עורך דין תעבורה – עד כמה הוא יכול לעזור?

עם הטכנולוגיות של היום ועם המפגש המרתיע בין השוטר ובין האזרח, רבים סבורים כי אין כל מקום להילחם על חפותם במקרה שנתפסו בביצוע עבירת תנועה. בנוסף לכך, מעריכים רבים כי דמי הטרחה שייגבו מהם על ידי עורך דין תעבורה, יהיו לבטח גבוהים יותר מסכום הקנס ולכן אין כל היגיון לשכור עורך דין כזה, וכדאי פשוט להשלים עם הדין ולשלם את הקנס.

בפועל, מסביר עורך דין דמיטרי אניקין, הדברים הם שונים מאוד, ולעורך דין תעבורה ישנו חופש רחב בניהול תיקי תעבורה ובניית קו הגנה אפקטיבי, שיביא לזיכוי מלא או להקלה משמעותית בחומרת העונש. כמו כן, יש לקחת בחשבון שענישה על עבירות תנועה אינה מסתכמת תמיד בקנס כספי בלבד. עבור מרבית העבירות קיים גם עונש בצורת נקודות על פי שיטת הניקוד, וברבות אחרות כרוכה הענישה בפסילת רישיון נהיגה או רכב, במעצר ואף במאסר ארוך טווח. מן הסתם, השיקול של קבלת הדין עליכם הוא שיקול אינדיבידואלי ואם אתם חושבים שאתם יכולים לעמוד בעונש שהוטל עליכם, אתם בהחלט יכולים לשלם את הקנס ולהניח את הסיפור מאחוריכם. יחד עם זאת, אם צברתם המון נקודות תעבורה, אם מדובר בקנס כבד, בשלילה או במרכיבים פליליים אתם בהחלט רוצים לצידכם עורך דין תעבורה שמכיר את כל הדרכים להוציא אתכם נקיים.

מהן הדרכים שעומדות לרשות עורך דין תעבורה?

בכל עבירה ועבירה, מוגדרים בחוק מספר תנאים שצריכים להתקיים על מנת שהעבירה אכן תתקיים. בהיעדר קיום התנאים, לא ניתן להרשיע את האדם בעבירה המיוחסת לו. תנאים אלה כוללים לעיתים חובת הוכחה שנופלת על גורמי האכיפה והחוק ולעיתים צריך הנאשם להוכיח את אי קיומם בפועל. בנוסף לכך ומעבר לתנאים הספציפיים לעבירה הספציפית, קיימים תנאים רבים המחייבים כל הליך של אכיפת חוק, חלקם טכניים וחלקם מהותיים, אך בהיעדר עמידה באחד מן התנאים הללו, נוצרת עילה לביטול האישום כולו.

עורך דין תעבורה הוא איש מקצוע המכיר את חוקי התעבורה לפני ולפנים, ומכיר את כל הדרכים והטכניקות שבאמצעותן ניתן לערער על קביעות התביעה ולהטיל ספק באשמת הנהג. חשוב להבין שלא מדובר על עקיפת החוק או ניצול פרצות בו, אלא דווקא על קיום החוק ככתבו או כלשונו. גם במקרים בהם האזרח אינו מתנהג בצורה האופטימלית ולעיתים מבצע בחירות שגויות, עדיין עומדות לרשותו דרכים רבות להתגונן מפני אימת החוק, ולהוכיח את חפותו.

במה יעזור

בניית קו הגנה ודמי טרחה

עורך דין תעבורה הוא האיש שיודע לייצר את מבט העל החוקי, לבחון את האלמנטים הטכניים כמו עמידת השוטר בנהלים של מתן דו"ח, עמידת הראיות בדיני הראיות וכן הלאה, ובהתאם לכך לגבש כתב הגנה שאם לא מביא זיכוי מלא, יכול בהחלט להביא להקלה משמעותית.

נושא דמי הטרחה הוא נושא שצריך להתברר בין הלקוח ובין עורך דין תעבורה לפני תחילת התהליך, אך כיום קיימים מודלים רבים של עבודה משותפת, שמאפשרים לנהל את התיק בדמי טרחה נמוכים יחסית, הנגזרים מגובה הקנס שהוטל או במודלים אפשריים אחרים. השאלה היא שוב, עד כמה חשוב ודחוף לכם להגן על עצמכם ועד כמה אתם מוכנים להשלים עם הדין והעונש שהוטל עליכם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דפים מתורגמים
משפט
שירותי נוטריון תרגום לרומנית

אחרי דילמות ולא מעט תהליכים הגעתם לשלב שבו אתם רוצים להוציא אזרחות רומנית? מבחינת החוק מגיע לכם לקבל אזרחות כזאת בגלל העבר המשפחתי? אם כך, כדאי שתדעו שבוודאי תזדקקו גם

פטיש וכסף
עורך דין תעבורה
הכל על תביעות פיצויים תאונות דרכים

  תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומתיים אשר עשויים להוביל לפציעות פיזיות, נזק לרכוש ומצוקה רגשית. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ייתכן שאתם תוהים מה הצעדים שעליכם לנקוט כדי להתמודד

זכוכית מגדלת
עורך דין חדלות פירעון
המדריך המלא לבחירת עורך דין חדלות פירעון?

נקלעתם למצב כלכלי קשה? החובות רק הולכים וטופחים? הנושים דופקים על הדלת? עיקלו לכם את חשבון הבנק? עורך דין חדלות פירעון יוכל לעזור לכם. אם הגעתם למצב של חדלות פירעון,