מה ההגדרה המדויקת של חדלות פירעון?

הצ'קים לא מפסיקים לחזור? כרטיס האשראי כבר לא עובר? כל שיחת טלפון או הודעה בפלאפון מקפיצה לכם את הלב? ייתכן שאתם עונים להגדרה של אנשים שרשאים לגשת להליך חדלות פירעון.

במקרים רבים, אנשים מוצלחים וטובים מגיעים למצב בו הם כבר לא מסוגלים לעמוד עוד בהתחייבויות שלהם. לעיתים כדי להתחיל דף חדש הם ניגשים להליך של חדלות פירעון. אבל מה זה בכלל חדלות פירעון? תשובות בהמשך המאמר.

 

מה היא חדלות פירעון?

את המונח חדלות פירעון, הציבור הרחב מכיר בדרך כלל כפשיטת רגל. עם זאת, המונח המשפטי והעדכני ביותר הוא חדלות פירעון. לפי חוק, מצב בו אדם כבר לא מסוגל לעמוד בהתחייבויות הכלכליות שלו, גם אם מדובר בהתחייבויות שכבר היו צריכות להיפרע וגם אם מדובר בהתחייבויות עתידיות, מוגדר כמצב של חדלות פירעון.

כמו כן, גם מצב בו סכום החובות של אדם עולה על שווי נכסיו השונים, לרבות נדל"ן ועסקים, כן גם נחשב לחדלות פירעון. יחד עם זאת, לא בכל מקרה שעונה להגדרה הזו ניתן יהיה לגשת להליך משפטי של חדלות פירעון אשר במסגרתו ניתן יהיה להסדיר את החובות ולכסות חלק מהם. זאת הבחנה מאוד חשובה ולמעשה עושה את כל ההבדל, למידע נוסף לחצו כאן.

 

מה ניתן להשיג באמצעות בקשה לחדלות פירעון?

כניסה להליך של חדלות פירעון היא מורכבת למדי, הן בממד הבירוקרטי משפטי והן בממד הנפשי. אף אחד לא רוצה להודות בכך שהוא לא יכול לעמוד בהבטחותיו לבקש עזרה מבחוץ, במקרים רבים אנשים חווים זאת כפגיעה בכבודם ובאקט שמסמל אובדן תקווה.

יחד עם זאת, הליך של חדלות פירעון יכול לפתוח דלת לחיים חדשים לחלוטין עבור החייבים. במידה וחייבים נמצאים כמתאימים להגשת בקשה, ובמידה והם מצליחים להגיע להסדר טוב עם הנושים, ניתן להיפטר מחלק נכבד מהחובות לצאת לדרך חדשה.

 

מי יכול להגיש בקשה לחדלות פירעון?

כאמור, לא כל מי שעונה על ההגדרה של חדלות פירעון יכול להגיש בקשה כדי לקבל הסדר שמקל על חובותיו. ישנם מספר תנאים כדי לפתוח את האפשרויות להגשה, כמו למשל הוכחה מצד החייב כי הוא נכנס לחובות בתום לב וכי הייתה לו כוונה אמיתית להשיב את חובותיו לנושים.

חשוב להבהיר, כשזה נוגע להליכים משפטיים מורכבים כמו חדלות פירעון, כל מקרה עומד לגופו ואזרח מן השורה יתקשה לנבא איזה מקרה יתקבל כחדלות פירעון ואיזה לא. כדי לוודא את העניין באופן מקצועי, כדאי וצריך להיוועץ בעורך דין חדלות פירעון ולפרוס בפניו את המקרה על כל הפרטים והמשתנים שלו.

 

לסיכום – אל תוותרו על עתיד טוב יותר

לצאת להליך של חדלות פירעון הוא עניין קשה למדי, לא פשוט להודות בחוסר יכולת לקיים הבטחה. יחד עם זאת, רבים וטובים נקלעים למצבים הללו ועל כן המדינה מאפשרת פתח יציאה. אל תוותרו על עתיד טוב יותר וצאו לדרך חדשה, בהצלחה!

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נזקי גוף רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
מהם הקווים המנחים של פקודת הנזיקין?

פקודת הנזיקין מקורה בחוק מנדטורי שמטרתו היא הסדרת תחום הנזיקין האזרחי בישראל. החוק עוסק בשאלות כדוגמת: בגין אלו עוולות ניתן לתבוע פיצויים? מה הם הפיצויים הניתנים בגין נזקים שנגרמו כתוצאה

מס הכנסה
עורך דין מיסים
במה כרוך פטור ממס ההכנסה?

תשלומי מיסים במדינה הם הכרחיים וכואבים בכיס. למרות זאת, ישנם אזרחים הפטורים מתשלום מס הכנסה בין אם מדובר על הכנסה מעבודה או פנסיה ובין אם על הכנסה מהשכרת נכס או

טיפים ראשית
כללי
3 טיפים למי שמתחיל תהליך של פשיטת רגל

כאשר אנשים מתחילים תהליך של פשיטת רגל, באופן טבעי הם חשים בלבול רב ועולים אצלם חששות גדולים. למרות המבנה הדי ברור של התהליך הזה, איש אינו יכול להבטיח את אורכו