מה תפקידו של בורר?

בורר מהווה צד שלישי ואובייקטיבי עבור פתרון סכסוכים בין שני צדדים. הבורר אחראי להקשיב, להבין את הסיטואציה, וכך לאחר כמה מפגשים גם להביא לפתרונות ולהחליט על הפעולות שכל צד חייב לבצע כדי לסיים עם הסכסוך. לבורר יש סמכות משפטית להחליט על דרך הפתרון, ועל שני הצדדים הנמצאים עמו בהליך הבוררות, יש את החובה לקיים את תוצאות הבוררות. מדובר בחלופה מעולה ויעילה להליכים משפטיים ולתביעות מייסרות וממושכות, לכן רבים בוחרים בדרך של בוררות וממנים לעצמם בורר בסכסוך, כדי להביא לסיומו ביעילות האפשרית. לפניכם קצת על מה תפקידו של בורר?.

 

מה הוא בדיוק בורר ומה תפקידו?

בורר הוא איש מקצוע בעל סמכות לבוררות, שממונה על סכסוכים בין שני צדדים. על הבורר לקיים פגישות עם שני הצדדים כדי להבין את הסיטואציה ואת אופיו של הסכסוך לעומק. לאחר ששומע את הדברים, עליו להחליט על דרך פתרון ופעולות מחייבות שעל כל אחד מן הצדדים לבצע.

תפקידו של הבורר הוא להביא לכדי סיום הסכסוך ולכדי פעולות שיסיימו את העניין – באופן הכי הוגן ומקצועי, ולאחר שהבין לעומק את שני הצדדים ואת ההפסד של כל אחד מהם בסיפור. הבורר משמש כתחליף מצוין לתביעה בבית המשפט שכן מדובר בהליך שמתקיים מחוצה לו, ויכול להיות הרבה יותר קצר ממשפט שלם וממושך וכך לשים סוף לסכסוך בצורה היעילה ביותר. לעוד מידע על בוררות, מומלץ לפנות אל https://borerut.com.

 

באיזה תחומים ומקרים ניתן לבצע הליך בוררות?

הליך בוררות הוא הליך רחב היקף שיכול להתבצע בכל תחום ובכל סכסוך. הבוררות המקובלת והפופולרית ביותר היא בוררות משפחתית לאחר גירושין, כדי לחתום על הסכם גירושין וכדומה, וכן גם בוררות עסקית, שתפקידה לסיים סכסוכים בין אישיים בעבודה, או סכסוכים עסקיים בין עסקים למשל. כל סכסוך בו יש שני צדדים, שלא מגיעים לעמק השווה ולא מצליחים להיפטר מהבעיות בעצמם, יכול להגיע לשולחן הבורר, ולאחר כמה משפטים, לזכות בסיום לסכסוך.

 

כיצד ממנים בורר?

מינויו של הבורר תלוי בעיקר בשני הצדדים הנמצאים בסכסוך, ועל שניהם להסכים על זהותו של הבורר. ישנן כמה דרכים למנות בורר, כאשר ניתן לבחור זאת בעצמכם, או שניתן לתת לבית המשפט את הזכות למנות בורר בעצמו. הדרכים למנות בורר בעצמכם ולפי רצונכם הן למשל:

  • בחירת בורר ספציפי – ניתן לבחור בורר ספציפי ולציין את שמו בפסק הבוררות. על שני הצדדים להספיק על זהותו של הבורר ורק במידה ויש אישור של שניהם, וכן אישור של הבורר עצמו לקחת את התיק – ניתן להתחיל את הליך הבוררות עמו.
  • בחירת מאפיינים כללים לבורר – במקום להסכים על זהות ספציפית לבורר, יכולים שני הצדדים להסכים על מספר מאפיינים מחייבים שהם מעוניינים שיהיה בבורר שלהם. כך למשל ניתן לבקש שהוא יהיה עורך דין, הנדסאי, ושיהיה לו מספר שנים של וותק בתחום, כל מאפיין לגיטימי שעולה על דעתכם וששניכם מסכימים עליו.

בוררות בין 2 אנשים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קניית דירה
עורך דין
האם משתלם להשכיר משרד?

אם אתם בעלי נכס המיועד למשרד, ראשית – שאפו, שהרי להיות בעל נכס כיום זוהי שאיפתם של רבים וטובים. נוסף על כך, במידה והמבנה שבבעלותכם עשוי להיות מתאים על מנת

נגרם נזק פיזי בעבודה
עריכת דין
נגרם לי נזק פיזי בעבודה – האם עלי לתבוע?

נפגעתם או נפצעתם בעבודה? חשוב להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי וזאת על מנת למצות את הזכויות שלכם כנפגעים ולטפל בעצמכם כדי שתוכלו לחזור לתפקוד מלא מהר ככל הניתן, או לפצות