4 דוגמאות לסכסוכי ירושה ואיך להימנע ממצבים דומים

ירושה וחלוקה של עיזבון הם נושאים שמעורבים בהם לעיתים כספים גדולים, במיוחד לאור העובדה שהדור המבוגר יותר בישראל הוא זה שמחזיק ברוב הנדל"ן בארץ. כתוצאה מכך, החלוקה של הירושה יכולה להשפיע על מצבם הכלכלי של היורשים בצורה משמעותית, מה שיוצר פתח לסכסוכי ירושה שונים. ריכזנו בעבורכם 4 דוגמאות לסכסוכי ירושה נפוצים ואיך להימנע מהם ככל האפשר.  

 

1 – סכסוך ירושה על רקע מצבו של מצווה הצוואה בעת שכתב אותה

במקרים רבים, הסכסוך המשפטי על הצוואה ועל חלוקת העיזבון, מתמקד בכך שהמצווה לא היה כשיר דין בשעה שכתב אותה. כשיר דין הוא מצב שבו אדם יכול לקבל החלטות משפטיות, רפואיות וכלכליות בצורה שקולה. במקרים מסוימים, לא ברור מה היה מצבו של המצווה בעת שכתב את הצוואה, דבר שיכול לגרום לתחילתו של סכסוך ירושה.

בכדי להימנע מכך, יש לפנות אל רופא מומחה לנושא לפני כתיבת הצוואה, ולקבל ממנו חוות דעת שבה נכתב שהמצווה הוא כשיר דין בעת הזאת. בכדי ללמוד עוד על הנושא, ניתן ללחוץ על הקישור http://guykamri-law.co.il.

 

2 – סכסוך ירושה על רקע הפעלת לחץ על כותב הצוואה

כתיבת הצוואה בישראל צריכה להיעשות מרצונו המלא של המצווה. במקרים בהם אחד היורשים או כמה מהם מאמינים שהרקע לכתיבת או שינוי הצוואה היה לחץ שהופעל על ידי יורש אחר, הם עלולים לתבוע בכדי לבטל את הצוואה, ובכך להתחיל סכסוך ירושה.

אין דרך להימנע לחלוטין מסכסוך זה כמובן, אבל כתיבה של הצוואה בליווי של עורך דין והחתמתה על ידי נוטריון יכולות לעזור להוכיח שלא הופעל על מצווה הצוואה שום לחץ לא כשר. בנוסף לכך, לאחר שהנוטריון יחתום על הצוואה, הוא גם ישלח אותה לרשם הירושות לצורך התרשמות. דבר זה יעזור אף יותר להוצאה של הצוואה לפועל גם במקרה של סכסוך זה או אחר.

 

3 – סכסוך ירושה בשל צוואות שונות וסותרות

לעיתים קרובות קיימות מספר צוואות שונות שערך המצווה בנקודות שונות במהלך חייו. במידה ויש סתירה בין צוואות אלה, הדבר יכול להוביל לסכסוך משפחתי ומשפטי. ניתן למנוע סכסוכים אלה בקלות על ידי חתימה על צוואה סופית, כזאת שברור שנחתמה בצורה חוקית לחלוטין וללא שום תקלות בה. בצוואה הזאת יצהיר המצווה כי כל הצוואות הקודמות שנכתבו על ידיו הינן בטלות ומבוטלות, וכי הצוואה האחרונה היא זאת שקובעת.

 

4 – סכסוך ירושה בשל צוואה שלא מקובלת על היורשים

סכסוך מסוג זה הוא הסכסוך הקשה ביותר למניעה מראש. סכסוך זה נוצר על רקע תחושות קשות של יורש או יורשים, שזכותם בעיזבון נפגעה מסיבה זאת או אחרת. במילים אחרות, היורשים מרגישים שהחלק שהם קיבלו בירושה הוא קטן מידי. במקרים אלו עלול להתפתח סכסוך ירושה שאין למצווה דרך לצפות מראש או לפתור מבעוד מועד.

סכסוכי ירושה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלי משפט
עורך דין
באילו עבירות תנועה עורך דין תעבורה מטפל?

עבירות תנועה הן עבירות אשר גם אדם נורמטיבי עלול לבצע ברגע של חוסר תשומת לב. כדי לבלום את מספר ההרוגים הגואה בתאונות הדרכים, המדינה החלה לחוקק חוקים אשר מחמירים מאוד

מטבעות
עורך דין
האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על מענק פרישה

מענקי פרישה הם סכום כספי חד פעמי שניתן לעובדים הפורשים מעבודתם בהתאם להסכמי העבודה בחלק ממקומות העבודה. במקרים רבים ניתנים מענקי פרישה גם ללא הסכם מחייב מוקדם לעובדים הפורשים בהסכמה

עורכי דין למס הכנסה
כללי
איך מתמודדים עם עבירות מס הכנסה?

אם יש משהו שמרגיז את רוב האנשים העובדים בישראל זה הנושא של תשלומי מיסים. כולנו אומנם מבינים שעלינו לשלם מיסים במדינה, אך עובדה היא שרוב האנשים מעידים על כך שהם