איך לקבוע את עלות ועד הבית?

ועד הבית הוא הגוף המייצג של כלל הדיירים שנמצאים בבניין משותף. כחלק מתחומי האחריות שיש לועד הבית, הוא צריך לקבוע את גובה דמי התשלום החודשיים בעבור אחזקה וטיפוח של כלל המתחמים המשותפים במבנה. כמה עלינו לגבות וכיצד- על כך נרחיב בעמוד הקרוב.

תפקידי ועד הבית

ועד הבית הוא הגוף המייצג של כלל הדיירים שנמצאים בבניין משותף. לכל בניין שבו יש יותר ממשפחה אורגנית אחת, יש חובה שיהיה גוף מייצג שידאג לניהולו התקין והשוטף של המבנה. הגוף הזה נקרא ועד הבית. ועד הבית נבחר באסיפה של כלל הדיירים, שמתקיימת בדרך כלל אחת לשנה. קיימת הגבלה של עד 5 חברי ועד שיכולים להות אחראיים על ניהולו השוטף של צרכי המבנה.

בין התפקידים של ועד הבית הוא לפתוח חשבון בנק על שם ועד הבית (חשבון הבנק נועד לתת מענה לכלל הצרכים של המבנה), להיות הגורם שאחראי על גבייה של תשלומי ועד הבית מכלל הדיירים בבניין, קבלת והוצאת חשבוניות עבור קבלנים חיצוניים שעובדים עם הבניין, עריכת דוחות כספיים אחת לחצי שנה (על מנת להוכיח שהכסף שנגבה מהדיירים משומש למטרות קולקטיביות ולא אישיות), לדאוג לאחזקה השוטפת של המבנה: הן בהיבט הנראות, הניקיון והצרכים המנהלתיים.

ככלל, כאשר מדובר בבניין משותף שפועל בו ועד בית, מומלץ ורצוי להשתמש בביטוח שנקרא ביטוח ועד בית. ביטוח מסוג זה, מאפשר לכם להיות מכוסים במידה ואתם מגישים תביעה כנגד אחד מגורמי ועד הבית בחשד שביצע מעשה שמשרת את טובתו האישית בלבד, עבודות מול קבלנים שונים שמצריכים תשלום גבוה יסובסדו בעקבות הביטוח ועוד.

מטבעות וכסף

כיצד נוכל לקבוע את עלות ועד הבית?

ובכן עלות ועד הבית משתנה בהתייחס למספר גורמים שמשתנים בין מבנה למבנה.
ראשית, כמות הדיירים. ככל שכמות הדיירים תהייה גדולה יותר, כך נוכל באופן יחסי לדרוש סכום נמוך יותר (מכיוון שהעלות הכוללת מתחלקת ביותר אנשים). עם זאת, יכול להיות מקרה ובו תצטרכו לגבות יותר כסף מכיוון שיש יותר דיירים במבנה. מאפיין זה נשען בדרך כלל על גודל המבנה.
פרמטר שני ובהמשך ישיר הוא גודל המבנה. ככל שהמבנה יהיה גדול יותר מבחינת השטח שלו, הוא יצריך עבודת תחזוקה גדולה יותר: בין אם מדובר בניקיונות שונים, צביעת חדר המדרגות, ריסוס החדרים וכו'.
פרמטר שלי הוא עלות ביטוח ועד בית. עלות הגבייה של ועד הבית משתנה ומושפעת גם ממחיר הביטוח המשותף למבנה- מחלקים את המחיר הכול של הביטוח בכמות הדירות במבנה.

באופן כללי, תוכלו להתייעץ עם גורמים חיצוניים לגבי גובה תשלום ועד הבית לבניין שלכם. ישנם אתרים ופורומים ייעודים בנושא בהם תוכלו לקבל מידע רב. כמו כן, תוכלו להתייעץ עם עורך הדין שמייצג את ועד הבית לגבי גובה התשלום לועד.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
הזכויות והמגבלות של אסירים בבתי כלא צבאיים

בתי הכלא הצבאיים משמשים מרכיב מכריע במערכת המשפט בתוך הכוחות המזוינים ברחבי העולם. מתקנים אלו מאכלסים אנשים שהורשעו בעבירות שונות, החל מפשעים שבוצעו בזמן מלחמה ועד הפרות של תקנות צבאיות.

נזקי גוף רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
מהם הקווים המנחים של פקודת הנזיקין?

פקודת הנזיקין מקורה בחוק מנדטורי שמטרתו היא הסדרת תחום הנזיקין האזרחי בישראל. החוק עוסק בשאלות כדוגמת: בגין אלו עוולות ניתן לתבוע פיצויים? מה הם הפיצויים הניתנים בגין נזקים שנגרמו כתוצאה

זכויות של בהיריון
עריכת דין
את בהיריון? חשוב שתכירי את זכויותיך

תקופת ההריון היא תקופה מרגשת, מיוחדת וחשובה בחייה של כל אישה, אבל זוהי גם תקופה עמוסה בחששות בתחומים רבים, בין השאר בנוגע לתחום התעסוקה. כדאי לדעת שהחוק הישראלי מגן על