היתרונות והחסרונות בקבוצת רכישה

רכישת דירה או נכס מקרקעין בישראל לא נחשבת לדבר פשוט כל כך, בעיקר בשנים האחרונות. לא לכל האנשים יש את היכולות הכלכליות לרכישה כזאת מצד אחד, אך מהצד השני מדובר בצורך שקשה למנוע אותו במהלך החיים.

כתוצאה מכך, קמו קבוצות הרכישה, המאפשרות גם לאנשים בעלי יכולות כלכליות ממוצעות להחזיק בנכס מקרקעין משלהם, באמצעות בניית מבנה מגורים כחלק מהתאגדות. במאמר זה נציג את היתרונות והחסרונות של קבוצת רכישה.

 

קבוצות רכישה

קבוצות הרכישה אלו התאגדויות של מספר אנשים, שמחליטים ביחד לנהל פרויקט של בניית בניין מגורים. באמצעות ההתאגדות הזאת ניתן להוזיל עלויות רבות, כך שחברי הקבוצה יוכלו להנות מדירה בבניין בעלות פחותה ממה שהיו משלמים לו היו רוכשים דירה בדרך הרגילה. ישנם כמה סוגים של קבוצות רכישה, אך העיקרון של כולן זהה ומשותף. קבוצת רכישה טומנת בתוכה מספר יתרונות וחסרונות, שכדאי להכיר מלפני.

 

יתרונות:

 

  • מיסוי

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של קבוצת הרכישה נוגע למיסוי. קבוצת הרכישה פטורה מתשלום מע"מ על הקרקע שהיא רוכשת לטובת בניית בניין המגורים. בנוסף, חברי הקבוצה לא צריכים לשלם מע"מ על היטלי פיתוח או אגרות בנייה. בנוסף, כאשר חברי הקבוצה צריכים לשלם מס רכישה על הקרקע או על הדירה, הם מקבלים פטור ממס הרכישה על הדירה והנחה ממס הרכישה על הקרקע.

 

  • חסכון בדמי ניהול הפרויקט

קבוצות מרכישה מנהלות בחלק גדול מהמקרים את הפרויקט בעצמן. מי שאחראי על ניהול הפרויקט הוא אחד מחברי הקבוצה, שמוסכם על יתר החברים, או מספר חברים קבוצה ביחד. הם עושים זאת בהתנדבות, מתוך מטרה לנהל את הפרויקט בצורה המותאמת ביותר לקבוצה. הדבר חוסך בהוצאות על דמי ניהול הפרויקט.

 

  • ניהול ושליטה בידי הקבוצה

קבוצת הרכישה מנהלת ושולטת בפרויקט לפי הרצונות שלה. זה אומר שהיא קובעת את לוחות הזמנים, את העיצוב האדריכלי בחלקים השונים בבניין המגורים ואת אנשי המקצוע שיעבדו על הפרויקט.

 

חסרונות:

 

  • התארכות לוחות הזמנים

לקבוצות רכישה אין ניסיון כמו שיש ליזמים בתחום הנדל"ן או לקבלנים. כתוצאה מכך, תכנון לוח הזמנים המקורי של קבוצת הרכישה יכול להתעכב, מה שקורה בלא מעט פעמים, כתוצאה מחוסר ניסיון של חברי הקבוצה שאמונים על ניהול הפרויקט.

 

  • תלות כספית בחברי הקבוצה

ניהול פרויקט באמצעות קבוצת רכישה אומנם מוזיל עלויות מסוימות, אך הן עדיין קיימות. מי שממנים את העלויות הללו הם חברי הקבוצה בעצמם. לכן, לכל חבר בקבוצה יש תלות כספית בשאר חברי הקבוצה. אי תשלום של אפילו אחד מהם יכול לעקב את הפרויקט או לפגוע בו.

 

  • אי הגעה להסכמה כוללת

קבוצת רכישה יכולה להיות מורכבת מאנשים שמכירים אחד את השני, או מאנשים שאינם מכירים כלל זה את זה. בכל מקרה, יש צורך בהגעה להסכמה כוללת בהחלטות מסוימות. אי הגעה להסכמה כוללת יכולה לערער את הקבוצה וליצור קרעים בתוכה.

קבוצת רכישה

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
דגשים ברכישת דירה למגורים

רכישת דירה למגורים היא אחת העסקאות היקרות ביותר שנבצע במהלך חיינו. בהתאם לכך, מדובר בתהליך ארוך שמלווה בבירוקרטיה רבה. על מנת להבטיח כי תהליך רכישת הדירה למגורים יעבור בצורה חלקה

פטיש וספר
עורך דין רשלנות רפואית
כך תדעו אם נפלתם קורבן למקרה רשלנות רפואית

הליכים רפואיים עשויים להסתיים בנזק, במקרים בהם היה ניתן למנוע את הנזק ובפועל הצוות הרפואי שהיה אמון על הטיפול הוא זה שגרם לו, הם מקרים שעשויים להיות רשלנות רפואית ובהתאם

רכב שחור
כללי
כיצד יראה שוק הרכב בישראל בשנת 2030?

איגוד יבואני הרכב יצא בתחזית לשנת 2030 על שוק הרכב בישראל. כיצד יראה פני העתיד בכל הקשור לתחבורה בישראל ולהיכן תוביל אותנו הטכנולוגיה העולמית בתחום הרכב? ואם חשבתם כי התחבורה