פיצויים על שברי מאמץ בצבא – האם זה אפשרי?

אנשים ששירתו בעבר בצבא עשויים לגלות שהם סובלים מפציעות שונות שמקשות על ההתנהלות היום יומית בחיי האזרחות. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה בנושא שתציג בכל פעם פציעה נפוצה אחרת, כדי להעלות את המודעות אליה ולבדוק אם ניתן לקבל בגינה פיצויים. מדריך זה הינו הראשון בסדרה ובו נרחיב אודות שברי מאמץ שאירעו במסגרת הצבא. הישארו כאן ותגלו את האינפורמציה הדרושה לכם בנושא.

 

הקדמה – מהם שברי מאמץ?

שבר מאמץ, בניגוד לשבר רגיל אינו נחשב ל"שבר מלא". כלומר, העצם אינה נשברת לגמרי, אלא מופיע בה סדק דק וצר. שבר זה בא לידי ביטוי בעקבות מעמסה על עצמות שנושאות משקלים כבדים במיוחד, לדוגמא:

  • עצם הירך
  • עצמות המסרק
  • ברכיים

השבר מתפתח באופן הדרגתי והכאב עשוי להופיע ברגע שבו הפעולה נעשית או לאחר זמן רב. בצה"ל מודעים לשכיחות הופעת שברי מאמץ בקרב חיילים ונעשות בימים אלו פעולות שמטרתן למנוע את התפתחות השברים הללו.

 

בדקו את זכאותכם לקבלת פיצויים – השלב הראשון

חיילים שסובלים משברי מאמץ צריכים לפנות לקבלת ליווי מצד עו"ד משרד הביטחון – www.almagorlaw.co.il. שכן, זה בקיא בכל הנוגע להגשת תביעה בעקבות פציעה מסוג זה. חשוב לציין שעורך הדין יאסוף תחילה מסמכים רפואיים שמעידים על חומרת השברים, כדי שניתן יהיה להגיש בקשה מסודרת למשרד הביטחון שאחראי על הכרה בנכי צה"ל.

 

הגשת בקשה לטיפול רפואי מקצין התגמולים – השלב השני

עליכם להגיש תחילה בקשה לטיפול רפואי מקצין התגמולים של משרד הביטחון (אל תדאגו, בירור אודות קבלת הפיצויים יתאפשר בהמשך). נדגיש שהגשת בקשה זו יכולה להעניק לכם זכאות לקבלת טיפולים רפואיים שימומנו על ידי משרד הביטחון. שימו לב, הליך זה יכול לבוא לידי ביטוי במהלך בירור התביעה ועד הרגע שבו תקבלו את ההחלטה בעניינכם.

 

העברת התיק לוועדה רפואית – השלב השלישי

בשלב זה אתם עשויים לקבל אישור מקצין התגמולים שיכיר בקשר הסיבתי שבא לידי ביטוי בין הפגיעה לבין השירות הצבאי שביצעתם. התיק שלכם יועבר לוועדה רפואית שתקבע בסופו של דבר את 2 הנתונים הבאים:

  • גובה דרגת הנכות שלכם
  • גובה הפיצויים

שימו לב, קצין התגמולים עשוי לדחות את התביעה שלכם. במצב שכזה, תצטרכו להגיש ערעור יחד עם עורך הדין שמלווה אתכם בהליך.

 

חשיבות ההסתייעות בעורך דין משרד הביטחון

קבלת ליווי מקצועי מצד עורך דין משרד הביטחון הינה חיונית, משום שהוא יבצע עבורכם את ההליכים המורכבים הבאים:

  • ניסוח מדויק ומקצועי של מסמכים שונים (שקשורים לפעילות הביטחוניים או למצבכם הבריאותי)
  • איסוף מלא של כל המסמכים הדרושים, כדי שתוכלו להציג את הפגיעה שאירעה לכם באופן ברור
  • יבטיח שההליך יתבצע בהתאם להתקנות הקבועות בחוק
  • יציג בפניכם את שלבי ההליך בהרחבה ויכין אתכם לקראת פגישות וועדות

חשוב לציין שיש היצע רחב של עורכי דין שמתנהלים מול משרד הביטחון באופן יום יומי. עליכם לבחור בעורך הדין הטוב ביותר בתחום שיש לו ניסיון רב בתיקים שנוגעים לפציעה שאירעה לכם (שברי מאמץ). שכן, כך תוכלו להיות בטוחים שהוא מכיר בהתנהלות ספציפית זו מקרוב.

 

השורה התחתונה – זה הזמן לבדוק את זכאותכם

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את האפשרות לקבלת פיצויים על שברי מאמץ. בשלב זה אתם יודעים שעליכם לפנות לעורך דין מוסמך שירכז את המסמכים הרלוונטיים, יבדוק אם אתם עומדים בתנאי הזכאות ויגיש עבורכם את הבקשה למשרד הביטחון במידה ויתגלה שאתם עומדים בקריטריונים.

חיילים פצועים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סטנדפיסט על הבמה
משפט
מה הקשר בין הוצאת דיבה וסטנדאפ

סטנדאפ הוא מופע הכולל מונולוג קומי של הסטנדאפיסט או דיאלוג משותף יחד עם הקהל הכולל בדיחות על סיטואציות שונות ומגוון נושאים המשותפים הן לסטנדאפיסט והן לקהל. במהלך המופע, שואל הסטנדאפיסט

צוואה בנחלה חקלאית
עורך דין צוואות וירושות
העברת חלק מהזכויות בירושת נחלה חקלאית

הורשת משק חקלאי או נחלה חקלאית בישראל, זהו נושא מורכב ומסובך משפטית. הזכויות בקרקע בחלק גדול מהנחלות שייכות לחקלאים שגרים ומתפעלים אותה וגם לרשות מקרקעי ישראל. לרשות מקרקעי ישראל יש

אמן חושים לערב עורכי דין
הבלוג
אמן חושים לערב עורכי דין

תכנון של ערב מקצועי כל שהוא, הן עבור קבוצת אנשי מקצוע הומוגנית והן עבור קבוצת אוכלוסיה עם תחומי התעניינות דומים, מהווה אתגר משמעותי. בדרך כלל, נועד המפגש המתוכנן להשגת תפוקות

מה תפקידו של בורר
הבלוג
מה תפקידו של בורר?

בורר מהווה צד שלישי ואובייקטיבי עבור פתרון סכסוכים בין שני צדדים. הבורר אחראי להקשיב, להבין את הסיטואציה, וכך לאחר כמה מפגשים גם להביא לפתרונות ולהחליט על הפעולות שכל צד חייב