הכרה בטחורים כפגיעת מיקרוטראומה בעבודה

מיקרוטארומה הוכרה במשפט הישראלי כעילה לתביעת המעסיק, כחלק מנושא של תאונת עבודה. המיקרוטראומה לא מוגדרת בחוק כתאונת עבודה, אך ישנם תקדימים שמכוחם היא מוכרת ככזו בפועל. מהי בדיוק מיקרוטראומה וכיצד ניתן לתבוע בעילה זו את המעסיק?

 

הגדרת המיקרוטראומה

המיקרוטראומה מוגדרת כפגיעות או פציעות קטנות, שכל אחת מהן כשלעצמה היא שולית – אך בהצטברות שלהן ביחד נגרם לעובד נזק ממשי, שגורם לכך שהוא לא יוכל להמשיך לעבוד כרגיל.

פגיעות אלו צריכות להיות תוצאה של תנועות חוזרות ונשנות, שלבסוף פוגעות באזור אחד מוגדר בגוף וגורמות להשבתתו של העובד. למשל, אם במסגרת עבודתו העובד נדרש להתכופף ולסחוב חפצים כבדים, ייתכן שלאורך הזמן יצטברו הפגיעות שנגרמו לו לכדי לפציעה חמורה שלא תאפשר לעובד להמשיך ולעסוק בעבודתו.

 

דוגמה למקרה שבו הוכרה המיקרוטראומה – מחלת הטחורים

בשנת 2014 ניתן פסק דין מאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שהכיר בעובד שסובל ממחלת הטחורים על פי דוקטרינת המיקרוטראומה.

בהליך זה העובד נדרש להוכיח כי אמנם מחלת הטחורים לא התפתחה אצלו בעקבות העבודה, אך תנאי העבודה שלו היוו זרז משמעותי להתפתחות המחלה והחמירו את מצבה. הוכחה זו נעשתה על ידי חוות דעת של מומחה רפואי, שנדרש לענות על שאלות בית הדין ולקבוע האם אכן ניתן להכיר במחלה זו כמיקרוטראומה.

בית הדין קבע שהנהוג לייחס משקל רב לחוות דעת המומחה, שכן הוא משמש כאוטוריטה בתחום הרפואי – ועדותו היא מכרעת כל עוד אין הצדקה עובדתית או משפטית לסטות מקביעותיו.

 

הליך התביעה בעילת מיקרוטראומה

במידה ועובד מעוניין לתבוע את המעסיק בעילת המיקרוטראומה, הוא נדרש לפנות לביטוח לאומי ולתבוע שם את זכויותיו לדמי נכות. העובד נדרש להצטייד בחוות דעת של מומחה רפואי, ולהוכיח כי קיים קשר סיבתי בין העבודה ותנאיה לבין החמרת הפגיעות שגרמו ליכולת עבודתו להיפגע.

בביטוח לאומי תתכנס ועדה שתבחן את התביעה. במידה והועדה מחליטה לאשר את התביעה, העובד יהיה זכאי לקבל דמי נכות קבועים או זמניים (בהתאם לסוג הנכות וחומרתה). במידה והועדה מחליטה לדחות את התביעה, ניתן להגיש ערעור על ההחלטה לבית הדין האזורי לעבודה.

 

ייעוץ משפטי לפני הגשת התביעה

בטרם הגשת התביעה לביטוח לאומי, מומלץ מאוד לקבל ייעוץ משפטי ולבחון את הסיכויים שכך שהתביעה תתקבל. הגשת התביעה היא הליך שיכול לארוך זמן רב ולהיות כרוך בהוצאות שונות, ולכן יש לפנות להליך רק אם יש ביסוס חזק לטענתכם, שמגובה בחוות דעת של מומחה רפואי.

איתי אדרת – עורך דין דיני עבודה מתמחה בנושאי זכויות עובדים, שכר עבודה וביטוח לאומי, ובעל ניסיון של שנים רבות בייעוץ וליווי עובדים בהגשת תביעות לביטוח לאומי ולבית הדין לעבודה. עורך הדין ילווה אתכם לאורך כל הדרך, עד לקבלת התוצאה הרצויה עבורכם!

 

טחורים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עסקאות נדלן ראשית
כללי
עורך דין מקרקעין לעסקאות נדל"ן שונות

מרגישים שהגיע הזמן שלכם להתקדם בחיים? נמאס לכם לשלם שכירות ואתם חוששים שכך לא תהיה לכם יציבות כלכלית? אם כך, אין ספק שאפשר להבין אתכם. מי מאיתנו לא היה רוצה

נזקי גוף רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
מהם הקווים המנחים של פקודת הנזיקין?

פקודת הנזיקין מקורה בחוק מנדטורי שמטרתו היא הסדרת תחום הנזיקין האזרחי בישראל. החוק עוסק בשאלות כדוגמת: בגין אלו עוולות ניתן לתבוע פיצויים? מה הם הפיצויים הניתנים בגין נזקים שנגרמו כתוצאה

מה תפקידו של בורר
הבלוג
מה תפקידו של בורר?

בורר מהווה צד שלישי ואובייקטיבי עבור פתרון סכסוכים בין שני צדדים. הבורר אחראי להקשיב, להבין את הסיטואציה, וכך לאחר כמה מפגשים גם להביא לפתרונות ולהחליט על הפעולות שכל צד חייב

עוד מיסים ראשית
כללי
מדוע כדאי להתייעץ עם עו״ד מיסים?

הקמה של עסק במדינה כמו ישראל זה לא עניין של מה בכך. כולנו אומנם רוצים להצליח וחלק מאיתנו אפילו יתנו את הנשמה כדי שזה יקרה, אך כולנו עלולים לעשות טעויות