איך לחשב כמה מזונות תשלמו אחרי הגירושין?

להחלטה על גירושין, תמיד החלטה מורכבת ולא נעימה, נלווית המחשבה על הפן הכלכלי. המעבר ממשק בית משותף לשני בתים המנהלים שתי יחידות כלכליות נפרדות הוא לא בהכרח קל, ויש לעשותו בחוכמה ותוך תכנון. אחת הסוגיות הרלוונטיות לנושא היא כמובן גובה המזונות שתידרשו לשלם לאחר הגירושין.

בהחלטה על פרידה ופירוק הנישואין יש להביא בחשבון סוגיות לא מעטות. חלוקת רכוש, חלוקת משמורת, וכן – קביעת גובה דמי המזונות, אותם תידרשו לשלם. הלנה שמחי – עורכת דין גירושין מסבירה על כמה קריטריונים אותם יש לקחת בחשבון לקראת המהלך המורכב, הצפוי להשפיע רבות על חייכם.

 

מהם דמי מזונות ומה מטרתם?

דמי מזונות מיועדים, לרוב, לתמיכה כלכלית בילדים. למרבה הצער, גם כיום, כאשר נשים עובדות, פעמים רבות הן נוטלות על עצמן חלק גדול יותר בטיפול בבית ובמשפחה, והדבר בא על חשבון שכרן והתקדמותן בשוק התעסוקה. במקביל, האב מתקבע כמפרנס העיקרי. במקרים אלה, פעמים רבות האם תמשיך להיות ההורה המטפל העיקרי גם לאחר הגירושין, ועל מנת שלא תיאלץ להתמודד לבדה עם העלות הכלכלית הכרוכה בכך, נקבע כי יש לשלם דמי מזונות עבור הטיפול בילדים, להוצאות דיור, מזון, חינוך וכיו"ב, כאשר המטרה היא לשמר את רמת החיים אליה הורגלו הילדים.

 

האם בני הזוג רשאים להסכים על גובה המזונות?

כן, בוודאי. ניתן להגיע להסכם גירושין שיביא בחשבון את צרכי שני הצדדים, ובמסגרתו ייקבעו בהסכמת שני הצדדים גם סוגיות כגון גובה דמי המזונות. את הסכם הגירושין רצוי לערוך בלוויית עורך דין המומחה בתחום, כדי לבנות הסכם יעיל שיחסוך לכם זמן וכאבי ראש, וייקח בחשבון גם סוגיות ארוכות טווח שאתם, בשעת הגירושין, לאו דווקא מודעים אליהן.

 

האם ישנה חובה לשלם דמי מזונות?

קיימים שני סוגי דמי מזונות – דמי מזונות לאישה, ודמי מזונות לילדים. דמי מזונות לאישה אינם חובה לאחר הגירושין, אלא במקרים בהם בית המשפט קבע כך במפורש. לעומת זאת, דמי מזונות לילדים הם כמובן חובה. החוק מגדיר כי החובה לשלם דמי מזונות היא עבור כל ילד קטין, ובמידה וישנו תשלום מזונות לאחר מכן, הוא עומד על שליש מגובה דמי המזונות ששולם עבור קטינים, אלא אם מצליחים להוכיח כי הילדים הבגירים עומדים ברשות עצמם ואינם נזקקים עוד לתמיכה.

 

כיצד נקבע גובה דמי המזונות?

בית המשפט יקבע את גובה דמי המזונות בהתאם לפוטנציאל ההשתכרות של האב, ויעשה זאת בכפוף לתלושי שכר. מטרת דמי המזונות היא לשמר לילד את רמת החיים אליה הוא רגיל. מתוך כך ברור כי דמי מזונות ישתנו בהתאם לשכרו של האב ולצרכיו של הילד. יחד עם זאת, גובה המזונות לא ירד מסכום של 1250 ש"ח לחודש עבור ילד. במידה וישנם שני ילדים ומעלה, דמי המזונות יהיו כמובן גבוהים יותר אך לא יגיעו למכפלה של דמי המזונות לילד אחד ושל מספר הילדים.

לְהִתְגַרֵשׁ

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
עורך דין
הגשת תביעה ייצוגית – שלב אחר שלב

אם הגעתם לכאן, יכול להיות שגם אתם שמעתם לאחרונה על גל התביעות הייצוגיות שבאות לידי ביטוי מצד אזרחים כנגד חברות שונות. שכן, היו לאחרונה לא מעט מקרי ריקול כנגד חברות

חותמת אפוסטיל
נוטריון
מהו תפקידו של אפוסטיל בהקלת הסחר הבינלאומי

חברות רבות מגיעות לתקרת הצמיחה שלהם בשוק המקומי ומחפשות להתרחב באמצעות סחר בינלאומי. חילופי סחורות ושירותים מעבר לגבולות יצרו שוק עולמי, המטפח שיתוף פעולה ושגשוג כלכלי. עם זאת, כדי להבטיח

כלי משפט
עורך דין
באילו עבירות תנועה עורך דין תעבורה מטפל?

עבירות תנועה הן עבירות אשר גם אדם נורמטיבי עלול לבצע ברגע של חוסר תשומת לב. כדי לבלום את מספר ההרוגים הגואה בתאונות הדרכים, המדינה החלה לחוקק חוקים אשר מחמירים מאוד