כיצד עורכים הסכם גירושין הוגן?

מתגרשים? להלן יובאו כמה עצות שחשוב שתדעו כדי להתמודד עם אחד מהרגעים הקשים בחיים. השאלה הנשאלת היא, כיצד ניתן להגיע להסכמות כדי לסיים את היחסים בצורה הוגנת, ולמנוע מלחמות משפטיות מיותרות. הסכם הגון יכול לעבוד לטובת שני הצדדים, להיות זול יותר ולמלא אחר רצונות הצדדים בצורה מסודרת ומאורגנת. חשוב לזכור כי מדובר בבני זוג לשעבר ולא באויבים, ולכן לשני הצדדים כדאי להגיע להסכם הגון.

 

הסכם גירושין מהו?

כאשר בני זוג מחליטים לפרק את החבילה, עליהם להביא בחשבון כי החיים כפי שהם מכירים עד היום מתפצלים לשני חלקים. על מנת להיות מוכרים על ידי הרשויות כזוג שהתגרש, יש לכרות הסכם גירושין כדין. הסכם שכזה יכול להיחתם בהסכמה בתחילת הדרך או לאחר הכרעת בית המשפט על נושאים עליהם הצדדים חלוקים. כדי לערוך הסכם גירושין יש לפנות  אל עו"ד לענייני משפחה.

 

הנושאים שבמחלוקת בהליך גירושין

בני הזוג בהליך גירושין חלוקים על נושאים רבים. המחלוקות תלויות כמובן במבנה המשפחתי, במצב הכלכלי של המשפחה, בכמות הילדים ובנתונים איתם הגיעו בני הזוג לפני הנישואין. ישנה חשיבות גם לסיבת הגירושין ולמידת ההסכמה כי זהו ההליך הנכון. העניינים העיקריים בהם ידונו בהליכי גירושין הם משמורת על ילדים, אופן חלוקת הרכוש, האם לערוך הסכם במשותף או להתחיל בהליכים בבית המשפט.

 

מדוע כדאי להסכים על כמה שיותר פרטים?

המשאבים אשר צברו בני הזוג במהלך הגירושין מתחלקים עכשיו לשני חלקים לפחות. זאת מבלי להביא בחשבון את מספר הילדים וחלקם במשאבים אלה. הליך משפטי ממושך מהווה גזל ממשי במשאבים וחשיבותם עולה שכן כל אחד מבני הזוג צריך ללמוד לכלכל את עצמו.

גם אם מסתכלים על רכיב המזונות למשל, לשני הצדדים אינטרס שלא להוציא הוצאות נוספות על מנת לקיים את הסכם המזונות כלשונו. לכן, ההגינות יעילה מאוד וכדאית בהסכמי גירושין.

 

ייעוץ משפטי על ידי עורך דין מומחה

מאוד חשוב למצוא ייצוג משפטי הולם להליכי גירושין. ייצוג שכזה ישים את הלקוח לפני אינטרס עורך הדין בהתמשכות הליכים משפטיים ומלחמות מיותרות מול בן הזוג האחר. עורך דין טוב יכול לסייע לגשר בין הצדדים ולהביאם להתפשר ולמקסם את חלוקת המשאבים שנותרו לבני הזוג לאחר הליך הגירושין. לא פחות חשוב, כי עורך הדין יהיה בקיא בחוקים השונים הקשורים בהליך.

 

סיכום

הסכמה על הפרטים החשובים לשני הצדדים תגלם הגינות שתוכל לשרת את שני הצדדים להסכם. הוודאות היא מתנה כשמדובר בהליכים משפטיים ותקל גם על הילדים שהמצב המורכב נכפה עליהם על לא עוול בכפם. ויתור על חלק מרצונותיכם כבר בתחילת ההליך תוביל ליצירת הסכם הוגן ותוביל לאותה תוצאה אליה תגיעו בתום הליך ממושך מבלי לבזבז משאבים יקרים. פנו עוד היום לייעוץ משפטי לעריכת הסכם הוגן.

הסכם גירושין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דפים מתורגמים
משפט
שירותי נוטריון תרגום לרומנית

אחרי דילמות ולא מעט תהליכים הגעתם לשלב שבו אתם רוצים להוציא אזרחות רומנית? מבחינת החוק מגיע לכם לקבל אזרחות כזאת בגלל העבר המשפחתי? אם כך, כדאי שתדעו שבוודאי תזדקקו גם

ייעוץ משפטי
משפט
הכרה בטחורים כפגיעת מיקרוטראומה בעבודה

מיקרוטארומה הוכרה במשפט הישראלי כעילה לתביעת המעסיק, כחלק מנושא של תאונת עבודה. המיקרוטראומה לא מוגדרת בחוק כתאונת עבודה, אך ישנם תקדימים שמכוחם היא מוכרת ככזו בפועל. מהי בדיוק מיקרוטראומה וכיצד

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין במכירת דירה

כאשר מדובר במכירת דירה, תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא בעל חשיבות עליונה. עו"ד מקרקעין, כמו מירי יעקב גביש, מתמחה בהיבטים המשפטיים של עסקאות מקרקעין וממלא תפקיד מכריע בהבטחת מכירת

סכסוכי ירושה
עורך דין צוואות וירושות
4 דוגמאות לסכסוכי ירושה ואיך להימנע ממצבים דומים

ירושה וחלוקה של עיזבון הם נושאים שמעורבים בהם לעיתים כספים גדולים, במיוחד לאור העובדה שהדור המבוגר יותר בישראל הוא זה שמחזיק ברוב הנדל"ן בארץ. כתוצאה מכך, החלוקה של הירושה יכולה