מה לעשות אם אתם חוששים שנפגעתם מינית?

עבירות מין מסוגים שונים הן לצערנו הרב עדיין תופעה נפוצה בישראל כיום. על אף המאבק של המדינה נגד תופעה זאת והעלאת המודעות לנושא שהתרחשה בשנים האחרונות, אנשים רבים עדיין נפגעים מינית במקרים רבים. הכנו מדריך קצר שיעזור לכם להבין איך כדאי לפעול במקרה ואתם חוששים שנפגעתם מינית. 

 

עבירות מין על פי החוק בישראל?

בישראל החוק אוסר על שורה של פעולות מיניות שנעשות ללא הסכמה של כל הצדדים המעורבים בהן. על כל סוג עבירה נקבעו בחוק עונשים אחרים לפי חומרתה. על עבירות של אונס ומעשה סדום נקבעה ענישה של עד 20 שנות מאסר למקרים שבהם יש נסיבות מחמירות.

על מקרים של מעשה מגונה החוק מטיל עונש של עד 10 שנות מאסר. במקרים של הטרדה מינית, העונש המקסימלי הוא 5 שנים בנסיבות מחמירות ושנתיים במקרים רגילים.

 

מישורים שונים לטיפול בפגיעה מינית

פגיעה מינית היא אירוע טראומתי לנפגעים, שיש לו השלכות על המשך חייהם במגוון דרכים, לכן חשוב מאוד לטפל בנפגעים של פגיעה מינית במספר מישורים שונים. המישור הראשון החשוב ביותר הוא הטיפול האישי והפסיכולוגי בנפגעים. כדאי לשקול בצורה רצינית מאוד פגישה עם פסיכולוג מתאים בכדי לעבד את מה שאירע.

חשוב גם לארגן סביבה חברתית תומכת ומכילה כדי לעזור לנפגעים בהתמודדות עם הסיטואציה שאליה הם נקלעו. כמו כן, ניתן לטפל בפגיעות מיניות גם במישור המשפט האזרחי וגם במישור הפלילי, כפי שנפרט בהמשך.

 

תגובות במישור האזרחי לעבירות מין

עבירות מין שהובילו לפגיעה מינית מוגדרות כעוולה בחוק הנזיקין של מדינת ישראל. מכיוון שכך, יש למי שנפגעו מעבירות מין את הזכות לתבוע את הפוגע בבית משפט אזרחי בתביעת נזיקין לשם קבלת פיצוי. בעבר סכום הפיצוי המקסימלי עמד על 50 אלף שקל לעוולה מסוג הטרדה מינית, וכיום הסכום עומד על 120 אלף שקל לכל מקרה של הטרדה מינית בנפרד.

כמו כן, ניתן לתבוע גם על נזקים שניתן להוכיח אותם בבית המשפט ולקבל בגינם פיצויים נוספים. כדאי להתייעץ עם עו"ד דורון ויינרייך, מומחה לטרדות מיניות, לפני הגשת התביעה.

 

תגובות במישור הפלילי לעבירות מין

המישור הפלילי לטיפול בעבירות מין הוא פנייה למשטרה לשם הגשת תלונה על עבירת המין שבוצעה. פנייה למשטרה היא תחילתו של תהליך, שבסופו יורשע הפוגע בעבירות מין וייגזר עליו עונש הולם. מישור זה מסייע גם לעשיית צדק עם נפגעי העבירה, וגם בכדי למנוע פגיעות מיניות נוספות על ידי העבריין.

 

התמודדות עם פגיעה מינית – סיכום

פגיעות מיניות הן לצערנו הרב תופעה נפוצה בישראל. אם נפגעתם מינית בצורה זאת או אחרת, חשוב לטפל בתופעה במספר מישורים. המישור החשוב ביותר הוא טיפול עצמי והתחלת השיקום מהפגיעה המינית. בנוסף לכך ניתן לתבוע את הפוגע בבית משפט לשם קבלת פיצוי, ולהגיש כנגדו תלונה במשטרה לשם מיצוי הצדק עימו.

עוד הטרדות מיניות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
מהו מודל PEST ואיך הוא קשור לעורכי דין?

עולם העסקים מחייב אותנו לחשוב תמיד כמה צעדים קדימה ולתכנן היטב את הצעדים הכלכליים שלנו לטווח הרחוק, בכדי לשמור על יציבות כלכלית ואף להביא להתפתחות וצמיחה. כך, ייעוץ אסטרטגי ובניית

פטיש וכסף
עורך דין תעבורה
הכל על תביעות פיצויים תאונות דרכים

  תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומתיים אשר עשויים להוביל לפציעות פיזיות, נזק לרכוש ומצוקה רגשית. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ייתכן שאתם תוהים מה הצעדים שעליכם לנקוט כדי להתמודד

מאזניים
עורך דין
המדריך המלא לחילוץ ילדים לאחר תאונת דרכים

אין ספק שאחד מהדברים הנוראיים ביותר שעלולים לקרות לכולנו בחיים זה תאונת דרכים, והעניין הופך לעוד יותר נוראי כאשר מדברים על תאונה שמעורבים בה ילדים. איך מחלצים ילד מתאונת דרכים