משמורת משותפת ללא מזונות – איך מגיעים להסכם כזה?

החלטתם על משמורת משותפת? יכול להיות שאתם לא צריכים לשלם מזונות! איך מגיעים להסכם כזה?

 

מחליטים להתגרש

כחלק מהליך גירושין תופיעו בבית המשפט ביחד עם עורכי הדין שלכם על מנת לקבל פסיקה משופט מה לעשות בדבר המזונות והמשמורת על הילדים המשותפים שלכם. הליך גירושין יכול ומומלץ שיתחיל עוד טרם ההגעה לבית המשפט בסיוע עורך דין גירושין ובעת הצורך גם מגשר. בשלב הראשוני, באם יש הסכמה בין בני הזוג, הם יכולים להחליט בעצמם, ללא צורך בשופט, לגדל את הילדים במשמורת משותפת.

 

קובעים על משמורת משותפת

באופן כללי המושג משמורת מתייחס למי שומר על הילד או יותר נכון כמה זמן מהשבוע נמצא כל הורה עם הילד, לצורך העניין, משמורת משותפת היא משמורת שוויונית כך שהילד נמצא מחצית מהזמן עם כל אחד מהוריו. כמובן שזה הסכם מורכב לאור כך ששני הצדדים צריכים להסכים עליו לגמרי ועל כן, הוא מלווה בשירות עו"ד גירושין המתמחה בנושא. ישנם הרבה זוגות שכן מצליחים להגיע ולהחליט על משמורת משותפת ומשם הם עוברים להכרעה בדבר המזונות.

 

תובעים לקבלת מזונות

בשנים האחרונות החוק במדינת ישראל השתנה על מנת לחתור לשוויון בין ההורים מבלי להבדיל בין אם לאב וכחלק מכך גם ההחלטה בדבר המזונות כבר איננה מה שהייתה בעבר. לאחר שזוג הורים החליטו על משמורת משותפת, בכדי להחליט מה יהיה גובה המזונות, וגם מי ישלם אותם למי, בית המשפט בוחן את המצב הפיננסי של שני הצדדים, כלומר את היכולת שלהם לפרנס את הילדים שלהם שנמצאים במשמורת משותפת.

 

מחליטים על משמורת משותפת ללא מזונות

הבחינה של המצב הפיננסי נעשית על מנת להבין אם בכלל יש צורך במזונות שישלם אחד הצדדים לשני לאור יכולת השתכרות נמוכה של אחד הצדדים או קשיים כלכליים. באם בית המשפט יבין כי שני הצדדים במצב פיננסי דומה, או ששניהם במצב פיננסי מספק על מנת לגדל את הילדים לבד, סביר להניח שהתיק ייסגר מבלי שאף אחד מהצדדים צריך לשלם מזונות לשני.

 

רוצים לשנות את ההסכם

בהנחה שאכן נפסק בתיק שלכם כי שני הצדדים פטורים מתשלום מזונות ובהמשך המצב הפיננסי שלכם השתנה וכעת אתם לא מסוגלים מבחינה כלכלית להמשיך לגדל את הילד במשמורת משותפת ללא עזרה מהצד השני, אתם רשאים לתבוע לשינוי החלטת בית המשפט בדבר המזונות. משלב זה מתחיל הליך דומה להתחלה בו ייבחנו בשנית מצבם הכלכלי של בני הזוג וייפסק מחדש מה לעשות בדבר המזונות.

בעקבות שינוי בחוק הישראלי קביעת משמורת משותפת יכולה להביא להסכם גירושין ללא מזונות. זאת ייפסק לאחר שבית המשפט בחן את המצב הכלכלי של בני הזוג לעומק והבין כי המצב ביניהם דומה. בכל מקרה, בהליכים מסוג זה, כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין גירושין, זאת כבר תהיה טעות לצאת מנקודת הנחה שלא משנה מה, האב ישלם מזונות לאם.

 

מסמך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאזניים
עורך דין פלילי
רישום פלילי: מהן ההשלכות?

ביצעתם עבירה קלה, יצאתם עם עונש קל אך עם רישום פלילי? התבקשתם להביא פירוט רישומים פלילים מהמשטרה? מהו רישום פלילי ומהן ההשלכות למחזיקים בו   רישום פלילי רישום פלילי הוא

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
אסטרטגיות וטיפים לזכרון דברים במכירת דירה

מכירת דירה יכולה להיות תהליך מורכב ותובעני. אחד האתגרים העומדים בפני המוכרים הוא הצורך לזכור פרטים, מסמכים ומידע שונים הקשורים לנכס. בפוסט זה בבלוג, נחקור אסטרטגיות וטיפים יעילים שיעזרו לך

מה הוא תהליך התביעה מול מוסד חינוכי?
עריכת דין
מה הוא תהליך התביעה מול מוסד חינוכי?

אנו שומעים לאחרונה על מתעניינים רבים שמבקשים לקבל פרטים אודות הליך התביעה כנגד מוסדות חינוכיים שונים. יש מי שמבררים על תביעה כנגד גני ילדים, בעוד אחרים מבקשים לדעת פרטים על