מה המטרה בהליך פשיטת רגל ואיך עושים זאת?

כאשר אדם מגיע למצב בו הוא אינו יכול לשלם ולהחזיר את החובות שצבר, גם לאחר שקלול צפי הכנסותיו הצפויות, הרי שהוא יכול להכריז על פשיטת רגל, או בשמו הנוסף – חדלות פירעון ולהגיע להסדר חובות. כיצד עושים זאת הלכה למעשה, ומה בכלל המטרה של הליך כזה?

 

צבירת חובות

המציאות הכלכלית של ימינו היא מציאות מורכבת, על אחת כמה וכמה לאחר תקופת הקורונה, שאילצה אנשים רבים לצאת לחל"ת ולשבת בבית. בנוסף על מציאות כפויה זו, אנשים רבים נוטים גם להתנהל בצורה כלכלית שגויה ואף לא אחראית, כאשר בין אם מדובר באחד מהגורמים הללו ובין אם בשילוב של שניהם, המציאות בשטח היא שהחובות מתחילים להיערם ולהצטבר. הצטברות חובות היא מצב לא נעים בלשון המעטה, הן מבחינת המצב הכלכלי עצמו שהופך להיות דחוק ואף מגיע לעיתים לסנקציות משפטיות – כלכליות, דוגמת הוצאה לפועל וקנסות והן מבחינת ההשפעה על המצב הבריאותי – פיזי ונפשי, כתוצאה מהלחץ הרב.

 

תהליך פשיטת רגל – לצאת לדרך חדשה

עבור אנשים רבים המושג 'פשיטת רגל' נתפס כמושג שלילי ודרך להתחמק מתשלום החובות שהצטברו, אך למעשה מדובר בהליך משפטי לכל דבר, אותו חשוב ואף מומלץ לעבור עם עורך דין פשיטת רגל מקצועי ומיומן. תהליך פשיטת רגל, המכונה גם חדלות פירעון, הוא כאמור תהליך משפטי, שהמטרה העיקרית שלו היא לאפשר לחייב לצאת לדרך כלכלית חדשה ולמעשה, להשתקם כלכלית.

ההיגיון העומד מאחורי תהליך זה הוא ההבנה כי מדובר באדם נורמטיבי, אשר עקב טעויות כאלו ואחרות (ולא באופן מזיד ומכוון) הגיע למצב זה של חובות שהוא אינו מסוגל לשלם ועדיף שהחייב יגיע להסדר תשלום מסוים, אפילו חלקי, מאשר שלא יצליח לשלם כלל וייגרר לבור כלכלי ממנו לא יצליח להתאושש.

 

כיצד מכריזים על פשיטת רגל?

בכדי להתחיל בתהליך פשיטת רגל, על החייב למלא טפסים ייעודיים ולהגישם לכונס הרשמי, אשר בודק כי הבקשה מולאה כראוי וכי שולם פיקדון בסך 1,600 ₪ (אשר במקרים מסוימים ניתן לקבל עבורו החזר). לאחר הגשת הבקשה, בית המשפט יבחן היטב את המקרה, בכדי לשלול את האפשרות שמדובר באדם המעוניין להגיע למחיקת חוב בחוסר תום לב.

חלק מהותי מתהליך הבדיקה של בית המשפט הוא בדיקת כלל הנכסים של החייב, תוך בחינת האפשרות לממש אותם ולשלם לנושים את חובם מהכספים שהתקבלו. לאחר בדיקה זו ושקלול כלל ההכנסות הצפויות להתקבל אצל האדם החייב, בית המשפט יקבע את גובה התשלום החודשי, תשלום המועבר לקופת כינוס נכסים מיוחדת, כאשר בסוף התהליך, הכספים המצטברים בה מחולקים באופן יחסי בין הנושים.

 

עורך דין פשיטת רגל מומלץ

הליך פשיטת רגל הוא בסופו של דבר הליך משפטי ולכן, מומלץ לבצע אותו בעזרת עורך דין פשיטת רגל המתמחה בתחום שילווה אתכם לאורך כל הדרך המשפטית ויפעל למחיקת החובות והחזר ריאלי בהתאם למצבכם הכלכלי.

פשיטת רגל כיסים ריקים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש וספר
עורך דין רשלנות רפואית
כך תדעו אם נפלתם קורבן למקרה רשלנות רפואית

הליכים רפואיים עשויים להסתיים בנזק, במקרים בהם היה ניתן למנוע את הנזק ובפועל הצוות הרפואי שהיה אמון על הטיפול הוא זה שגרם לו, הם מקרים שעשויים להיות רשלנות רפואית ובהתאם

התייעצות עם עוד
עריכת דין
באיזה מקרים אפשר להשיג שחרור צה"ל?

בנוף המשפטי המורכב של היום, הבנת הזכויות והאפשרויות של האדם היא קריטית, במיוחד כאשר מדובר בשחרור מצה"ל. בלוג אינפורמטיבי זה נועד לשפוך אור על הנסיבות שבהן ניתן יהיה לקבל שחרור

עוד דיני עבודה
עורך דין דיני עבודה
מתי צריך עורך דין לענייני גביית חובות?

בכל הנוגע לניהול כספים וניהול עסק, אחד ההיבטים המאתגרים ביותר יכול להיות התמודדות עם חשבוניות שלא שולמו וחשבונות בפיגור. במקרים מסוימים, עסקים עלולים למצוא את עצמם במצב שבו הם אינם