זומנתי למשפט צבאי – האם מגיע לי עו"ד וכיצד עלי לנהוג?

מערכת המשפט הינה מערכת מלחיצה ומאיימת בפני עצמה וגורמת לחששות עבור כל אזרח שצריך לעמוד למשפט או לתבוע אדם אחר. חששות אלה גדולים על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשפט במערכת הצבאית, בה הבדלי הכוחות בין החיילים לבין הקצינים גדולים עוד יותר. אז מה צריך לדעת אם זומנת למשפט צבאי?

 

מגיע לי עו"ד בכלל במשפט צבאי?

קודם כל, התשובה היא כן. אנשים רבים מבולבלים בנוגע לזכויות שלהם בכל הנוגע למערכת המשפט הצבאית. חשוב להבהיר שכמו משפט מסוג אחר, מי שעומד למשפט, במקרה זה החייל, רשאי לטעון לזכותו לחפותו. כאשר חייל מואשם בעבירה כלשהי, הוא רשאי לבחור האם הוא מעוניין לשכור את שירותיו של עורך דין צבאי או להסתפק בייצוג של עורך דין שהצבא יספק לו. כמובן שבמרבית המקרים, מומלץ להשקיע ולשכור את השירות של עורכי דין עם ניסיון במערכת הצבאית, כמו שניתן למצוא באתר www.brunolaw.co.il.

 

למה צריך בכלל עורך דין?

כמו בבתי משפט אזרחיים, גם בבתי משפט צבאיים, פעמים רבות הנאשמים כה משוכנעים בחפותם או בכך שמדובר בטעות, שהם חושבים שאין צורך להשקיע זמן ומשאבים על מנת להוכיח את חפותם או לטעון לזכותם. אך זוהי כמובן טעות, שכן ההשלכות או הענישה ממשפט צבאי עלולות להיות גבוהות ממה שציפיתם – בין אם מדובר בקנס כספי גבוה או זמן מאסר בכלא צבאי.

 

על מה עלולים לזמן אותי למשפט צבאי?

במסגרת הצבאי יש מספר רב של חוקים ותקנות המחייבים את החיילים והחיילות בצה"ל, אך הפרה של מרביתם לא תזכה את המפר למשפט צבאי. עולה השאלה, אילו עבירות הן עבירות שביצוען עלול להוביל לזימון למשפט צבאי. אחת מהעבירות הללו היא כמובן השתמטות, התחמקות או סירוב לשרת בצה"ל. עבירה נוספת העלולה לזכות את מבצעה במשפט צבאי היא עבירת נשק או שימוש בסמים. לא משנה איזו עבירה זו, מומלץ להתייחס בזימון למשפט צבאי בכובד ראש ולא לזלזל בחשיבותו.

 

למה מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין צבאי?

כאשר מקבלים זימון למשפט צבאי, ובמידה והחלטתם לשכור את שירותיו של עורך דין פרטי שייצג אתכם במשפט, מומלץ לבחור עורך דין צבאי. עורך דין צבאי הוא עורך דין לכל דבר ועניין, אך בעל התמחות והיכרות מעמיקה עם בית הדין הצבאי. מערכת המשפט הצבאית הינה שונה ממערכת המשפט האזרחית ולכן מומלץ לבחור בעורך דין בעל ניסיון בתחום. בחירה כזו תעלה את הסיכויים להצלחה במשפט אליו זומנתם.

 

סיכום

במידה וזומנתם למשפט צבאי, מגיע לכם עורך דין שייצג אתכם במשפט, בין אם עורך דין פרטי או עורך דין מהסנגוריה הצבאית. במידה ואתם בוחרים לשכור עורך דין פרטי, מומלץ לבחור עורך דין צבאי בעל ניסיון בתחום.

משפט צבאי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעת ביטוח סיעודי
עורך דין תביעות סיעוד
כיצד מתבצעת תביעת ביטוח סיעודי

בחברה מזדקנת, תכנון טיפול ארוך טווח נעשה חשוב יותר ויותר. ביטוח סיעודי מציע הגנה רבת ערך לאנשים הזקוקים לסיוע בפעילויות יומיומיות עקב מחלה כרונית, מוגבלות או ליקוי קוגניטיבי. בבלוג אינפורמטיבי

לימוד חוקים בפוקר
כללי
5 חוקי פוקר שחשוב שתכיר

פוקר הוא משחק ששבה את ליבם של אנשים ברחבי העולם במשך מאות שנים. השילוב של מיומנות, אסטרטגיה ופסיכולוגיה הופכת אותו למשחק הקלפים המועדף על רבים. בין אם אתם שחקנים ותיקים