כך תדעו אם נפלתם קורבן למקרה רשלנות רפואית

הליכים רפואיים עשויים להסתיים בנזק, במקרים בהם היה ניתן למנוע את הנזק ובפועל הצוות הרפואי שהיה אמון על הטיפול הוא זה שגרם לו, הם מקרים שעשויים להיות רשלנות רפואית ובהתאם גם לאפשר למי שניזוק לתבוע ולקבל פיצויים.

באם נגרם לכם נזק כחלק מטיפול רפואי ואתם לא בטוחים אם מדובר ברשלנות רפואית, הנה כמה דברים שאמורים לעורר בכם חשד ולהפנות אתכם להתחלת ההליך.

 

מתי נזק הוא רשלנות רפואית?

לא כל נזק אשר נגרם במהלך ניתוח, כתוצאה מאבחון או אפילו כחלק מטיפול שגרתי הוא בהכרח נזק שהיה ניתן למנוע ושנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. על מנת שנזק כחלק מהליך רפואי יהיה תחת הקטגוריה של רשלנות רפואית חייבת להיות לצוות שעשה אותו אחריות בכך שהוא אינו נקט זהירות מספקת או הקדיש מספיק תשומת לב וכתוצאה מכך טעה או פספס נתון קריטי להליך.

 

ודאות דרך איש מקצוע

מקרים של רשלנות רפואית בהרבה מקרים הם מאוד אפורים וקשה דווקא למטופל שנגרם לו הנזק לדעת האם באמת כך היה הדבר. לכן, נדרשת ודאות דרך איש מקצוע, בעצם מומחה בתחום הרפואי בו ננקט ההליך או התרחש המקרה אשר יחווה דעתו על כל הפרטים וימליץ האם אכן הייתה רשלנות או דווקא היה זה נזק אגבי או ישיר שלא היה ניתן למנוע כתוצאה ממורכבות המקרה לדוגמא.

 

עורך דין רשלנות רפואית

למרות שיש סימנים לרשלנות רפואית ודרכים לברר, בסופו של דבר מה שאתם חייבים זה סיוע ועזרה מעורך דין מאיש מקצוע ובפרט עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין מומחה עם ניסיון יוכל להסתכל על המקרה שלכם ולחוות דעתו האם באמת יש עילה לתביעה או שמדובר במקרה מורכב מדי להוכחה לצורך העניין.

 

סימנים לרשלנות רפואית

  1. מידע חסר – במקרים בהם לא ניתן לכם מספיק מידע, או שרק לאחר ההליך שבוצע התגלה כי היה ניתן לפעול אחרת ולמנוע את הנזק. בהרבה הליכים יכול להיות כי אם היה ניתן לכם כל המידע מראש לא הייתם בוחרים בהליך.
  2. נזק עקב אבחון – במקרים בהם נגרם לכם נזק בעקבות אבחון מאוחר או אי אבחון, תוכלו לחשוד אולי כן היה ניתן לאבחן מראש את המקרה ולטפל מוקדם או חכם יותר.
  3. ערפול וחוסר שיתוף פעולה – מכיוון שרשלנות יכולה להוביל לתוצאות חמורות עבור צוותים רפואיים באם נראה כי הצוות מסתיר מכם דברים אודות הליך שבוצע לכם יכול להיות כי יש יותר מאחורי המקרה.

קביעה כי מקרה הוא רשלנות רפואית לא תמיד כל כך פשוט, על מנת לוודא כי באמת הייתה רשלנות ויש עילה לתביעה, תוכלו לפנות לעורך דין מקצועי אשר ינחה אתכם בהליך כך שיהיה לכם ברור האם באמת נפלתם קורבן לרשלנות רפואית או למזל רע…

 

ספרים שולחן ופטיש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כבאים ושוטר בתאונת דרכים
עורך דין
התחזות לנכה נפשית עקב תאונת דרכים

בעיות ומחלות נפשיות הינן נפוצות במיוחד בעידן המודרני, ומאובחנות רק על ידי רופאים מומחים ובדיקות מעמיקות. מסיבה זו, פגוע נפש בעקבות תאונת דרכים אשר תובע פיצוי מחברת הביטוח, עלול להיתקל

מטבעות
עורך דין
האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על מענק פרישה

מענקי פרישה הם סכום כספי חד פעמי שניתן לעובדים הפורשים מעבודתם בהתאם להסכמי העבודה בחלק ממקומות העבודה. במקרים רבים ניתנים מענקי פרישה גם ללא הסכם מחייב מוקדם לעובדים הפורשים בהסכמה

חוות דעת ביטוח לאומי
עריכת דין
איך להתאים חוות דעת רפואית אל תביעת הנפגע?

כאשר מדובר בתביעות נזקי גוף, אחד הגורמים החשובים ביותר הוא חוות הדעת הרפואית. חוות דעת רפואית יכולה להעלות או לשבור תביעה, שכן היא מספקת ראיות מכריעות שיכולות לקבוע את היקף