מה הקשר בין הוצאת דיבה וסטנדאפ

סטנדאפ הוא מופע הכולל מונולוג קומי של הסטנדאפיסט או דיאלוג משותף יחד עם הקהל הכולל בדיחות על סיטואציות שונות ומגוון נושאים המשותפים הן לסטנדאפיסט והן לקהל. במהלך המופע, שואל הסטנדאפיסט מספר אנשים, מספר שאלות בנוגע לסיטואציות אלו, חלק מהאמירות מצחיקות את הלוקחים חלק בהן וחלק לו.

יש משתתפים שלוקחים את האמירות האלה קשה מדי וטוענים כי הסטנדאפיסט פגע בהם. יש כאלו הקוראים לפגיעה זו הוצאת דיבה וכאלו שאינם מייחסים כלל חשיבות בין הוצאת דיבה לסטנדאפ. האם באמת יש קשר בין הוצאת דיבה וסטנדאפ? כדי לנסות להבין מה התשובה לשאלה זו, ננסה להבין תחילה מהי הוצאת דיבה?

 

מה זה דיבה?

דיבה או לשון רע הוא מצב בו פרסמו הצהרות עובדתיות כוזבות הפוגעות במוניטין של מישהו. לשון הרע יכול להתבטא גם כפרסום כתות, תמונות, סרטים מצוירים או כל אמצעי אחר שחושף אדם לשנאה ציבורית, בושה, בושה או לעג, או מעוררים דעה רעה של אדם, ואינם נכונים.

פעולות בגין לשון הרע נובעות בעיקר מסיפורי חדשות הגורמים לפשע, הונאה, חוסר כנות, התנהגות בלתי מוסרית או לא מכובדת, או סיפורים שמשמיצים את הנושא באופן מקצועי, גורמים להפסד כספי באופן אישי או לעסק . לקרוא לאדם רוצח, רמאי, מתעלל בילדים, אלכוהוליסט, שקרן, גנב, מתעלל בסמים וכדומה, יכול להיחשב כהוצאת דיבה.

 

פייק ניוז

 

האם קיים קשר בין הוצאת דיבה ובין סטנדאפ?

כמו שכבר צוין, סטנדאפ מציג בצורה קומית סיטואציות ונושאים רבים וכלליים המשותפים לקהל ולסטנדאפיסט. כמו למשל במופע סטנדאפ למבוגרים יוצגו בדיחות גסות על ענייני סקס, יחסים בין גבר לאישה, נישואין, גירושין ועוד , ובמופעי סטנדאפ ללא הגבלת גיל יוצגו בדיחות על נושאים כלליים כמו בית ספר, עבודה, משפחה, חברים, טלוויזיה ועוד.

חלק מהסטנדאפיסטים עובדים לפי בדיחות קבועות שכתבו כהכנה למופע זה, יש כאלו שעובדים גם עם בדיחות כתובות וגם עם אלתורים חיים על הבמה. לפעמים בוחר הסטנדאפיסט אדם אקראי בקהל המתאים העונה על דרישה ספציפית הקשורה לאחת הבדיחות של הקומיקאי. לכן, ייתכן שייווצר מצב ובוא נאמרה אמירה לאותו אדם אקראי במסגרת הבדיחה שנתפסת כפוגענית.

המחשבה המקובלת בנוגע להוצאת הדיבה היא שהיא נעשית בזדון, בכוונה לפגוע או לזלזל באותו אדם או קבוצה שנגדה נאמר מה שנאמר. במקרה בו סטנדאפיסט "יורד" על אדם או קבוצה בקהל היא לא נעשית בכוונה, מדובר בבדיחה שמטרתה להצחיק ולא יותר מזה.

כשסטנדאפיסטים רבים עולים להופיע על הבמה, כמו גידי ליבנה למשל, מטרתם אינה לפגוע בקהל שלהם. הם מעוניינים להשיג את המטרה שלשמה הם עובדים והיא להצחיק. הם עובדים קשה על המופע ולא מחפשים כיצד להזיק לאחרים, אלא כיצד לשמח ולהצחיק. לכן, כשתהיו פעם הבאה במופע סטנדאפ, קחו את כל הבדיחות בקלות ותיהנו מערב קליל ומצחיק.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעות בעבודה
עורך דין הטרדה מינית
הסדרי טיעון בתביעות הטרדה מינית בעבודה

כשאנו ניגשים לתביעת הטרדה מינית בעבודה, עלינו גם לזכור ולדעת כי התביעה יכולה להסתיים ללא הרשעה אלא בהסדר טיעון. במדינת ישראל עסקאות טיעון הן כלי נפוץ להגעה לפשרה בתביעות הטרדה

בית
עורך דין מקרקעין
5 טעויות נדלן שיכולות לעלות לכם ביוקר

המאמר הבא נועד לעזור לכם להימנע מטעויות בעסקאות נדל"ן כדי שתחכימו ותלמדו כבר מטעויות שרבים וטובים ממכם עשו לפניכם ולא תפוצצו עסקאות נדל"ן שחשובות לכם. אז עסקאות נדל"ן הן עסקאות