מאילו טעויות חייבים להימנע כשמגישים תביעת פיצויים?

אם נגרם לכם נזק רפואי בתאונה, יכול להיות שאתם זכאים לפיצויים כספיים חד פעמיים או קבועים. בין אם מדובר בתאונת עבודה, תאונת דרכים או אפילו תאונה בשטח הבית, נזקים רפואיים ובמיוחד כאלה שמשפיעים על הנפגע לטווח ארוך, מזכים לעיתים בפיצויים מטעם ביטוח לאומי. בכתבה לפניכם סקרנו בקצרה את הנושא וענינו על השאלות כיצד יש להתכונן לוועדה הרפואית בביטוח לאומי, ומאילו טעויות חשוב להימנע כשמגישים תביעת פיצויים. 

 

בקשת פיצויים בגין תאונה מביטוח לאומי

ניתן לתבוע פיצויים מביטוח לאומי בגין תאונות מסוגים שונים. אם נפגעתם בתאונה ונגרם לכם נזק מתמשך, כדאי לכם לבדוק את זכאותכם לפיצויים מביטוח לאומי, בכדי לקבל פיצויים מביטוח לאומי יש להגיש בקשה לקבלת פיצויים. בקשה זאת משתנה בהתאם לסוג התאונה שהתרחשה.

לאחר קבלת המסמכים בלשכת הביטוח תתכנס ועדה רפואית שמטרתה לקבוע את אחוזי הנכות הנקבעים בשל התאונה, בהתאם לכך יחושב גובה הפיצוי וייקבע האם הוא יהיה חד פעמי או קבוע. אם נפגעתם בתאונה ואתם מעוניינים לדעת את אחוזי הפיצויים שנקבעו לפציעתכם בחוק בקרו באתר פיצויים.

 

כיצד יש להתכונן לוועדה?

הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי היא זאת שקובעת את אחוזי הנכות שייקבעו ובהתאם לכך אף את גובה הפיצוי. ועדה זאת כוללת בתוכה אנשי מקצוע מהתחום הרפואי ופקידים ממשלתיים. ישנה חשיבות רבה להכנה נכונה לוועדה רפואית זאת. חשוב מאוד לרכז את כלל המסמכים הרלוונטיים לתאונה כדוגמת סיכומים של ביקורים אצל רופאים שונים, תוצאות של בדיקות רפואיות, מרשמי תרופה שניתנו בעקבות הנזק מהתאונה וכיוצא בזה.

 

מה לא לעשות כשמגישים תביעת פיצויים

חשוב מאוד שלא לוותר על מידע רפואי שהיה יכול להיכלל בתיק שלכם. אם יש בדיקה או פגישה עם רופא מומחה שטרם ביצעתם ואתם רוצים להגיש תביעת פיצויים, כדאי מאוד לקבל את המידע הרפואי המדובר בהקדם בכדי שהיה אפשר לצרף אותו לתביעה.

טעות נוספת ממנה יש להימנע היא הגזמה ברמת הנזק הרפואי שנגרם לכם. ישנה נטייה לחשוב שהגזמה זאת יכולה להועיל להגדלת דמי הפיצוי אבל לא כך הוא הדבר. הפרזה בחומרת המצב הרפואי לא רק שלא תועיל לכם מול ביטוח לאומי, היא עלולה אף להזיק לכם.

 

מאילו טעויות להימנע בתביעת פיצויים – סיכום

במדינת ישראל ניתן לקבל פיצויים בשל מספר סוגי תאונות, כך שאם נפגעתם בתאונת עבודה או בתאונת דרכים ונגרם לכם נזק רפואי ארוך טווח, יש סיכוי גדול שאתם זכאי לפיצוי מסוג זה או אחר. בכדי לקבל פיצויים מביטוח לאומי יש צורך להגיש בקשה לקבלת פיצוי בהתאם לסוג התאונה.

לאחר מכן תתכנס וועדה רפואית שתקבע את זכאותכם לפיצויים. חשוב מאוד להתכונן לוועדה זאת בצורה יסודית. כמו כן יש להימנע מהגזמה בנזק שנגרם לכם מהתאונה בעת הגשת התביעה.

תביעת פיצויים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עוד מיסים ראשית
כללי
מדוע כדאי להתייעץ עם עו״ד מיסים?

הקמה של עסק במדינה כמו ישראל זה לא עניין של מה בכך. כולנו אומנם רוצים להצליח וחלק מאיתנו אפילו יתנו את הנשמה כדי שזה יקרה, אך כולנו עלולים לעשות טעויות

איך תדעו אם יש פגמים בצוואה שלכם?
עורך דין משפחה
איך תדעו אם יש פגמים בצוואה שלכם?

חוק הצוואה בישראל מכיל פרטים רבים אשר אי מילוי שלהם יכול לפסול את הצוואה בפני בית המשפט, ולשלוח את יורשי המנוח לוויכוחים משפטיים ארוכים. כיצד תדעו אם יש פגמים בצוואה

עורך דין תעבורה
עורך דין תעבורה
כיצד להימנע מתביעה לאחר תאונת פגע וברח

תאונות פגע וברח, בהמשך לכול שאר סוגי התאונות, לצערנו מתרחשות בתדירות גבוהה ולוקחות את חייהם, או את חייהם כפי שהכירו, של המעורבים בה. אנשים אשר נוהגים בצורה רשלנית מתעסקים בטלפון

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין במכירת דירה

כאשר מדובר במכירת דירה, תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא בעל חשיבות עליונה. עו"ד מקרקעין, כמו מירי יעקב גביש, מתמחה בהיבטים המשפטיים של עסקאות מקרקעין וממלא תפקיד מכריע בהבטחת מכירת