבל עברתם בהמשך למקום עבודה שבו שילמו לכם פחות. כך יוצא שבמקום העבודה הראשון שילמתם מס גבוה יותר, בהתאם לגובה השכר שלכם. כתוצאה, בחישוב שנתי התברר כי המס ששילמתם לכל אורך השנה, בשני מקומות עבודה שונים, היה מעט גבוה מהסכום המדויק  ולכן, עד סוף השנה יכולים להצטבר לכם כמה אלפי שקלים בקופה, שתוכלו לקבל אותם רק לאחר דיווח מסודר לרשויות והגשת בקשה להחזר מס.

 

כך תקבלו החזר על המס שמגיע לכם

רשות המיסים מכירה כמובן במצבים מעין אלה ולכן מאפשרת לתושבי המדינה להגיש בקשה מנומקת לקבלת החזרי מס. את הבקשה יש להגיש לאחר מילוי טפסים מתאימים, בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים – טופס 106 מכל מקומות העבודה בהם עבדתם לאורך השנה ותלושי שכר למשל.

אם בחלק מהשנה לא עבדתם בגלל סיבות שונות, תוכלו לצרף את האישורים גם על מצבים אלה, כמו:

אישור על קבלת דמי אבטלה, אישור חל"ת, אישור על חופשת לידה, אישור ימי מחלה, פירוט הכנסות נוספות, כמו קצבאות למשל.

את המסמכים יש להגיש לרשות המיסים באופן עצמאי, או בסיוע של חברה מתמחה בהחזרי מס. רשות המיסים תבחן את החומר ותקבע מהו סכום ההחזר שמגיע לכם. אם פרטי חשבון הבנק שלכם מעודכנים אצל רשות המסים – תוכלו לקבל את ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם בתום תקופה מוגדרת מראש.

לסיכום, החזר מס יכול לשמש תוספת הכנסה משמעותית, של כמה אלפי שקלים במקרים מסוימים ואף יותר. לכן, חשוב לטפל בנושא ולהגיש את הבקשה בצורה מסודרת, לפני שתחול התיישנות על ההחזרים המגיעים לכם.

 

בדיקה כספית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין במכירת דירה

כאשר מדובר במכירת דירה, תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא בעל חשיבות עליונה. עו"ד מקרקעין, כמו מירי יעקב גביש, מתמחה בהיבטים המשפטיים של עסקאות מקרקעין וממלא תפקיד מכריע בהבטחת מכירת

בית
עורך דין מקרקעין
5 טעויות נדלן שיכולות לעלות לכם ביוקר

המאמר הבא נועד לעזור לכם להימנע מטעויות בעסקאות נדל"ן כדי שתחכימו ותלמדו כבר מטעויות שרבים וטובים ממכם עשו לפניכם ולא תפוצצו עסקאות נדל"ן שחשובות לכם. אז עסקאות נדל"ן הן עסקאות

חותמת אפוסטיל
נוטריון
מהו תפקידו של אפוסטיל בהקלת הסחר הבינלאומי

חברות רבות מגיעות לתקרת הצמיחה שלהם בשוק המקומי ומחפשות להתרחב באמצעות סחר בינלאומי. חילופי סחורות ושירותים מעבר לגבולות יצרו שוק עולמי, המטפח שיתוף פעולה ושגשוג כלכלי. עם זאת, כדי להבטיח