מהם דיני ביטוח וכיצד מומלץ לטפל בהם?

ככלל, אנשים רבים נוהגים לבטח את עצמם כדי לקבל הגנה מנזקים אפשריים שעשויים להתרחש והם עושים זאת באמצעות ביטוחי חיים, ביטוחי רכוש, ביטוחים פנסיונים וכיו"ב. באופן זה, הם מבקשים הגנה באמצעות קבלת פיצויים כספיים, במידה והם יעברו אירוע ביטוחי מסוים שיסב עבורם נזקים, בגוף או ברכוש.

 

דיני ביטוח – מה הם כוללים?

תחום דיני ביטוח כולל ביטוחי רכב, ביטוחי בריאות, ביטוחים סיעודיים, ביטוחי חיים, ביטוחי תאונות אישיות ועוד. כאשר אדם רוכש פוליסה מסוימת, תמורת תשלום חודשי של פרמיה בגין הפוליסה, הוא זכאי לכיסוי כספי מסוים, במידה ויגרם לו נזק. באם עבר המבוטח מקרה שבעקבותיו הוא ניזוק, בגופו או ברכושו, הוא מחויב להודיע על כך לחברת הביטוח שביטחה אותו, על מנת שיוכל לקבלת את הפיצויים המגיעים לו, בהתאם לתנאי הפוליסה שלו. אולם, חברות הביטוח לא מקבלות את תביעות מבוטחיהן בכל תרחיש.

 

יחסה של חברת הביטוח כלפי מבוטחיה

ניכר, כי בהרבה מצבים, אנשים אשר עברו אירוע ביטוחי מסוים ופנו לחברת הביטוח שביטחה אותם בבקשה לקבלת פיצויים, נתקלו בסירוב מצד חברת הביטוח. באופן זה, מבחינתה של חברת הביטוח היא למעשה השאירה את מבוטחיה להתמודד לבדם עם ההוצאות הכספיות ועם הנזקים שנגרו להם עקב המקרה הביטוחי שבגינו הם פנו. מסיבה זו, ההמלצה היא לפנות לעורך דין מקצועי העוסק בדיני ביטוח, על מנת לקבל ממנו יעוץ והכוונה בנוגע לתביעות ביטוח.

 

ייצוג של עורך דין מומחה מול חברות הביטוח

אם מצאתם את עצמכם מתמודדים מול סירוב של חברת הביטוח להפעיל עבורכם את הפוליסה ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם, לא כדאי להתייאש. במצבים אלה, עליכם לפנות לעורך דין מקצועי מומחה בדיני ביטוח, שבאמצעות הידע והניסיון שלו, יוכל לנהל עבורכם תביעה כנגד חברת הביטוח המבטחת אתכם, למטרת קבלת הפיצויים שלהם תהיו זכאים. מעבר לכך, עורך דין מומחה בתחום גם יכול להגן על התובע מפני מצב שבו חברת הביטוח תנסה להציע עבורו פיצויים נמוכים יותר ממה שמקנה עבור הפוליסה וזאת תוך ניצול מצוקתו.

יש לציין, כי גם אם לכאורה מוצגות בפניכם הטענות שבגינן דחתה חברת הביטוח את תביעתכם לקבלת פיצויים, אין זה אומר כי אתם חייבים לוותר על הפיצויים המגיעים לכם וכדאי לבחון את זכאותכם באמצעות פניה לעורך דין מומחה בתחום.

 

לסיכום

בתחום דיני ביטוח, אדם עשוי למצוא את עצמו מסורב לקבלת פיצויים מחברת הביטוח שביטחה אותו, על אף שמבחינת תנאי הפוליסה שלו, הוא נמצא זכאי. הסיבות לסירוב חברות הביטוח למתן פיצויים למבוטחיהן עשויות להיות מגוונות, אך יש לזכור כי גם במצבים של דחיית התביעה לקבלת פיצויים, לא כדאי לוותר, אלא לפנות לעורך דין מומחה בתחום דיני הביטוח, שיוכל לייצג את התובע מול חברת הביטוח ולעשות כל שביכולתו על מנת שיקבל את הפיצויים המגיעים לו.

Insurance
Insurance
תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אישה נפגעת ובוכה
עורך דין
אלימות במשפחה

תקופת הקורונה שגורמת למשפחות רבות להסתגר ימים ארוכים יחדיו בבית, מובילה להחמרה במספר עבירות האלימות במשפחה. עבירות אלימות במשפחה הן עבירות אשר קשה מאוד לטפל בהן ולהפסיק אותן, מאחר והן

תעודת חיסון נגד קוביד
כללי
תפסו אותי מזייף תו ירוק – מה הסיכונים?

תעודת התחסנות או תו ירוק הם מושגים חדשים מאז שהגיעה הקורונה לחיינו, אך כבר ניתנים לזיוף בקלות רבה. המאמר יפרט על הסיכונים בזיוף תו ירוק.   מדוע לזייף תו ירוק?