מהו המשפט הפלילי ולמה חשוב לבחור עורך דין פלילי מצוין?

המשפט הפלילי עוסק בהתנהגויות ומעשים בלתי חוקיים, שהענישה עליהם היא מאסר, קלון, הרתעה וקנסות כספיים. ככל שהמעשה חמור יותר, כך העונש יהיה חמור, ולכן חשוב לבחור בעורך דין פלילי מצוין. המאמר יעסוק במשפט הפלילי ומדוע חשוב לבחור בעורך דין פלילי הכי טוב שיש.

 

מהו המשפט הפלילי?

המשפט הפלילי הוא הדרך לתת את הדין בגין עבירות פליליות. בדרך כלל מדובר על תביעות שהמדינה תובעת מאזרחים שעשו פשעים חמורים כמו רצח, תקיפה מינית, אונס, הלבנות הון, עבירות שוחד, סחיטה ואיומים, שוד או גניבה, מעילה, תקיפה פיזית ועוד. כלומר, מדובר על התנהגויות ומעשים המנוגדים לחוק שלכל אחד מהם עונשים הקבועים בחוק על מנת להרתיע על עבירות פליליות ולהימנע מהן. בהתאם למקרה ולנסיבות, המשפט הפלילי דן בחומרת המעשה ופוסק את העונש שיכול להיות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, מאסר עולם, אות קלון וקנס כספי כבד.

 

כיצד עורך דין פלילי מגן על הנאשם?

עורך דין פלילי המגן על הנאשם נקרא סנגור. מדובר על אדם מומחה בדיני המשפט הפלילי העומד מול הקטגור ושוטח את טענותיו על פי ההוכחות שמציגה התביעה. לפיכך הוא צריך להיות בקיא בכל הסוגיות, הסייגים, התקדימים המשפטיים, החוקים והעונשים הקבועים בחוק ולעמוד על זכויותיהם של הנאשמים. עוד בזמן שבו הנאשם מוזמן לחקירה, עורך הדין הפלילי עומד לרשותו על מנת להעניק לו ייעוץ משפטי. ישנם מקרים רבים בהם לנאשמים אין כסף לממן עורך דין שישמש להם כסניגור והם מקבלים אדם כזה מטעם המדינה ללא עלות. ביחד עם זאת, כאשר רוצים הגנה והקלה על העונשים או להגיע להסדרי טיעון ואף לצאת זכאים, צריך לבחור בעורך דין מצטיין.

 

למה חשוב לבחור בעורך דין פלילי מצוין?

עוד משלב החקירה המשטרתית ישנה חשיבות עצומה לבחירת עורך דין פלילי מן השורה הראשונה. הוא ייתן את הייעוץ והייצוג המשפטי הטובים ביותר מהחקירה ועד למעצר ולאחר מכן בבית המשפט. זהו ענין מהותי כי עדיין לא ברור אם הנאשם עשה את המעשה כיוון שהוא בגדר חשוד עד התוצאות ופסק הדין. לאורך כל התהליך עורך דין פלילי מסנגר על הנאשם ויכול להמתיק את עונשו בתנאים מסוימים. למשל, חקירה משטרתית שנעשית באמצעות לחץ נפשי או פיזי, ניסיונות של הפעלת כוח לצורך הודאה של הנאשם במעשה או עיוות דין אחר.

כלומר, עורך דין פלילי שנמצא במקום כבר מההתחלה יוכל לשמש כפה של הנאשם ולייעץ לו על סמך הניסיון והידע הנרחב שלו מול הגורמים השונים. יתרה מכך, הוא יבסס תיק הגנה על סמך ראיות, עדים והוכחות שיכולים לזכות את הנאשם או לפחות להפחית את עונשו. לסיכום, ככל שבוחרים בעורך דין פלילי מצוין, כך גם הסיכוי להקל בעונש יהיה טוב יותר. למידע נוסף הקליקו https://www.plili.org.il.

עורך דין פלילי במשרדו

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאונת דרכים ראשית
כללי
המדריך המלא לנפגע בתאונת דרכים

לצערנו הרב, הסיכוי של כל אדם לעבור לפחות תאונת דרכים אחת בחייו הוא גבוה מנשוא. בכל רגע נתון, אנחנו או המכרים שלנו חשופים למעורבות בתאונות דרכים – הסכנה קיימת החל

תביעת רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
כיצד לאסוף ולשמור ראיות בתביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל אחד משלבי הטיפול הרפואי. במידה וכתוצאה מהרשלנות הרפואית נגרמו לכם נזקים שונים, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להגיש תביעה ולדרוש פיצויים בהתאם. על מנת למקסם את