על מה כדאי להקפיד כאשר מגישים תביעת ביטוח בגין מוות של מבוטח משכנתא

לאחר חיסכון וצבירת הון עצמי, הצלחתם בשעה טובה לרכוש דירה משלכם.

כחלק מתהליך לקיחת המשכנתא מהבנק, הבנק מחייב אתכם, הלווים, לבצע ביטוח חיים למשכנתא באחת מחברות הביטוח השונות, אך לא תמיד אנחנו בודקים מה כולל הביטוח ועל מה כדאי להקפיד כאשר מגישים תביעת ביטוח

 

ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים למשכנתא הוא ביטוח שנועד להבטיח לבנק המלווה, את המשך תשלומי יתרת ההלוואה במקרה פטירה של אחד מהלווים ובמקביל, למנוע ממשפחת הנפטר את מצב הקושי הכלכלי ואף חדלות פירעון, שבהחזרת יתרת ההלוואה ללא המפרנס השני.

הפרמיה החודשית של ביטוח חיים למשכנתא נגזרת מכמה פרמטרים כמו גובה יתרת ההלוואה, משך תקופת ההלוואה וגובה הריביות. בנוסף, תצטרכו למלא  שאלון רפואי מפורט, כשהפרמטרים העיקריים הם מצבם הבריאותי של המלווים, גילאים, אופי העבודה שלהם (מסוכן יותר או פחות), הרגלי עישון ותחביבים.

חשוב מאוד לדייק בפרטים שממלאים הן בשאלונים הרפואיים (בכדי להימנע מדחיית תביעה בקרות המקרה הביטוחי) והן בפרטי המוטבים שיהיו זכאים לתגמולי הביטוח (מומלץ לציין שם ות.ז בדף הפוליסה).

 

תביעת ביטוח בגין מוות

עד כה תיארנו במילים פשוטות וברורות את עיקרי ההתחייבויות בין הלווה, המבוטח, לבין חברת הביטוח, בה בוצע הביטוח. אך מה לעשות וחברות הביטוח אינן ממהרות לשלם את התגמולים המגיעים?

חברות הביטוח נוטות במקרים רבים לדחות את התביעה ובסירוב להעברת התשלומים בטיעונים שונים. לכן, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף והתנהלות מול חברות הביטוח, דוגמת עורך דין שי סולטן.

 

על מה כדאי להקפיד בעת הגשת תביעת ביטוח

חשוב לדעת כי תגמולי הביטוח המגיעים מביטוח החיים אינם כלולים ב-"נכסי העיזבון" ולפיכך אינם משולמים ישירות ליורשי המבוטח. התשלומים מועברים בראש ובראשונה לידי המוטבים כפי שנקוב בפוליסת הביטוח.

לאחר שווידאתם שאתם אכן המוטבים הנקובים בפוליסת הביטוח, כדאי להקפיד על הגשת כלל הטפסים הרלוונטיים לחברת הביטוח, בכדי להימנע מהליכים בירוקרטיים ארוכים, מתישים ומסורבלים.

המסמכים העיקריים הנדרשים הם כלל המסמכים הרפואיים של הנפטר, תעודת פטירה, צו קיום צוואה או צו ירושה ואישור ניהול חשבון.

אל תתעצלו, הגישו את המסמכים הנדרשים בזמן. חשוב לזכור כי ניתן לדחות את התביעה לתגמולי ביטוח בגלל סיבת התיישנות. תקופת ההתיישנות עבור ביטוח חיים הינה עד 3 שנים.

בסופו של דבר, גם אם חברת הביטוח החליטה לדחות את בקשתכם, לרוב, החלטתם אינה חד משמעית ובלתי ניתנת לערעור. חשוב להתעקש על קבלת מכתב דחייה מסודר המפרט מה הם נימוקי הדחייה (בכדי שלא ניתן יהיה לאחר זמן לשנות את הגרסה). באמצעות עורך דין מקצועי, המתמחה בנזקי גוף ובעל ניסיון בהתנהלות מול חברות הביטוח, ניתן לקבל את התגמולים המגיעים על פי הפוליסה, למרות דחיית התביעה על ידי חברת הביטוח.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית
עורך דין מקרקעין
5 טעויות נדלן שיכולות לעלות לכם ביוקר

המאמר הבא נועד לעזור לכם להימנע מטעויות בעסקאות נדל"ן כדי שתחכימו ותלמדו כבר מטעויות שרבים וטובים ממכם עשו לפניכם ולא תפוצצו עסקאות נדל"ן שחשובות לכם. אז עסקאות נדל"ן הן עסקאות

שופט
עורך דין
בלי פאניקה: מה עושים במקרה של הפרת חוזה המכר?

חוזים נועדו להגיע להסכמות בין שני צדדים באשר להתחייבויות עתידיות. החוזה מעניק להתחייבויות תוקף משפטי והן ברות אכיפה בבית המשפט. אלא שלעיתים, צד לא עומד בהתחייבויות המשפטיות שלו ומפר את

אמן חושים לערב עורכי דין
הבלוג
אמן חושים לערב עורכי דין

תכנון של ערב מקצועי כל שהוא, הן עבור קבוצת אנשי מקצוע הומוגנית והן עבור קבוצת אוכלוסיה עם תחומי התעניינות דומים, מהווה אתגר משמעותי. בדרך כלל, נועד המפגש המתוכנן להשגת תפוקות

חותמת אפוסטיל
נוטריון
מהו תפקידו של אפוסטיל בהקלת הסחר הבינלאומי

חברות רבות מגיעות לתקרת הצמיחה שלהם בשוק המקומי ומחפשות להתרחב באמצעות סחר בינלאומי. חילופי סחורות ושירותים מעבר לגבולות יצרו שוק עולמי, המטפח שיתוף פעולה ושגשוג כלכלי. עם זאת, כדי להבטיח