רכבי ניזוק בתאונת הדרכים – מה עליי לעשות כעת?

במציאות שלנו בה תאונות הדרכים, לצערנו, הפכו לדבר שגרתי, גם נהג מנוסה יכול למצוא עצמו מעורב בתאונת דרכים. היות ומדובר באירוע פתאומי ובלתי צפוי, הרי שלעיתים לוקח לנו זמן להתעשת ולהבין מה קרה. לכן, ריכזנו עבורכם סדר פעולות במקרה של תאונה (בתקווה שלא תזדקקו לכך כמובן)

 

תאונת דרכים

רבים מאיתנו כבר אימצו לעצמם את המשפט "לי זה לא יקרה" ומרגישים בטוחים על ההגה. אך במציאות הישראלית בה נפגעים מידי שנה קרוב ל-30 אלף אנשים בתאונות דרכים, אשר הפכו לסיבת מוות נפוצה בעולם בגילאי 5-29, סביר להניח שהייתם עדים, או מעורבים בתאונת דרכים, גם אם לא באשמתכם הבלעדית.

על אף שמסמכי הביטוח נמצאים בהישג יד ויש לנו עורך דין מומחה (ואם לא, תוכלו להיעזר באחד כזה – עורך דין פייפר כהן), האירוע הוא מפתיע ומטלטל ואף עלול להוביל לתחושת אי וודאות וחוסר שליטה, גם בקרב נהגים שצברו קילומטרים רבים וניסיון על הכביש. לכן, ריכזנו עבורכם רשימת פעולות שייקלו עליכם בשעת אמת:

 

דברים שחייבים להימצא ברכב

קודם כל, לפני הדיסקים האהובים עליכם, תמונות מהגן של הילדים והכלב שמנענע את הראש, חשוב שיהיה לכם באוטו מסמכים רלוונטיים- רישיון נהיגה ומסמכי הביטוח. בנוסף, כדאי שתהיה לכם מצלמה זמינה (בנייד או מצלמת דרך), על מנת שתוכלו לתעד את זירת האירוע ואפוד זוהר ומשולש אזהרה במקרה שתצטרכו לצאת מהרכב.

 

בריאות לפני הכל

גם אם השקעתם את מיטב כספכם ברכב, או שפגעתם ברכב יוקרתי, אל תמהרו להילחץ ולצאת מהרכב. קחו כמה שניות, וודאו עד כמה שאפשר שאתם והנוסעים ברכב בסדר ורק אחר כך תתפנו לשאר הדברים. במידה ואתם מרגישים כאב, אל תהססו להתקשר לשירותי החירום. אל תשכחו לקבל העתק דו"ח מהמשטרה על מנת שתוכלו לקבל טיפול בחדר מיון ובהמשך לצרף את המסמך לחברת הביטוח.

 

פגיעה ברכוש

קחו נשימה עמוקה, כבו את המנוע, ליבשו את האפוד הזוהר והניחו משולש אזהרה במרחק 50-100 מטרים ממקום התאונה. כל עוד הצד השני אינו מסרב להזדהות, אין צורך לערב את המשטרה. בשלב זה תוכלו לצלם את הרכב שלכם ולא פחות חשוב את הרכב המעורב בתאונה. נסו לתעד כמה פרטים שאפשר – מהירות הרכב, כיווני תנועה, תמרורים רלוונטיים ועוד.

לאחר מכן, החליפו פרטים עם הנהג המעורב בתאונה. הקפידו על רשימת שם מלא, רישיון נהיגה, צילום תעודת הזהות ומסמכי הביטוח. אם ישנם עדים נוספים לתאונה, נסו לקחת אף מהם פרטים מזהים.

 

דיווח

אל תשכחו לדווח לסוכנות הביטוח שלכם על מנת שיוכלו לתת מענה מהיר לטיפול בנזקי התאונה ולהנחות אתכם בהמשך. במידה והרכב הושבת, הרי שכדאי שתתייעצו עם חברת הביטוח בנוגע לאפשרויות העומדות בפניכם – גרר ו/או קבלת רכב חלופי. בכל מקרה של ספק, תוכלו לפנות לעורך דין מתחום תביעות הביטוח.

פגיעה ברכוש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מס הכנסה
עורך דין מיסים
במה כרוך פטור ממס ההכנסה?

תשלומי מיסים במדינה הם הכרחיים וכואבים בכיס. למרות זאת, ישנם אזרחים הפטורים מתשלום מס הכנסה בין אם מדובר על הכנסה מעבודה או פנסיה ובין אם על הכנסה מהשכרת נכס או

זכוכית מגדלת
עורך דין חדלות פירעון
המדריך המלא לבחירת עורך דין חדלות פירעון?

נקלעתם למצב כלכלי קשה? החובות רק הולכים וטופחים? הנושים דופקים על הדלת? עיקלו לכם את חשבון הבנק? עורך דין חדלות פירעון יוכל לעזור לכם. אם הגעתם למצב של חדלות פירעון,

עורך דין
עורך דין
מהי אזהרה על פתיחת תיק נגדכם בהוצל"פ?

במידה ואתם חייבים כספים לאדם כלשהו ומתעכבים בתשלום החובות, יתכן ואותו אדם יפנה להוצל"פ (הוצאה לפועל) על מנת להבטיח לעצמו את תשלום החובות. תוכלו לדעת זאת על ידי קבלת אזהרה