נגרם לי נזק פיזי בעבודה – האם עלי לתבוע?

נפגעתם או נפצעתם בעבודה? חשוב להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי וזאת על מנת למצות את הזכויות שלכם כנפגעים ולטפל בעצמכם כדי שתוכלו לחזור לתפקוד מלא מהר ככל הניתן, או לפצות את עצמכם על אובדן כושר עבודה והשתכרות. למרבה הצער עובדים רבים אינם מודעים לזכויותיהם או חשים ש'לא נעים להם' לתבוע. במאמר זה נעניק לכם מספר תשובות מוחצות לשאלה 'נגרם לי נזק פיזי בעבודה – האם עליי לתבוע?' שיבהירו לכם למה התשובה הינה תמיד כן.

 

באמת שלא נעים לי

במשך מספר שנים עבדתם במפעל או במשרד, יצרתם קשרים חברתיים, הרגשתם שאתם כמו משפחה ומקום העבודה הפך לבית שני עבורכם ואז לפתע נפלתם ונפצעתם, קרתה לכם תאונת דרכים בדרך לעבודה או שלקיתם במחלת מקצוע. בשל הפגיעה אתם מתקשים לתפקד בעבודה ואולי אף נאלצתם להתפטר ממנה ולמצוא עבודה תובענית פחות ושמתאימה יותר לתנאי הבריאות שלכם, אך המחשבה על לתבוע את זכויותכם עדיין מחרידה את נפשכם?

במיוחד בשבילכם כתבנו את המאמר הזה כדי לעזור לכם להבין שלא מדובר בפגיעה במעסיק או בעובד אחר אלא אך ורק מיצוי הזכויות הכי בסיסיות שלכם שיעזרו לכם להשתקם. משרד עו"ד ביטוח לאומי חדיד – הלד מתמחה בתביעות ביטוח לאומי לנפגעי תאונות עבודה שיילחם עבורכם על קבלת מלוא הזכויות שלכם ויעשה כל מאמץ כדי להשיג עבורכם פיצוי מקסימלי לפציעתכם.

נפגע בעבודה

זה לא היה באשמת אף אחד

המוסד לביטוח לאומי מטפל מידי שנה באלפי תיקים של נפגעי תאונות עבודה המחולקים על פי האירועים הבאים:

  • תאונה קלאסית – תאונה המתרחשת במקום העבודה עקב נפילה, מעידה, החלקה או פגיעה מחפץ או מכונה.
  • תאונת דרכים – תאונה המתרחשת בדרך אל העבודה, בדרך הביתה מהעבודה ובכל נקודה שבה העובד נוהג מידי יום לעצור כגון הורדה/ העלאה של ילדיו ממסגרות חינוכיות או עצירה בבית תפילה, פגיעה במהלך יום עיון, יום כיף, סדנאות והדרכות מטעם מקום העבודה, או שליחות מטעם העבודה כגון מסירת חבילה לבנק או לדואר.
  • מחלת עבודה – המוסד לביטוח לאומי מכיר במספר מחלות עבודה אשר מאפיינות את המקצוע שלכם כגון פגיעה במיתרי הקול, בריאות, במפרקים ובעמוד השדרה כתוצאה מפעולות קבועות חוזרות ונשנות המאפיינות את העבודה שלכם, שאיפת חומרים רעילים לאורך זמן או עמידה ממושכת או ישיבה ממושכת.

אדם פצוע

אני לא יודע אם מגיע לי

תחילת הדרך הארוכה לקבלת הכרה כנפגע עבודה מתחילה בכך שהעובד יכיר בזכויותיו. מי שמשלם את הפיצויים הינו המוסד לביטוח לאומי, ולכן אין כאן 'בגידה במעסיק בעל לב הזהב שנתן לי עבודה' כפי שרבים נוטים לחשוב. לאחר הגשת התביעה לביטוח הלאומי תזומנו לועדה רפואית שתאמוד את אחוזי הנכות שנגרמו לכם בעקבות הפגיעה ועל פי דרגתם תוכלו לקבל הטבות, הקלות וייתכן שגם קצבת נכות כדי לחיות חיים של כבוד, להשלים את פערי ההכנסה שאיבדתם עקב הפגיעה ולהשתקם.

 

לא כזה כואב לי

גם אם מידת הפגיעה בגופכם היא ברמה של 10% או 20% ולא תוכלו לקבל זכאות לקצבת נכות, עדיין יש הטבות והקלות רבות שתוכלו לקבל שיכולים להוות שיפור משמעותי בחייכם לאחר הפגיעה, החל מהכוון תעסוקתי, הצטרפות לקהילת מתמודדים, הנחות שונות בתחבורה הציבורית ומיסים ועוד.

 

מי ירצה לעזור לי?

משרד עורכות הדין חדיד – הלד מתמחה בהגשת תביעות למוסד לביטוח לאומי בגין נזקי גוף שנגרמו לכם במהלך העבודה. המשרד ילווה אתכם בתהליך מתחילתו ועד סופו ויילחם להשיג עבורכם את מלוא הזכויות המגיעות לכם כנפגעים.

אדם פצוע

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
עורך דין
הגשת תביעה ייצוגית – שלב אחר שלב

אם הגעתם לכאן, יכול להיות שגם אתם שמעתם לאחרונה על גל התביעות הייצוגיות שבאות לידי ביטוי מצד אזרחים כנגד חברות שונות. שכן, היו לאחרונה לא מעט מקרי ריקול כנגד חברות

זוג
עורך דין
חלוקת רכוש משותף בהליך גירושין

לאחר ההחלטה של בני הזוג לפרק את התא המשפחתי יש לעבור לשלב המורכב יותר, חלוקת הרכוש. חלוקת רכוש בגירושין עלולה להיות מורכבת ומסובכת. כדי לבצעה יש צורך לעמוד הקריטריונים של

איך תדעו אם יש פגמים בצוואה שלכם?
עורך דין משפחה
איך תדעו אם יש פגמים בצוואה שלכם?

חוק הצוואה בישראל מכיל פרטים רבים אשר אי מילוי שלהם יכול לפסול את הצוואה בפני בית המשפט, ולשלוח את יורשי המנוח לוויכוחים משפטיים ארוכים. כיצד תדעו אם יש פגמים בצוואה