איך עובד תהליך רכישת דירה ללא ערבות בנקאית

לא פעם אנחנו שומעים על הליך של רכישת דירה ללא ערבות בנקאית.

ראוי לציין כי מדובר בעניין חריג שאינו בא לידי ביטוי מידי יום.

יצאנו לפגוש רוכשים של דירות שמצאו את עצמם בעיצומו של הליך מסוג זה.

הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת אודות ההליך של רכישת דירה במצב שכזה, האם מדובר בעניין חוקי? ומה עליכם לעשות אם נתקלתם בהליך מסוג זה?

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

כשנתבקשנו לכתוב את המדריך הנוכחי, הבנו שאנחנו צריכים להסתייע בגורמים מוסמכים ומקצועיים בתחום זה. שכן, ידוע לנו שהליך רכישה של דירה ללא ערבות בנקאית נחשב להליך שאינו חוקי ואינו משתלם עבור הדיירים. הדבר הביא אותנו לפנות אל הגורמים הבאים שסייעו לנו להבין בדיוק את כל הנוגע להליך זה:

  • מנהל בנק
  • יועץ משכנתא
  • קבלן
  • רוכשים שקנו דירות בהליך מסוג זה

 

באילו מקרים צפוי להיות הליך של רכישת דירה ללא ערבות בנקאית?

מהבירור המעמיק שערכנו, התברר לנו כי הליך זה מתרחש ברוב המקרים אצל קבלנים שעורכים הליך של תמ"א 38 בבניינים ברחבי הארץ. שכן, מדובר בקבלנים שבעצם משנים את פני הבניין ולא בונים אותו מאפס. קבלנים אלו מסיימים את הבנייה כאשר יש בידם לפחות 2 דירות חדשות שהתווספו על גבי הבניין הקיים. אלו הם המצבים שבהם ההליך הזה בא לידי ביטוי. ראוי לציין, עוד לפני שנמשיך, שאם אתם נמצאים בהליך שכזה או שהוצע לכם לקחת בו חלק, כדאי שתפנו בהקדם האפשרי אל עורך דין מקרקעין ותתייעצו עמו לגבי רכישת הדירה המדוברת.

 

איך עובד ההליך של רכישת דירה ללא ערבות בנקאית?

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו כי הקונים של הדירה משלמים עליה בתשלומים. במקום שתישלח אליהם ערבות בנקאית לאחר התשלום, הם מקבלים אך ורק קבלה (מצד הקבלן). כך מתבצע בעצם ההליך, מידי תקופה מבוצע תשלום שאינו נתמך בערבות בנקאית.

 

האם מומלץ לקחת חלק בהליך שכזה?

ממש לא! מנהל הבנק שעמו התייעצנו בנושא ציין בפנינו שאנשים שלוקחים חלק בהליך שכזה מניחים את כספם על קרן הצבי. הרי שמענו לא פעם על מקרים שבהם קבלנים נטשו את הבנייה באמצע והשאירו את הקונים ללא בית, למרות שהם שילמו ממיטב כספם סכומים אסטרונומיים והם לא קיבלו דבר. אם בכל זאת מצאתם את עצמכם שקועים בהליך של רכישת דירה ללא ערבות בנקאית בעקבות חוסר ידיעה והיכרות עם התחום – אנו ממליצים לכם לפנות בהקדם לעורך דין, כדי שזה ינחה אתכם כיצד עליכם לפעול מעתה ואילך.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שלנו שציין בפניכם איך עובד הליך רכישת הדירה ללא ערבות בנקאית. כעת ידועים לכם כל הפרטים בנושא ואנו מקווים שלא תיקחו חלק בהליך שכזה.

מטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
דגשים ברכישת דירה למגורים

רכישת דירה למגורים היא אחת העסקאות היקרות ביותר שנבצע במהלך חיינו. בהתאם לכך, מדובר בתהליך ארוך שמלווה בבירוקרטיה רבה. על מנת להבטיח כי תהליך רכישת הדירה למגורים יעבור בצורה חלקה

זוג
עורך דין
חלוקת רכוש משותף בהליך גירושין

לאחר ההחלטה של בני הזוג לפרק את התא המשפחתי יש לעבור לשלב המורכב יותר, חלוקת הרכוש. חלוקת רכוש בגירושין עלולה להיות מורכבת ומסובכת. כדי לבצעה יש צורך לעמוד הקריטריונים של