מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות. על עורך הדין להצליח להוכיח שהרופא, הסמכות המקצועית, עשה שגיאה שלא ניתן להסביר בתנאי העבודה הקשים של מערכת הבריאות הישראלית. תביעה מוצלחת בגין רשלנות רפואית, עשויה לזכות את התובע בפיצויים כספיים משמעותיים, בשל הנזק הבריאותי שנגרם לו. מדובר בתהליך ארוך, לכן כדאי להבין מתי אפשר לתבוע לפני שמתחילים.

 

טעות בחדר הניתוח

חדר הניתוח בבתי החולים צריך להתנהל על פי משטר חמור ביותר. משטר זה נועד למנוע זיהומים, ולאפשר למנתח את תנאי העבודה הטובים ביותר, שיאפשרו לו להעניק למטופל את מלוא תשומת הלב ולהימנע מטעויות. למרות הניסיון למנוע זאת בעזרת הקפדה על היגיינה, לעיתים חודרים חיידקים אל הפצע הניתוחי, ויוצרים זיהום. כדי להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית, עליכם להוכיח שהזיהום שנגרם הוא חריג, ושאין אפשרות להסביר אותו בעזרת סטטיסטיקה יבשה. טעות בחדר הניתוח אשר תזכה אתכם בסיכוי להצליח בתביעת רשלנות רפואית, תהיה טעות הנוגעת להשארת ציוד כמו תחבושת בתוך הפצע הניתוחי לאחר תפירתו, או ביצוע הליך ניתוחי אשר אינו תואם לבעיה הרפואית ממנה סובל המטופל. עורך דין שמואל קשיוב מתמחה בתביעות רשלנות רפואית, ומכיר את הנושא על בוריו, כך שיוכל לסייע לכם בתביעות הנוגעות לטיפול סטנדרטי או טיפול ניתוחי כושל.

 

טיפול שלא על פי קווים מנחים

הטיפול הרפואי בישראל כבר שנים נתון לפיקוח של איגודים מקצועיים. הרופא כבר אינו יכול להחליט על ביצוע כל טיפול באופן עצמאי, ועליו להיעזר בקווים מנחים שנקבעו על ידי האיגוד המקצועי, והוכחו בעזרת מחקרי אוכלוסייה רחבי היקף. כאשר הרופא חורג מהקווים המנחים הרשמיים, הוא חייב להיות מסוגל להוכיח שיש סיבה טובה מאוד שהובילה אותו לעשות זאת. אם אין באפשרותו להציג סיבה לחריגה, ונגרם לחולה נזק בגללה, החולה עשוי להיות זכאי לתבוע על רשלנות רפואית. חשוב להבין, שחריגה מהקווים המנחים תחשב חריגה, אך ורק אם היא שונה מהנהוג בישראל. אם התפרסם מחקר חדש, אשר תוצאותיו טרם חלחלו אל נהלי העבודה במחלקות בתי החולים, הרופא איננו נחשב כמי שהתרשל בעבודתו, מאחר והיקפי המחקרים המתפרסמים בכל יום אינם מאפשרים התעדכנות תכופה.

 

אי קבלת הסכמה מהמטופל או אפוטרופוס

המטופל בבתי החולים היום הוא איננו גורם שתפקידו הוא לסבול בשקט, הוא חייב להיות חלק פעיל מההליך הרפואי. מערך השיקולים אשר מנחה את המטופל בבחירת הטיפול הרפואי המתאים לו נובע מעולם הערכים הפנימי שלו, ומהשאיפות שלו להמשך חייו. כאשר הרופא לא מקבל את הסכמת המטופל לטיפול אותו הוא מציע, הוא מחויב לכבד זאת, למעט במקרים חריגים בהם עליו לשלב טיפול של וועדת אתיקה. אם הרופא לא כיבד זאת, וביצע במטופל טיפול בניגוד לרצונו ולשיקול דעתו התקין, יתכן מאוד והמטופל יוכל לתבוע על רשלנות רפואית ואפילו על תקיפה של ממש.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורכי דין פייפר כהן
עריכת דין
איך לתבוע על תאונת מלגזה?

לתאונות מלגזה יכולות להיות השלכות הרסניות, ולגרום לפציעות חמורות ואף למוות. אם הייתם מעורבים באירוע כזה עקב רשלנות של מישהו אחר, חיוני להכיר את זכויותיכם ולנקוט צעדים מתאימים. במדריך המקיף

חללי עבודה ראשית
עורך דין
האם ישנם חוקים מיוחדים לחללי עבודה?

וירוס הקורונה הוא ללא ספק האירוע המשמעותי ביותר בשנה האחרונה, שהשפיע על חיי רבים ותפס את כולנו לא מוכנים. יחד עם זאת, אחרי תקופת הסגר והחרדה, מדינות רבות מתחילות לחזור

לימוד חוקים בפוקר
כללי
5 חוקי פוקר שחשוב שתכיר

פוקר הוא משחק ששבה את ליבם של אנשים ברחבי העולם במשך מאות שנים. השילוב של מיומנות, אסטרטגיה ופסיכולוגיה הופכת אותו למשחק הקלפים המועדף על רבים. בין אם אתם שחקנים ותיקים

עורך דין משפחה
עורך דין משפחה
מה המשמעות המשפטית של כתובה?

במהלך החתונה מוצאים עצמם, החתן והכלה, משתתפים בטקסים רבים שאינם מוכרים או ברורים להם בהכרח. כחלק מהתהליך, נלקח החתן טרם החופה לחתום על הכתובה, אותה הוא מעניק לכלה מתחת לחופה.