5 סוגים של ייפוי כוח מתמשך

כשאדם מסוים לא יכול לקבל החלטות בצורה רגילה על תחומים מסוימים בחיים שלו, הוא יכול לקבוע לעצמו מיופה כוח. ייפוי כוח מתמשך מאפשר קביעת מיופה כוח, בהסכמה של מיופה הכוח המיועד, למצב עתידי בו הממנה יצטרך שמיופה הכוח יקבל החלטות בעבורו. במאמר זה נציג 5 סוגים שונים של ייפוי כוח מתמשך.

 

ייפוי כוח מתמשך בעניינים רפואיים

כאשר מדברים על ייפוי כוח מתמשך בעניינים רפואיים, מדברים על ייפוי כוח בו קובע הממנה מיופה כוח שיקבל החלטות רפואיות עליו. מיופה הכוח יכול להידרש לכך בעקבות מספר סיבות. אם למשל אירעה תאונת דרכים אליה נקלע הממנה ולאחריה הוא לא בהכרה, ייתכן ומיופה הכוח יצטרך להתחיל לקבל החלטות עבורו.

ייפוי כוח מתמשך הקשור לעניינים רפואיים יכול להיחתם גם על ידי רופא או גורם טיפולי אחר. לרוב, כשאדם ממנה לעצמו מיופה כוח לעניינים רפואיים, הוא עושה זאת בעקבות מצב רפואי שהוא עתיד להיכנס אליו, כמו החמרה של מחלה קיימת.

 

ייפוי כוח מתמשך בעניינים אישיים

ייפוי כוח מתמשך בעניינים אישיים יכול להתייחס להיבטים אישיים שונים מחייב של האדם. מקום המגורים שלו, הרווחה האישית שלו והצרכים הבסיסיים שהוא דרוש אליהם. בייפוי כוח זה, הממנה יכול למצוא מיופה כוח שיקבל תשלום על הסכמתו למיופה כוח בענייניו האישיים, מכיוון שנדרשת פה התערבות יומיומית של מיופה הכוח.

 

ייפוי כוח מתמשך בענייני רכוש

מיופה כוח שאחראי על הרכוש של הממונה, יכול לקבל סמכות מלאה על הרכוש שלו או סמכות חלקית. הכל תלוי במה שמגדיר הממנה בעת ניסוח ייפוי הכוח. בסופו של דבר, ייפוי כוח מתמשך בא לידי ביטוי בתצורה של מסמך. הממנה יכול לקבוע שפעולות מסוימות יהיו בסמכות של מיופה הכוח, אך הוא מסוגל גם להגביל את מיופה הכוח בביצוע החלטות מסוימות.

 

ייפוי כוח מתמשך בעניינים פיננסיים

ייפוי כוח מתמשך הקשור לעניינים פיננסיים יכול לאפשר למיופה הכוח לקבל החלטות בנוגע לעניינים פיננסיים של הממנה. הממנה יהיה חייב לציין באופן מפורש במסמך ייפוי הכוח את הסמכויות של מיופה הכוח. אם לא יציין הממנה את הסמכויות השונות של מיופה הכוח בכל הקשור לענייניו הפיננסיים, לא יוכל המיופה לבצע פעולות שונות, כמו החלפת מסלולים או מעבר בין גופים פנסיונים.

 

ייפוי כוח מתמשך עם מספר מיופי כוח

החוק בישראל מאפשר לממנה למנות מספר מיופי כוח. הממנה יכול למנות מיופה כוח ומיופה כוח חליפי. במידה ומיופה הכוח הראשון לא יהיה מסוגל לבצע את אשר מוטל עליו, מסיבות כאלו ואחרות, יכנס לתוקף המינוי של מיופה הכוח החליפי. כמו כן, אם חפץ בכך הממנה, הוא רשאי למנות כבר מראש מספר מיופי כוח.

הממנה יצטרך מראש לקבוע אם מיופי הכוח יפעלו בנפרד או במשותף, מה יהיה מנגנון קבלת ההחלטות בינם לבין עצמם ומה יהיו הסמכויות שלהם.

ייפוי כוח מתמשך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נגרם נזק פיזי בעבודה
עריכת דין
נגרם לי נזק פיזי בעבודה – האם עלי לתבוע?

נפגעתם או נפצעתם בעבודה? חשוב להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי וזאת על מנת למצות את הזכויות שלכם כנפגעים ולטפל בעצמכם כדי שתוכלו לחזור לתפקוד מלא מהר ככל הניתן, או לפצות

לְהִתְגַרֵשׁ
עורך דין גירושין
איך לחשב כמה מזונות תשלמו אחרי הגירושין?

להחלטה על גירושין, תמיד החלטה מורכבת ולא נעימה, נלווית המחשבה על הפן הכלכלי. המעבר ממשק בית משותף לשני בתים המנהלים שתי יחידות כלכליות נפרדות הוא לא בהכרח קל, ויש לעשותו

דפים מתורגמים
משפט
שירותי נוטריון תרגום לרומנית

אחרי דילמות ולא מעט תהליכים הגעתם לשלב שבו אתם רוצים להוציא אזרחות רומנית? מבחינת החוק מגיע לכם לקבל אזרחות כזאת בגלל העבר המשפחתי? אם כך, כדאי שתדעו שבוודאי תזדקקו גם