פטור ממס הכנסה: כל מה שתצטרכו לדעת

מושגים מסוימים, פשוטים ככל שיהיו, עשויים לגרום לנו דווקא לבלבול ולאי הבנות. גם מאחורי המושגים הפשוטים ביותר, עשוי לעמוד תוכן רב. אנחנו יכולים לחפש מושג בגוגל ולגלות תוצאות חיפוש רבות, מה שיגרום לנו להרגיש אבודים אל מול ים המידע שיפרש בפנינו. כאשר מדובר על מושגים הלקוחים מהחוקים של המדינה, הדבר בכלל עשוי לגרום לבלבול. במאמר הבא נסביר את כל מה שצריך לדעת על פטור ממס הכנסה, מא' ועד ת'.

 

מהו פטור ממס הכנסה?

באופן עקרוני, דווקא מושג זה הוא כמעט בדיוק כפי שהוא נשמע. פטור ממס הכנסה הוא פטור שמעניק למקבל הפטור את הזכאות החוקית לא לשלם מס על הכנסותיו השונות. אם נצלול יותר לעומק, נגלה שהאזרח בעל הפטור לא צריך לשלם מס על כל אחת מסוגי ההכנסה, ושהפטור יכול להינתן באופן קבוע או באופן זמני.

פטור ממס הכנסה

מי זכאים לקבלת הפטור?

מכיוון שמדובר בפטור משמעותי במיוחד (אתם מוזמנים לבדוק בתלוש המשכורת שלכם למשל כמה כסף תוכלו לחסוך באמצעות פטור זה מדי חודש), המדינה לא ממהרת לחלק אותו. תנאי קבלת הזכאות לפטור נחשבים למורכבים מאוד. לפי החוק, רק אנשים שנקבעו להם 90% נכות או יותר מכך, בעבור לקות מסוימת ממנה הם סובלים, יכולים לקבל פטור ממס הכנסה בצורות שונות, לפי מצבם הבריאותי ולפי ההכנסה שלהם.

 

כיצד נקבעים אחוזי הנכות?

אחוזי נכות נקבעים על ידי וועדה רפואית בביטוח הלאומי. אזרח שסובל מלקות מסוימת או ממספר לקויות, יכול לפנות אל וועדה רפואית של מס הכנסה, שמתקיימת במסגרת הביטוח הלאומי. הוועדה תבחן את מצבו הבריאותי ותקבע אחוזי נכות בהתאם לכך.

 

כמה עולה ההליך?

אם תבצעו הליך שכולל התייצבות מול וועדה רפואית והגשת בקשה רשמית לרשות המיסים, ההליך לא יעלה לכם כלל. אם תהיו מעוניינים להיעזר בסיוע מקצועי, מגופים שונים או מעורכי דין, תצטרכו לעמוד בעלויות שלהם.

פטור ממס הכנסה

האם ניתן לקבל את הפטור עקב מחלה?

רבים לא מודעים לכך, אך ניתן לקבל את הפטור גם עקב מחלה. מחלה קשה למשל, יכולה לגרום לכם להיווצרות של לקויות שונות, שיסבו לכם נכות. אם אתם או קרוביכם סובלים ממחלה כזאת ומהחמרה, תוכלו להתעניין על קבלת הפטור.

 

מה עושים כשיש מספר לקויות שונות?

מצבים שונים, כמו תאונות דרכים או תאונות עבודה, יכולות לגרום להיווצרות של מספר לקויות באזורים שונים בגוף. גם במקרים הללו ניתן לקבל פטור ממס הכנסה, אם סך אחוזי הנכות שנקבעו יעמדו על 90% או יותר מכך בחישוב משוקלל.

 

קבלת החזרי מס

אם קיבלתם פטור ממס הכנסה בזמן האחרון, אתם יכולים להנות מהחזרי מס גבוהים במיוחד. אם יימצא כי הייתם זכאים עוד בעבר לקבלת הפטור, תוכלו להגיש בקשה רלוונטית ולקבל החזרי מס עד שש שנים לאחור.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חיילים פצועים
עורך דין צבאי
פיצויים על שברי מאמץ בצבא – האם זה אפשרי?

אנשים ששירתו בעבר בצבא עשויים לגלות שהם סובלים מפציעות שונות שמקשות על ההתנהלות היום יומית בחיי האזרחות. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה בנושא שתציג בכל פעם פציעה

כלי משפט
עורך דין
באילו עבירות תנועה עורך דין תעבורה מטפל?

עבירות תנועה הן עבירות אשר גם אדם נורמטיבי עלול לבצע ברגע של חוסר תשומת לב. כדי לבלום את מספר ההרוגים הגואה בתאונות הדרכים, המדינה החלה לחוקק חוקים אשר מחמירים מאוד

Insurance
עורך דין ביטוחים
מהם דיני ביטוח וכיצד מומלץ לטפל בהם?

ככלל, אנשים רבים נוהגים לבטח את עצמם כדי לקבל הגנה מנזקים אפשריים שעשויים להתרחש והם עושים זאת באמצעות ביטוחי חיים, ביטוחי רכוש, ביטוחים פנסיונים וכיו"ב. באופן זה, הם מבקשים הגנה

עורך דין רשלנות רפואית
כך תתמודדו עם אירוע רשלנות רפואית

אירועי רשלנות רפואית עלולים להביא לתוצאות הרסניות עבור החולים ובני משפחותיהם. התמודדות עם אירוע רשלנות רפואית יכולה להיות מערערת, לכן חשוב מאד להבין מראש את הצעדים שעליכם לנקוט במקרה כזה.