3 צעדים לנקוט אם אתה חושד ברשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא כל מקרה שבו איש מקצוע מתחום הבריאות גורם נזק למטופל בעקבות טיפול שגוי או חוסר טיפול. בישראל, אחוזים נמוכים מאוד של מקרי רשלנות רפואית מגיעים לשלב הגשת תביעה, ועוד פחות מכך מגיעים אל הדיון בבית המשפט. על פי מומחים, הסיבה לכך היא העובדה שאין חובת דיווח אודות תקלות רפואיות או טעויות בטיפול הרפואי.

משום כך, הנטל הוא על כתפי המטופל, בני משפחתו או באי כוח אחרים, שצריכים לפנות אל אנשי מקצוע כדי להתחיל בתהליך של תביעה משפטית. במידה שאתם חושדים ברשלנות רפואית. מאיפה מתחילים? ממש מכאן:

 

מה זה רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מצב שבו נפגע מטופל משום שלא קיבל את הטיפול הנדרש והסביר למצבו, על ידי איש רפואה מקצועי. רשלנות רפואית נקבעת בבית המשפט, בכל מקרה לגופו. רשלנות רפואית שנידונה בבית המשפט כוללת מקרים של איחור באבחון או של אבחון שגוי, מקרים של אי טיפול במקום בו נדרש טיפול, שגיאות בזיהוי, טעויות בתרופות או זיהומים.

במידה שעורך הדין שלכם והעדים המומחים שיציג, ישכנעו את השופט שאכן קרה כאן מקרה של רשלנות רפואית, תוכלו לקבל פיצויים. עוד מידע בנושא ניתן למצוא באתר https://www.yashar-law.co.il

 

חושד במקרה של רשלנות רפואית?

אם גיליתם קשר בין פעולה רשלנית של איש רפואה לבין פגיעה או נזק שנגרמו לכם, ייתכן מאוד שקרתה כאן רשלנות רפואית. במידה שהתגלה קשר כזה, אצלכם או אצל אדם קרוב, כדאי לפעול במהירות כדי לשמור על זכויות החולה ולזכות בדמי פיצויים עבור טיפולים, הפסד שכר ועוד. אם אתם חושדים במצב כזה, כדאי לוותר על שיחות עם חברים בנושא או פנייה אל ספק הבריאות שהתרשל. למעשה הצעדים הראשונים בהם כדאי לפעול במצב כזה מובנים ומוכרים.

 

3 צעדים ראשונים

  • הצעד הראשון, בכל גילוי של נזק או של פגיעה – חשוב להגיע לטיפול רפואי כדי למתן או להעלים את אי הנוחות הפיזית, ולדאוג למניעה של החמרה נוספת והתדרדרות של המצב הבריאותי.
  • לאחר הטיפול הראשוני במצב הפיזי, חשוב מאוד לשמור ראיות ותיעוד שקשורים למצב הבריאותי הנוכחי ולקשר שלו לרשלנות של איש רפואה, ואם ישנן, גם ראיות ועדויות אודות הרשלנות.
  • הצעד הבא הוא פנייה לעורך דין מומחה לענייני רשלנות רפואית, לייעוץ.

 

ייעוץ מעורך דין מומחה

עצה טובה של איש מקצוע יכולה לגרום להבדל משמעותי בתוצאה הסופית. לכן, כבר בשלב הראשוני כדאי מאוד לערב איש מקצוע בתחום המשפטים, רצוי עורך דין מומחה לתיקים של רשלנות רפואית. עורך דין כזה ידע להנחות אתכם בנוגע למסמכים שיש להמציא, לעדויות שיש לספק ולסיכוי של התביעה להצליח.

עורך דין מקצועי גם יסביר לכם מה כדאי לעשות מכאן והלאה וכיצד להמשיך ולנווט בהליך המשפטי. במידה שמומחה בתחום מייעץ לכם להמשיך בתביעה, סביר להניח שהוא משוכנע שיוכל להוכיח רשלנות ונזק בבית המשפט.

עורך דין רשלנות רפואית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קניית דירה
עורך דין
האם משתלם להשכיר משרד?

אם אתם בעלי נכס המיועד למשרד, ראשית – שאפו, שהרי להיות בעל נכס כיום זוהי שאיפתם של רבים וטובים. נוסף על כך, במידה והמבנה שבבעלותכם עשוי להיות מתאים על מנת

מס הכנסה
עורך דין מיסים
במה כרוך פטור ממס ההכנסה?

תשלומי מיסים במדינה הם הכרחיים וכואבים בכיס. למרות זאת, ישנם אזרחים הפטורים מתשלום מס הכנסה בין אם מדובר על הכנסה מעבודה או פנסיה ובין אם על הכנסה מהשכרת נכס או

עורך דין ביטוח לאומי
עורך דין ביטוח לאומי
מהם דיני ביטוח וכיצד מומלץ לטפל בהם 

כמעט כל אדם בחייו הבוגרים נדרש לפנות אל חברות ביטוח כאלו ואחרות. כדי למנוע מצב בו נזק פתאומי מביא אותנו למשברים כלכליים חריפים, שמשליכים ישירות על חיינו האישיים, אנחנו מבטחים