המדריך המלא לגירושין – כל מה שצריך לדעת

במרבית המקרים, הליך גירושין מתחיל לאחר תקופה ארוכה של תסכול ולאחריה ניסיונות להציל את הזוגיות, המלווים בהתלבטויות רבות. למרות זאת, קבלת ההחלטה לפרק את המשפחה, לעולם אינה קלה. חששות רבים לשלום הילדים, לשינוי באורח החיים ואולי לירידה ברמת החיים, פרידה מהמעגל החברתי של בן/בת הזוג וחשש מההליך עצמו – שיכול להיות ארוך, יקר וקשה. מה באמת עומד בפניכם בהליך הגירושין עצמו והאם אפשר להקל על הדרך?

הגשת בקשה לגירושין בישראל אינה פעולה פשוטה. יש לבחור בין בית הדין לענייני משפחה ובית הדין הרבני. שלב זה נקרא "מרוץ סמכויות" והוא מאלץ את בני הזוג להיכנס לתחרות – מי יגיש ראשון את תביעת הגירושין לבית הדין המועדף עליו.

רגע לפני שמתחיל מרוץ הסמכויות, כדאי להכיר כמה אפשרויות שיעזרו לכם להימנע מההליך הזה, או להפוך אותו להרבה יותר קצר ופחות כואב:

חלוקת רכוש

  1. הליך גירושין בהסכמה – מאפשר לבני הזוג להיפגש מחוץ לכותלי בית המשפט ולדון בסוגיות העומדות על הפרק – מזונות, משמורת, חלוקת רכוש ועוד. במידה והם מגיעים להסכמות ומצליחים לכתוב הסכם שמקובל על שני הצדדים, יוכלו בשלב הזה לפנות לעורך דין לענייני גירושין, שינסח עבורם הסכם. את ההסכם הזה יביאו לבית המשפט לענייני משפחה ושם הוא יקבל תוקף של פסק דין.
  2. בקשה ליישוב סכסוך – החל משנת 2016, נכנס לתוקף חוק המחייב את בני הזוג המעוניינים להתגרש, להגיש בקשה לגישור ביחידת הסיוע של בית הדין הרבני, או בית הדין לענייני משפחה. בהליך זה נוכחים עובדים סוציאליים מטעם בית הדין, המסייעים לבני הזוג לדון בסוגיות הרלוונטיות לפירוק המשפחה ולגבש הסכם המקובל על שניהם ושומר על הזכויות של שניהם. מומלץ לבקש נוכחות של עו"ד גירושין בהליך. גם בתום ההליך הזה – ההסכם מוגש לאישור בפני בית הדין לקבלת תוקף של פסק דין.
  3. אם רק אחד מהצדדים מעוניין בגירושין ואין אפשרות להגיע לגירושין בהסכמה, יש להגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני בלבד. בתביעת הגירושין תצוין עילה לגירושין. עליה להיות קבילה ותקינה, כדי שבית הדין יוכל לאשר אותה.
  4. הסכמי זוגיות והסכמי ממון – כל עורכי הדין בתחום מסכימים על דבר אחד – הסכמי ממון והסכמי זוגיות, הנערכים ונחתמים לפני מיסוד הקשר, הם הדרך היעילה והנוחה ביותר למנוע הליכי גירושין יקרים, ארוכים וכואבים.

מכיוון שהליך הגירושין, על כל פניו, הוא הליך רגיש מאוד ונכללים בו נושאים מהותיים כמו טיפול משותף בילדים, חלוקת רכוש ועוד, חשוב לבצע אותו בצורה אחראית ומאורגנת, בליווי אנשי מקצוע מנוסים שמכירים את התחום ויודעים כיצד לנהל את ההליך בצורה הטובה ביותר עבורכם.

משרד עו"ד אסתר שלום מתמחה בדיני משפחה ומעניק מעטפת של שירותים מקיפים בתחום, כמו – גישור, דיני מקרקעין ועוד. צוות המשרד מכוון לתת שירות אישי, מענה ישיר ומקצועי והתייחסות מלאה לצרכים האישיים של כל לקוח. נשמח לתת גם לכם שירות, שיהפוך את הליך הגירושין לקל יותר ולשמור על הזכויות שלכם. צרו איתנו קשר בטלפון: 052-970-6731 וקבעו פגישה בהקדם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם