איזה קצבאות ניתן לתבוע מביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי הוקם על ידי מדינת ישראל כדי לוודא שלכל אזרח ישראלי תהיה משענת כלכלית בימים קשים, לעת זקנה ולעת מחלה קשה. כיום הביטוח הלאומי מעניק קצבאות לארבע קבוצות עיקריות: נפגעי עבודה, נפגעי פעולות איבה, נכים וקשישים, אך בנוסף להן ישנן גם פלחים שונים באוכלוסיה אשר נתמכים ומקבלים סיוע מן הביטוח הלאומי וביניהן ניתן למנות את ניצולי השואה בישראל, אזרחים ותיקים, נפגעות אלימות במשפחה ועוד. במאמר זה נפרט איזה קצבאות ניתן לתבוע מביטוח לאומי.

 

המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח הלאומי מעניק מדי שנה מאות מליוני שקלים לאזרחי מדינת ישראל כקצבאות. חלקן מיועדות לאוכלוסיית הנכים, חלקן הינן קצבאות זקנה וחלקן לנפגעי תאונות הדרכים ופעולות האיבה. מדי שנה מידפקים על דלתות הביטוח הלאומי מאות ואלפי אזרחים בבקשת קצבה, אך לא כולם מקבלים. למוסד לביטוח לאומי מנגנון לא קל למעבר אשר בודק ומאשר רק את מי שעונה על הקריטריונים, וללא עזרה של עורך דין המומחה בביטוח הלאומי, קשה מאד לחצות את שעריו. במידה ואתם זקוקים לקצבה מן הביטוח הלאומי, חשוב להתייעץ תחילה עם עורך דין ביטוח לאומי על מנת לקבל את כל המידע הדרוש לכם כיצד לבצע זאת ועל מנת שייצג אתכם בועדות השונות, כדי שגם אתם תזכו לממש את הזכויות שלכם כחוק.

 

איזה קצבאות ניתן לתבוע מביטוח לאומי?

ביטוח לאומי מעניק קצבאות, הטבות והקלות לפלחי אוכלוסיה רבים, בעיקר לאוכלוסיות חלשות ועניות, אך לא רק. להלן ארבע הקצבאות העיקריות שמעניק המוסד לביטוח לאומי:

  • קצבאות נכות כללית– קצבת נכות כללית הינה קצבה המשולמת מדי חודש בחודשו לנפגע, היא יכולה להיות זמנית והיא יכולה להיות קבועה, והמוסד לביטוח לאומי שומר לעצמו את הזכות להתעדכן מדי פעם במצב מקבל הקצבה לראות אם הוא עדיין זקוק לה. על מנת לקבל קצבה זו יש לעבור ועדה רפואית אשר תקבע את דרגת הנכות באחוזים, ועל פיהם ייקבע גובה הקצבה. בנוסף לקצבה זכאים הנכים גם לשורה של הטבות והקלות בתחבורה, במיסים, בסלי הטבות שונים, תמיכה קהילתית ותעסוקתית ועוד. ניתן לקבל סלי הטבות גם אם אינכם זכאים לקצבת נכות.

 

  • קצבאות זקנה וסיעוד– קצבאות אלו נועדו לאפשר לכל אזרח בישראל להזדקן בכבוד. אמנם ישנה ביקורת ציבורית גדולה על גובה הקצבה, והאם בסופו של דבר היא באמת מאפשרת חיים של כבוד לקשישים, אך עם זאת מדובר בכסף שיכול להיות ההבדל בין תנאי מחיה סבירים ותנאי מחיה בלתי סבירים. ניתן לקבל גם קצבת זקנה וגם קצבת נכות בכפוף לתנאים שונים.

 

  • נפגעי תאונות עבודה– נפגע תאונת עבודה נחשב כמי שעבר תאונה במקום העבודה, בדרך לעבודה או בדרך חזרה הביתה מן העבודה. זו יכולה להיות מחלה, פציעה, מיקרוטראומה, מחלת עבודה או גם מחלה נפשית שנגרמה מלחץ ומתח נפשיים. על מנת לקבל קצבת נכות או אובדן כושר עבודה עקב פגיעה בעבודה, יש לעבור ועדה רפואית שתקבע את היקף הנזק שנגרם לכם, האם הוא זמני או קבוע ומה דרגת חומרתו.

 

  • נפגעי פעולות איבה –אדם שהוכרז כנפגע פעולת איבה יהיה זכאי לתגמולים שונים בהתאם לדרגת חומרת פגיעתו. במידה ועקב פעולת האיבה הפך האדם לנכה, הוא יוכל לקבל קצבת נכות.

 

עורך דין למוסד לביטוח לאומי

הפנייה למוסד לביטוח לאומי כרוכה בהגשת תביעה מסודרת, בניית תיק רפואי ומעבר ועדות רפואיות שונות. על מנת להצליח בתביעה רצוי להתייעץ עם עורך דין כבר בשלב הראשוני ביותר, טרם הגשת הבקשה, על מנת לתכנן את האסטרטגיה המועילה ביותר עבורכם.

המוסד לביטוח לאומי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
עורך דין פלילי
עיכוב הליכים במשפט הפלילי

ההתמודדות עם הליכים משפטיים אינה פשוטה, וזה נכון במיוחד לכל הנוגע בהליכים פליליים. כדאי שתדעו שקיים כזה דבר עיכוב הליכים ולא פעם יכולה להיות משמעות אדירה לצעד כזה.   מה זה

צוואה בנחלה חקלאית
עורך דין צוואות וירושות
העברת חלק מהזכויות בירושת נחלה חקלאית

הורשת משק חקלאי או נחלה חקלאית בישראל, זהו נושא מורכב ומסובך משפטית. הזכויות בקרקע בחלק גדול מהנחלות שייכות לחקלאים שגרים ומתפעלים אותה וגם לרשות מקרקעי ישראל. לרשות מקרקעי ישראל יש

פְּשִׁיטַת רֶגֶל
עורך דין חדלות פירעון
מה ההגדרה המדויקת של חדלות פירעון?

הצ'קים לא מפסיקים לחזור? כרטיס האשראי כבר לא עובר? כל שיחת טלפון או הודעה בפלאפון מקפיצה לכם את הלב? ייתכן שאתם עונים להגדרה של אנשים שרשאים לגשת להליך חדלות פירעון.