חוות דעת רפואית לבית משפט: איך מוציאים, ולמה צריך אותה?

חוות דעת רפואית היא לעיתים קרובות הכלי המשמעותי ביותר שיש בידי הצדדים המתעמתים בבית המשפט לצורך הוכחת הטענות שלהם וקבלת הפיצויים, או התוצאה הרצויה להם.

זו יכולה להיות חוות דעת של נוירולוג, פסיכיאטר, גניקולוג, או כל רופא מקצועי אחר, אבל יש לה כמה תנאים שחייבים להתקיים וגם כמה שלבים עד שתוכלו להגיש אותה לבית המשפט.

אז איך זה עובד?

 

רופא מתאים להגשת חוות דעת רפואית

כדי להוציא חוות דעת רפואית לצרכים משפטיים יש לאתר לפני הכל עורך דין מתאים, שיכול להגיש את הפניה עבורכם לרופא המתאים. לעיתים קרובות עו"ד יכול גם לאתר עבורכם את הרופא המתאים.

זה חייב להיות רופא מומחה בתחומו, בעל ניסיון, ותק ומוניטין, אשר יסייעו לחזק את הטענות שלכם בבית המשפט, אבל גם רופא העונה על כל התיאורים הללו עשוי להיות בלתי מתאים לכתיבת חוות דעת רפואית, אלא אם הוא עומד בתנאים נוספים.

לצורך כתיבת חוות דעת רפואית ולעיתים גם לצורך עמידה למתן עדות בבית משפט, כאשר עולה הצורך, חשוב להיעזר ברופא שיש לו ניסיון ספציפי בתחום זה, כלומר בתחום כתיבת חוו"ד רפואית ומתן חוו"ד בעל פה בבית המשפט.

בנוסף, יש לקחת בחשבון את העובדה כי רופאים ותיקים ומנוסים, בעלי שיעור קומה ומוניטין של מומחים, גובים תשלום גבוה מאוד עבור כתיבת חוו"ד ולעיתים סכום הפיצויים המבוקש אינו מצדיק את העלויות הגבוהות. במקרים כאלה כדאי לחפש אחר רופא מתאים הגובה מחירים נמוכים יותר.

 

תנאים לכתיבת חוות דעת רפואית קבילה

בית המשפט יכבד את חוות הדעת הרפואית שתביאו אתכם בתנאי שהיא תעמוד בכמה קריטריונים:

  • כתיבה מדויקת ומבוססת על בחינה יסודית של הנתונים
  • כתיבה מסודרת, עניינית וברורה
  • צירוף מסמכים רלוונטיים המחזקים ומוכיחים את צדקתה של חוות הדעת הרפואית
  • כתיבה מנומקת ומפורטת, שיכולה לשכנע את השופטים

 

לקראת הכנה של חוו"ד רפואית

  • יש לרכז ולהעביר לרופא את כל המסמכים הרלוונטים שיכולים לשמש אותו בכתיבת חוו"ד, כמו סיכומי בדיקות, טיפולים ואשפוזים, תיעוד בעיות רפואיות בצילום רנטגן, אבחונים, מרשמים, המלצות רופאים ועוד.
  • יש לתעד את המצב הרפואי לאחר המקרה
  • יש לספק היסטוריה רפואית לפני המקרה שתוכיח כי המצב היה שונה בעבר
  • יש לפעול בעזרת עו"ד מתאים, שיגיש את הבקשה לחוו"ד רפואית מהרופא המתאים וילווה את כל שלבי התביעה
  • יש לקבוע את סכום התביעה המבוקש ולהחליט אם הוא מצדיק את העלויות הגבוהות של חוו"ד רפואית, כמו גם אלה הכרוכות בליווי משפטי.

 

לסיכום

הגשת חוו"ד רפואית היא לעיתים קרובות הדרך היעילה ביותר לזכות בפיצויים, או בטיפול מקצועי, לקבל הכרה בבעיה רפואית ולשקם את החיים לאחר הפגיעה. לשם כך הקפידו להיעזר בבעלי מקצוע אמינים ובעלי שם בתחום הרפואה ובתחום המשפטים. למידע נוסף והזמנת חוות דעת רפואית, בדקו את האתר הבא https://www.forum-md.co.il.

munich-3385958_640 (1)

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קניית דירה
עורך דין
האם משתלם להשכיר משרד?

אם אתם בעלי נכס המיועד למשרד, ראשית – שאפו, שהרי להיות בעל נכס כיום זוהי שאיפתם של רבים וטובים. נוסף על כך, במידה והמבנה שבבעלותכם עשוי להיות מתאים על מנת

עסקאות נדלן ראשית
כללי
עורך דין מקרקעין לעסקאות נדל"ן שונות

מרגישים שהגיע הזמן שלכם להתקדם בחיים? נמאס לכם לשלם שכירות ואתם חוששים שכך לא תהיה לכם יציבות כלכלית? אם כך, אין ספק שאפשר להבין אתכם. מי מאיתנו לא היה רוצה

ייעוץ משפטי
משפט
הכרה בטחורים כפגיעת מיקרוטראומה בעבודה

מיקרוטארומה הוכרה במשפט הישראלי כעילה לתביעת המעסיק, כחלק מנושא של תאונת עבודה. המיקרוטראומה לא מוגדרת בחוק כתאונת עבודה, אך ישנם תקדימים שמכוחם היא מוכרת ככזו בפועל. מהי בדיוק מיקרוטראומה וכיצד