מה עושה עו"ד בתחום המיסוי ומי זקוק לשירותיו?

המילה "עורך דין" מעלה אסוציאציה של אירועים חריגים, עבירות, בתי משפט. למעשה, כמעט כל בעל עסק, ולעתים גם שכירים, עשויים להזדקק מעת לעת בשירותיו של עורך דין בתחום המיסוי. בכתבה הבאה נבחן את תפקידיו, את תחומי אחריותו ובאילו מקרים יש לפנות אליו.

 

מהם תחומי מומחיותו של עורך דין בתחום המיסים?

עורך דין מיסים, כשמו כן הוא, שולט במערכת המיסים המורכבת והעדינה, ויודע לספק ייעוץ וייצוג בסוגיות העולות במסגרתה. בין השאר, עוסק עורך דין בתחום המיסים בנושא מס הכנסה, מע"מ, במיסוי מקרקעין ובמקרים השונים של עבירות מס או גילוי מרצון.

 

מי נזקק לשירותיו של עורך דין בתחום המיסים?

כמעט כל אדם המשלם מיסים, עשוי להידרש לשירותיו של עורך דין בתחום המיסים.

 

  • חשד לעבירת מס

ראשית, כל אדם אשר עולה חשד כנגדו לעבירת מס כלשהי – בין אם מדובר בעבירה טכנית כגון תשלום חלקי, תשלום באיחור או תקלה בניהול הספרים, ובין אם מדובר בעבירה מהותית, חמורה יותר, כגון העלמת מס, ניפוח הוצאות או הלבנת הון. דיני המיסים סבוכים ומורכבים, ולכן מומחיותו של עורך דין בתחום המיסים, אשר מכיר אותם היטב, היא קריטית כאשר אדם נחשד בעבירת מס.

יש לזכור כי אלו עבירות חמורות אשר עשויות להוביל לעונשי מאסר. כמו כן, אדם אשר מעוניין לבצע הליך גילוי מרצון, במסגרתו מדווח האדם על מס שלא שולם כדין בעבר על מנת להימנע מהליך פלילי.

 

  • ביצוע תכנון מס יעיל

שנית, אדם אשר מעוניין לבצע תכנון מס יעיל, כלומר ניהול נכון וחכם של ההוצאות וההכנסות של העסק, על מנת להפחית את המס הנגבה מחד גיסא, ועמידה בדרישות המס מאידך גיסא. לחילופין, אדם העומד בפני רכישת נדל"ן. רכישת נדל"ן מלווה, לפי החוק, בתשלום מס שבח ומס רכישה, בהיקפים משתנים ובאופן שעשויה להיות לו השפעה על כדאיות העסקה.

במקרים כאלה, היוועצות בעורך דין מיסים מנוסה אשר מכיר היטב את החוק עשויה להוביל בהמשך לחיסכון כספי משמעותי. לאזרח הפרטי, על פי רוב, אין את הידע המקיף שברשותו של עורך דין המומחה במיסים, ועל כן הוא עשוי לפספס – או לא להכיר כלל – מידע חשוב שיכול לחסוך לו כסף רב.

 

  • טענה לבירור מול רשויות המס

מקרה נוסף בו אדם עשוי להזדקק לעורך דין בתחום המיסים הוא במקרה שבו לאדם, שכיר או בעל עסק, יש טענה כלשהי כלפי רשויות המס אותן הוא מבקש לברר. למשל, מי שמבקש לערער על גובה מס שהושת עליו או על ממצאי ביקורת ניהול ספרים שנערכה. חשוב לזכור כי מלבד סנקציות כלכליות, אי תשלום מס כחוק עשוי להוביל גם לסנקציה פלילית ולעונשים חמורים כגון מאסר.

בנוסף, יש לזכור כי המידע הנמסר לעורך הדין במסגרת יחסיו עם הלקוח, מוגן בחיסיון משפטי, וזאת לעומת המידע הנמסר ליועץ המס או לרואה החשבון. היבטים אלה, בנוסף לנסקר בכתבה, מבהירים את חשיבותו של עורך הדין המומחה במיסים ואת הצורך בהיוועצות בו.

מיסוי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
אסטרטגיות וטיפים לזכרון דברים במכירת דירה

מכירת דירה יכולה להיות תהליך מורכב ותובעני. אחד האתגרים העומדים בפני המוכרים הוא הצורך לזכור פרטים, מסמכים ומידע שונים הקשורים לנכס. בפוסט זה בבלוג, נחקור אסטרטגיות וטיפים יעילים שיעזרו לך

ייעוץ עם עורך דין משפחה
עורך דין משפחה
כמה עולה ייעוץ עם עורך דין משפחה

כל איש משפחה יוכל להעיד על עצמו שהגרעין המשפחתי הוא לב ליבו וכל תכלית חייו. דיני משפחה נוגעים בנושאים הרגישים ביותר לאדם, בצמתים המורכבים ביותר של החיים. לא מדובר רק

עורכי דין למס הכנסה
כללי
איך מתמודדים עם עבירות מס הכנסה?

אם יש משהו שמרגיז את רוב האנשים העובדים בישראל זה הנושא של תשלומי מיסים. כולנו אומנם מבינים שעלינו לשלם מיסים במדינה, אך עובדה היא שרוב האנשים מעידים על כך שהם