תביעת ביטוח החיים נדחתה? כיצד לפעול?

חברות ביטוח פרטיות מציעות למבוטחים לבטח את עצמם בביטוח חיים. במשך תקופת הביטוח מעביר המבוטח לחברת הביטוח תשלום חודשי במטרה להגן על משפחתו במקרה של פטירה בטרם עת.

למרבה הצער חברות הביטוח דוחות פעמים רבות את תביעות הביטוח שמוגשות על ידי משפחת המבוטח בתואנות שונות ומשונות. בכתבה הבאה ניסינו להסביר כיצד יש לפעול במקרה ותביעת הביטוח נדחה, ואיך יש להגיש את תביעת הביטוח בפעם הראשונה בצורה שתמנע דחיות.

 

מהו ביטוח חיים ומתי הוא מופעל?

ביטוח חיים הוא ביטוח שנעשה אל מול חברה פרטית תחת פוליסה אישית. מטרתו של ביטוח חיים היא הגנה כלכלית על בני משפחתו של המבוטח במידה והוא נפטר בטרם עת ולא יכול להמשיך לפרנס את משפחתו. ביטוחי חיים בדרך כלל מבטחים אנשים עד גיל שישים וחמש.

 

מה הן הסיבות בגינן נדחית תביעת ביטוח חיים?

ישנן עילות רבות בהן יכולות חברות הביטוח להשתמש בכדי לדחות את תביעת ביטוח החיים של מבוטח זה או אחר. בדרך כלל עילות אלו מתמקדות באחד משני נושאים – הראשון הוא אי התאמה בין מקרה הפטירה או המבוטח לבין תנאי הפוליסה. השני הוא התמקדות בהליך הבירוקרטי, כלומר התמקדות באי הגשת טופס זה או אחר, הסתרת מידע מחברת הביטוח או התיישנות של התיק הביטוח.

 

כיצד להתנהג במידה ונדחתה תביעת הביטוח שהגשתם?

במידה והגשתם תביעת ביטוח חיים בשם קרוב משפחה זה או אחר והיא נדחתה, כדאי לנסות להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הביטוחים. עורך דין עם התמחות בענייני ביטוח יכול לעזור לכם למצות את הזכויות שלכם אל מול החברה.

במידה ופנייה רשמית של עורך דין מטעמכם לא השיגה את התוצאות הרצויות, כדאי לשקול בעצמכם ולהתייעץ איתו בדבר תביעה של חברת הביטוח בבית משפט. למרות שתביעה שכזאת עלולה להישמע מפחידה ומתישה, לעיתים קרובות היא הדרך היחידה למצות את הזכויות המגיעות לכם ולקבל את כספי הביטוח.

 

טיפים להגשת תביעת ביטוח חיים בצורה נכונה

חשוב לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים בתחום, לדוגמא תיעוד של כלל הפרמיות ששולמו לחברת הביטוח על ידי המבוטח. עילת דחייה נפוצה של חברות הביטוח היא חוסר תשלומים בגין הביטוח על ידי המבוטח וזאת למרות שהתשלומים עברו במסודר כל חודש בחודשו.

בנוסף לכך חשוב לקרוא את הפוליסה הרלוונטית בעיון רב לפני הגשת התביעה. יש גם צורך בהבנה מעמיקה של התנאים שלה בכדי שלא לטעות במילוי טפסי התביעה ולגרור מצב של דחיית התביעה כולה.

 

דחייה של תביעת ביטוח חיים – סיכום

חברות ביטוח לא ממהרות לשלם את הפיצויים למבוטחים שלהן. לעיתים קרובות תביעות של ביטוח חיים נדחות על ידי חברות הביטוח בשל עילות שונות. חשוב להגיש את התביעה לביטוח חיים בצורה מסודרת ובצירוף כל המסמכים הרלוונטיים . בנוסף לכך, התייעצות עם איש מקצוע יכולה לסייע בקבלת כספי הביטוח.

תביעת ביטוח החיים נדחתה? כיצד לפעול?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זוג
עורך דין
חלוקת רכוש משותף בהליך גירושין

לאחר ההחלטה של בני הזוג לפרק את התא המשפחתי יש לעבור לשלב המורכב יותר, חלוקת הרכוש. חלוקת רכוש בגירושין עלולה להיות מורכבת ומסובכת. כדי לבצעה יש צורך לעמוד הקריטריונים של

עורך דין
עורך דין
למי לפנות במקרה של עיקול משכורת

נקלעתם לחובות? עיקלו לכם את המשכורת? באמצעות עורן דין מומחה תוכלו להיכנס להסדר כספי נוח כמו גם לבצע מחיקת חובות. כיצד? עיקלו לכם את המשכורת ונקלעתם לחובות? יש מה לעשות

פטיש וכסף
עורך דין תעבורה
הכל על תביעות פיצויים תאונות דרכים

  תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומתיים אשר עשויים להוביל לפציעות פיזיות, נזק לרכוש ומצוקה רגשית. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ייתכן שאתם תוהים מה הצעדים שעליכם לנקוט כדי להתמודד