אילו חוקים חייבים להכיר כאשר פותחים קופת גמל

פתיחת קופת גמל לחיסכון, נתפסת בשנים האחרונות כאחת הדרכים הפוחת אטרקטיביות. אם לפני קצת יותר מעשור נחשבו קופות הגמל לדובדבן שבקצפת בכל האמור בחיסכון לטווח הבינוני. אבל היום, לאחר שקופת הגמל הפכה לתוכנית פנסיונית לכל דבר שניתן למשוך את הכספים המופקדים בה לצרכי פנסיה אך ורק לאחר גיל הפרישה, היא הפכה להרבה פחחות אטרקטיבית, זאת, גם אם לוקחים בחשבון את הרווחיות הגבוהה יחסית שמהן נהנו קופות הגמל בעבר, ואליהן שואפים מנהלי הקופות הללו גם בעתיד. אבל בשנים האחרונות ניסו קברניטי הכלכלה בישראל למצוא שימוש הולם בקופות הגמל, שהפוטנציאל שלהן אדיר. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, נועד לסייע לאנשים שיש ברשותם כספים המופקדים בפיקדונות ובחסכונות ונושאים ריביות זעומות, אם בכלל, להפקיד אותם בקופות גמל ולהפוך אותם לעתודה שממנה יוכלו למשות כספים במקביל לקצבת הפנסיה. מהן קופות הגמל ומהו אופי החיסכון בהן כיום? מהו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה וכיצד הוא יכול לסייע לאנשים מן המניין, שיש ברשותם פיקדונות שקליים שהתשואה עליהם זעומה?

 

קופות גמל, קרנות פנסיה ומה שביניהן

למעשה, מרגע שנחסמה האפשרות למשיכת כספים מקופות גמל לאחר חמש עשרה שנות חיסכון, הפכו קופות הגמל בפועל לסוג של קרן פנסיה. עם זאת, מה שמבדיל את קופת הגמל מקרן פנסיה רגילה, היא העובדה שקופת הגמל משמשת כל כולה כאפיק לחיסכון. זאת, בעוד שבכל קרנות הפנסיה האחרות מתקיים גם רכיב של ביטוח. במבט לעתיד, ואם לחוסך בקופת הגמל לא יקרה אירוע רפואי מיוחד או אירוע אחר שעלול להגביל אותו, הקצבה החודשית שיקבל תהיה קרקוב לוודאי גבוהה מזאת של חוסך בעל אותו וותק, שחסך בקרן פנסיה רגילה. קרנות הפנסיה, לעומת זאת, נועדו מלכתחילה לנושא הזה והן דואגות להעניק למבוטח רשת ביטחון, שתסייע לו במגוון רחב של מקרים, הן של מחלה והן של פגיעות אחרות, במהלך שנות העבודה שלו.

 

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה והמשמעות שלו

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, מאפשר למי שהצטברו ברשותם סכומי כסף גדולים, והסכומים הללו שוכבים בחוסר מעש בחשבון הבנק או בפיקדונות שקליים או אחרים, שהתשואה עליהם היא אפסית, ועלולה להפוך חלילה אפילו לשלילית. התיקון כאמור מאפשר להפקיד כספים כאלה לקופות גמל להשקעה בתנאים מועדפים. התנאים כאמור הם כדלקמן: אם המפקיד יחליט למשוך את כספי הפיקדון בסכום אחד לאחר גיל הפנסיה, הוא ישלם מס מופחת ל הרווחים. מנגד, אם המפקיד יחליט למשוך את הכפים בתשלומים, שהם דמויי קצבת פנסיה, הרי שאז הוא ייהנה מפטור מלא מתשלום מס הכנסה על הרווחים. הטבה נוספת טמונה בעובדה שקופות הגמל הן רכוש המפקיד ועם פטירתו, ואם נותרו שם כספים, הם יעברו ישירות ליורשים. רוצים לדעת עוד על תיקון 190 ובכלל? צרו קשר כעת ועשו צעד חשוב לשיפור המצב הפנסיוני שלכם.

חיסכון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עוד מיסים ראשית
כללי
מדוע כדאי להתייעץ עם עו״ד מיסים?

הקמה של עסק במדינה כמו ישראל זה לא עניין של מה בכך. כולנו אומנם רוצים להצליח וחלק מאיתנו אפילו יתנו את הנשמה כדי שזה יקרה, אך כולנו עלולים לעשות טעויות

תעודת חיסון נגד קוביד
כללי
תפסו אותי מזייף תו ירוק – מה הסיכונים?

תעודת התחסנות או תו ירוק הם מושגים חדשים מאז שהגיעה הקורונה לחיינו, אך כבר ניתנים לזיוף בקלות רבה. המאמר יפרט על הסיכונים בזיוף תו ירוק.   מדוע לזייף תו ירוק?