בעת הריסת מבנים נפלתי ושברתי את הרגל – למי אוכל לפנות

תהליכי הריסת מבנים הם תהליכים אשר מלווים בסכנות רבות ממקומות שונים. מי מאיתנו שעוסק בתחום, יודע כמובן עד כמה חשוב לנקוט אמצעי בטיחות בסיסיים ומעבר לכך. מי מאיתנו שלא בקיא בתחום הריסות מבנים, ודאי יכול לתאר לעצמו את הסכנה הנשקפת.

אם כן, מאחר שבעת הריסת מבנה המבנה אינו יציב ובטוח לשימוש, אנשי מקצוע חווים לעיתים תאונות, כאשר אחת התאונות הנפוצות היא נפילה מגובה רב. אך מה עלינו לעשות אם בעת הריסת מבנים נפלתי ושברתי את הרגל? למי אוכל לפנות?

 

הריסת מבנים – מה זה אומר בדיוק?

תהליכי הריסת מבנים, כשמם כן הם, הם תהליכי עבודה אשר מטרתם היא להרוס מבנה כלשהו מסיבה כזו או אחרת. להריסת מבנים יכולות להיות סיבות רבות ביניהן:

  • הריסת מבנה לצורך בניית מבנה משתלם יותר
  • הריסת מבנה מטעמים משפטיים וצווי הריסה
  • הריסה מטעמים בטיחותיים, כאשר מבנה עומד מהווה סכנה

 

כמו כן, מאחר שבתהליך הריסת מבנים קיים פוטנציאל סכנה גבוה במיוחד, ישנן דרכים בטוחות יותר ובטוחות פחות לביצוע הריסות מבנים.

 

שיטות להריסת מבנים

כאמור, ישנן דרכים בטוחות יותר לביצוע הריסת מבנים, לעומת דרכים שרמת הבטיחות שלהם נמוכה יותר.

 

דחפורים, כדורי הרס ומה שביניהם

קיימות דרכים רבות לביצוע הריסת מבנים, כאשר בין הדרכים בעלות רמת הבטיחות הנמוכה יותר, ניתן למנות בראש ובראשונה הריסת מבנים באמצעות חומרי נפץ. לאחר מכן, ישנם שיטות נוספות כגון הריסת מבנה בעזרת כדור הרס, או הריסת מבנה בעזרת דחפורים. בכל מקרה שהוא, מדובר בשיטות בעלות רמת בטיחות נמוכה יותר, אשר יש צורך בהן לאמצעי בטיחות רבים יותר.

 

ניסור בטון – ללכת על בטוח

אחת הדרכים הבטוחות לביצוע הריסת מבנים, היא באמצעות ניסור בטון. ניסור הבטון מאפשר לאנשי המקצוע לבצע הריסה קפדנית ובטוחה, בעזרת עבודה שיטתית ומסודרת. ניסור בטון למעשה, מאפשר לפרק את המבנה חלק אחר חלק בצורה הבטוחה ביותר. עם זאת, בשל העובדה כי יש צורך להיות בטוח המבנה בעת תהליך ההריסה לצורכי ניסור הבטון שבו, קיימות סכנות שונות ממקומות אחרים, לרבות נפילה מגובה.

 

זהירות – סכנת נפילה

על אף שניסור בטון מהווה את אחת הדרכים הבטוחות יותר לביצוע הריסת מבנים, עדיין קיימת סכנה בשל העבודה בתוך מבנה שנהרס אט אט, כאשר בין הסכנות קיימת גם סכנת נפילה. אם כך, מה נעשה ולמי נפנה, אם בעת הריסת מבנים נפלתי ושברתי את הרגל? התשובה לכך היא ביטוח. לכל עובד חוקי באשר הוא, אשר מבצע הריסת מבנים, קיים ביטוח על תאונות עבודה.

על כן, במידה וקרתה תאונה כגון שבירת רגל, כל שעליכם לעשות הוא לפנות לאחראי, או לפנות ישירות לחברת הביטוח, ולהוכיח להם כי התאונה אכן קרתה במהלך עבודה.

איש עם רגל שבורה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מכשיר רפואי
עורך דין ביטוחים
תביעת ביטוח בריאות – 4 הצעדים הראשונים

ישראלים רבים מחזיקים בתיק ביטוחים מגוון, אשר כולל לעיתים קרובות ביטוחי בריאות שונים. תפקידם של ביטוחים אלה הוא לתת מענה לכלל מצבים בהם ביטוח בריאות ממלכתי אינו נותן מענה, אבל

הסכם גירושים
משפט
המדריך המלא לגירושין – כל מה שצריך לדעת

במרבית המקרים, הליך גירושין מתחיל לאחר תקופה ארוכה של תסכול ולאחריה ניסיונות להציל את הזוגיות, המלווים בהתלבטויות רבות. למרות זאת, קבלת ההחלטה לפרק את המשפחה, לעולם אינה קלה. חששות רבים

התעללות מינית בילדים
עורך דין הטרדה מינית
התעללות מינית בילדים – מציאת עורך דין מתאים

חוק העונשין הישראלי מתייחס בחומרה רבה לעבירות מין, ובחומרה רבה שבעתיים, לעבירות מין בהן הקורבנות הם ילדים. בין השאר, קובע החוק החמרה בענישה לעבריינים, ואף מאפשר הארכה של חוק ההתיישנות,