מכתב התראה לפני תביעה – אילו צעדים יש לבצע תחילה?

מכתב התראה נשלח במקרים רבים כאשר קיים סכסוך בין שני צדדים ולא מתנהל שיח או משא ומתן ביניהם. כאשר אחד צדדים חש שנעשה לו עוול, מתכוון לפתוח בהליכים משפטיים או רוצה לייצר לחץ בקרב הגורם השני – לעיתים יוחלט להגיש מכתב התראה לפני תביעה. הנה כל מה שצריך לדעת בנושא.

 

פנו לעורך דין

אם ברצונכם להגיש מכתב התראה עליכם לפנות ראשית לעורך דין מוסמך העוסק בתחום אליו נוגע הסכסוך. גם במידה וקיבלתם מכתב התראה, פנייה לעורך דין היא המעשה האחראי ביותר.

עורך דין ידע לייעץ לכם האם הגשת מכתב התראה היא דרך הפעולה החכמה ביותר באותו מקרה, ובמידה וכן, המכתב ינוסח על ידו. עליכם להסביר לעורך הדין את המצב הנוכחי בצורה מפורטת מבלי להשמיט אף חלק, היות וכל מילה שנכתבת במסמך יכולה להופיע לאחר מכן כראיה בבית המשפט. בנוסף, עורך הדין ידע לייעץ לכם כיצד לפעול לכל אורך ההליך המשפטי, לכן עליו להיות מודע לכל פרט ופיסת מידע. עורך דין מקצועי ויעיל הבקיא בכל הליכי המשפט, ידע לסיים את הסכסוך באופן שייטיב עימכם ככל הניתן, בשיח בין הצדדים או בבית המשפט.

 

החסרונות של שליחת מכתב התראה

מכתב התראה יכול להיות שימושי במיוחד, היות והוא מהווה מנוף לחץ משמעותי על הצד השני ויכול להביא כשלעצמו לסיום הסכסוך. עם זאת, קיימים חסרונות שונים לשליחת מכתב התראה. ראשית, הוא חושף את עמדותינו המשפטיות ביחס לסכסוך, מה שאמנם יכול לגרום לצד השני לוותר, אך גם מאפשר לו להתכונן להליך עם טיעוני נגד מוכנים מראש. בנוסף, שליחת מכתב התראה מיידע את הצד השני כי אתם משתמשים בעורך דין ומתכוננים לניהול הליך משפטי, מה שיביא לביצוע אותן פעולות גם אצל הגורם הנגדי. מכתב התראה גם עלול לפגוע בסיכויים ליצירת קשר ומשא ומתן בין הצדדים.

 

הפעלת לחץ בדרכים נוספות

שליחת מכתב התראה ברוב המקרים היא מוצא אחרון לפני פתיחת הליך משפטי. היות ומטרת המכתב היא לנסות לערער את אחד הגורמים ולנסות לגרום לו להיכנע ולשנות את תנאיו, מומלץ תחילה לחפש אפיקים נוספים, דרכם תוכלו להביא לשינוי המצב. אחת הדרכים היא בעזרת מקורבים אשר מנהלים קשר רציף עם שני הצדדים. במידה וקיימת דמות כזו, ניתן להעביר דרכה מסרים, וכך לגרום לצד השני להאמין כי אכן עומד להיפתח נגדו הליך משפטי.

 

המעמד המשפטי של המכתב

מכתב התראה אינו מהווה שריקת פתיחה להליך המשפטי, אך יש לו משמעות רבה והוא יוכל להופיע לאורך ההליך במידה וייפתח. לפיכך, יש לנסח את המכתב בצורה שלא תיפגע בכם ובטיעונים שברצונכם להציג, ולכלול בו פרטים מדויקים כמו תאריך שליחה, פרטי הנמען, דרישות, מסגרת זמן ועוד.

 

סיכום

יישוב סכסוכי עבודה או סכסוכים משפטיים זה לא משחק ילדים, ובמידת הצורך יש לפנות לעורך דין מקצועי. שליחת מכתב התראה אכן יכולה להיות דרך טובה לסיום סכסוך אך לא בכל מקרה היא תהיה ההחלטה הנכונה, ולכן יש לבחון את כל האפשרויות שעל הפרק.

מכתב אזהרה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מזוודה עם כסף
עורך דין
אילו כספים מוגנים בחדלות פירעון?

אחד התנאים החשובים ביותר להצלחת הליך חדלות הפירעון וקבלת ההפטר, הוא שיתוף הפעולה המלא לאורך כל הדרך עם המערכת ורצון להשתמש בכל סכום כספי או דבר רכוש שהמערכת מאמינה שיקדמו

עורכי דין למס הכנסה
כללי
איך מתמודדים עם עבירות מס הכנסה?

אם יש משהו שמרגיז את רוב האנשים העובדים בישראל זה הנושא של תשלומי מיסים. כולנו אומנם מבינים שעלינו לשלם מיסים במדינה, אך עובדה היא שרוב האנשים מעידים על כך שהם

מטבעות ורכב
משפט
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

במדינת ישראל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוים.כיצד מקבלים ומה יהיה גובה הפיצוי? כל הפרטים – במאמר הבא. נפגע תאונת דרכים? אתה זכאי לקבל פיצוי לצערנו, במדינת ישראל

רשלנות רפואית בהריון
עורך דין רשלנות רפואית
מהם הסוגים הנפוצים של רשלנות רפואית בהריון?

רשלנות רפואית, לצערנו, הפכה להיות לאחת התביעות הנפוצות ברחבי הארץ והעולם. ראוי לציין כי מבין התביעות הרבות, צצים להם מקרים נפוצים ביותר של רשלנות רפואית במהלך ההיריון. יצאנו לבדוק מה