מהי אזהרה על פתיחת תיק נגדכם בהוצל"פ?

במידה ואתם חייבים כספים לאדם כלשהו ומתעכבים בתשלום החובות, יתכן ואותו אדם יפנה להוצל"פ (הוצאה לפועל) על מנת להבטיח לעצמו את תשלום החובות. תוכלו לדעת זאת על ידי קבלת אזהרה על פתיחת תיק נגדכם בהוצאה לפועל. היא כוללת בתוכה פרטים שונים ויש בה זכויות וחובות שונות כלפיכם. פרטים נוספים במאמר הבא.

 

מוסד ההוצאה לפועל

הוצאה לפעול היא עוד אחת מרשויות האכיפה השונות של המדינה. למעשה, היא אחת הזרועות של רשות האכיפה והגבייה שבמשרד המשפטים. להוצאה לפועל יש מספר סמכויות, באמצעותן היא מסייעת לאנשים שחייבים להם סכומי כסף מסוימים לקבל את החוב שלהם בחזרה.

ההוצאה לפועל פועלת לאחר שניתן פסק דין מבית המשפט. במידה ובית משפט החליט על חוב כלשהו של אדם מסוים לאדם אחר או לגוף כלשהו, האדם החייב יקרא בעל חוב או חייב, כאשר מי שחייבים לו כסף יקרא נושה. הנושה יכול לפנות אל הוצאה לפועל במידה ויש עיכוב בביצוע פסק הדין.

 

מהי מסירת אזהרה?

נושה כאמור יכול לפנות אל הוצאה לפועל באמצעות עורך דין, כמו עורכת דין קארין ישראל במידה ויש עיכוב בביצוע פסק הדין. במידה ובית משפט פסק על אדם מסוים לשלם כספים עד לתאריך מסוים לנושה כלשהו, והתשלום לא הועבר בחלוף פרק הזמן, תהיה זאת עילה לפנות אל הוצאה לפועל.

לפני שהוצאה לפועל יפתחו תיק נגד החייב, הם מחויבים למסור לו אזהרה. מסירת אזהרה היא למעשה התרעה של ההוצאה לפועל על פתיחת תיק. באזהרה החייב נדרש שוב לשלם את החוב אותו הוא היה אמור מלכתחילה לשלם. בנוסף, האזהרה תכלול את מספר התיק, הלשכה המטפלת, הוראות והסברים שונים המיועדים לחייב.

 

זכויות וחובות

במכתב האזהרה יפורטו בין היתר זכויות וחובות שונות שיש לחייב, פרט לצורך בתשלום החוב. למשל, החייב צריך להתייצב לחקירה בהוצאה לפועל, שבה יבוצע בירור מקיף על יכולתו הכלכלית להחזיר את החוב. כמו כן, זכותו של החייב לקבל מידע במכתב האזהרה על ההליכים שיכולים לנקוט נגדו בהוצאה לפועל.

 

חשוב לדעת

ישנם דברים נוספים שכדאי לדעת על מכתב אזהרה. במקרה של סירוב לקבלת מכתב זה, או סירוב על חתימת אישור קבלת מכתב אזהרה, החייב יכול להחשב כמי שקיבל את המכתב. את מכתב האזהרה ניתן להדביק גם על דלת ביתו של החייב. בנוסף לכך, ניתן לחלק מכתב זה גם לבני משפחתו של החייב.

 

מכתב רשמי של רשות מדינה

מכתב אזהרה על פתיחת תיק נגדכם בהוצאה לפועל הוא מכתב רשמי מרשות המדינה, כך שיש להתייחס אליו בכובד ראש. הוא יאפשר לכם להתכונן למפגש אפשרי עם הוצאה לפועל, תוך כדי פירוט חובות וזכויות שונות. במהלך זמן ההתכוננות שלכם תוכלו לארגן מסמכים נדרשים ולהיוועץ עם עורך דין, על מנת לעמוד על האינטרסים השונים שלכם.

בַּעַל חוֹב

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
עורך דין פלילי
עיכוב הליכים במשפט הפלילי

ההתמודדות עם הליכים משפטיים אינה פשוטה, וזה נכון במיוחד לכל הנוגע בהליכים פליליים. כדאי שתדעו שקיים כזה דבר עיכוב הליכים ולא פעם יכולה להיות משמעות אדירה לצעד כזה.   מה זה

כלי משפט
עורך דין
באילו עבירות תנועה עורך דין תעבורה מטפל?

עבירות תנועה הן עבירות אשר גם אדם נורמטיבי עלול לבצע ברגע של חוסר תשומת לב. כדי לבלום את מספר ההרוגים הגואה בתאונות הדרכים, המדינה החלה לחוקק חוקים אשר מחמירים מאוד